Los bericht bekijken
  #5  
Oud 23 februari 2008, 17:48
zeekameel's schermafbeelding
zeekameel zeekameel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2008
Berichten: 11
zeekameel is on a distinguished road
Standaard Re: open sollicitatie ivm deeltijd MWD

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mennepen Bekijk bericht
Ja, dat vraag ik me inderdaad ook af. Er wordt in de brochures en op het internet bij voorlichting alleen gesproken over relevante werkplek, niet over functie. Ik vraag me ook af wat een relevante functie zou zijn. Het gat tussen adm. medewerker en maatschappelijk werker is inderdaad groot, maar ik moet toch ergens beginnen, dus vandaar...
zelf ben ik bezig geweest voor de deeltijd opleiding hbo verpleegkunde (ben zo goed als klaar met de mbo variant) Je bent verplicht een relevante werkplek te hebben waar je je theorie in de praktijk kunt brengen. Als maatschappelijk werker ben je voornamelijk in contact met mensen, praat je veel met ze over bepaalde zaken. Iets wat in mijn ogen een hele andere job is als administratief medewerker.

En om hier nog op te reageren:
O ja, wat ik me ook nog afvroeg; zou ik ook nog in de brief moeten vermelden dat ik een baan zoek van 20 uur? Dat is het minimale dat gevraagd wordt als je deeltijd MWD wilt volgen en aangezien ik ook nog een gezin heb, laat ik het graag bij die 20 uur. Ik ben bang dat de brief te vol wordt en omdat ik wel vermeld dat ik naast het werk een deeltijdopleiding wil volgen dacht ik dat het misschien wel logisch is dat ik parttime wil werken..of toch maar vermelden? Is misschien wel het beste...
Dit zou ik niet vermelden. Dit is iets wat pas ter sprake hoeft te komen wanneer de brief "geaccepteerd" word en je verder gaat onderhandelen. Als de brief ze aanspreekt en ze willen je graag voor die functie hebben, nemen ze je vast ook voor 20 uur! Wanneer je dit in je brief zet kan dit mijns inziens een negatief effect hebben.

Succes ermee!
Met citaat reageren