Los bericht bekijken
  #1  
Oud 26 februari 2007, 13:07
Arjo Arjo is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2007
Berichten: 17
Arjo is on a distinguished road
Standaard sollicitatie junior product manager

Hallo,

zouden jullie ook naar mijn brief willen kijken en laten weten wat je ervan vindt?

Bedankt!
Hieronder de brief:

Geachte mevrouw {naam},


In de Telegraaf van zaterdag 24 februari zag ik de advertentie staan voor
{functie}. Omdat dit een functie is waarin ik graag aan de slag ga en omdat deze branche mij erg aanspreekt, wil ik op deze functie solliciteren.

Ik vind het uiterst interessant hoe de MP3 speler een plaats ingenomen heeft in de samenleving.
Hoe bijvoorbeeld de iPod zo'n rage heeft kunnen ontwikkelen en daarbij ook een schok teweeg heeft gebracht in de muziek wereld.

Tijdens mijn HEAO opleiding Commerciële Economie heb ik mij met verschillende facetten van marketing bezig gehouden. Ik heb onder andere diverse (markt)analyses uitgevoerd, promotiemateriaal ontwikkeld en een compleet buitenlands marktonderzoek opgezet en uitgevoerd.
Verschillende projecten tijdens mijn opleiding moesten in het Engels uitgevoerd worden. Voor mij was dat juist een positief aspect van de opleiding. Het bood mij de mogelijkheid om mijn Engels te oefenen, zowel in woord als in schrift. Ik heb ervaring met volledig Engelstalige studies en het is mijn ambitie om aan het werk te gaan bij een organisatie waar het Engels de voertaal is. {bedrijf} past wat mij betreft uitstekend in dat kader. Het is een consument georiënteerde organisatie die actief is in een markt die mij aanspreekt en waar het Engels de voertaal is.

Uit de advertentie blijkt dat u een accuraat persoon zoekt die doorzet. Tijdens mijn opleiding is het meerdere malen gebeurt dat ik echt door moest zetten. Zo heb ik een individueel project moeten uitvoeren dat mijn doorzettingsvermogen danig op de proef gesteld heeft. Uiteindelijk heb ik dat project met een ruime voldoende afgesloten met de complimenten van de coaches. Verder heb ik mijn HEAO opleiding in drie jaar afgerond in plaats van de gebruikelijke vier jaar. Dat leverde mij in het tweede studiejaar een dubbele studielast op, maar dit heeft voor geen enkel probleem gezorgd.

Graag zou ik in een gesprek mijn CV toelichten en meer over de functie en het bedrijf te weten komen.
Ik vertrouw erop u zo voldoende geďnformeerd te hebben. Voor aanvullende informatie heb ik mijn CV als bijlage aan deze e-mail toegevoegd. Tevens heb ik voor uw gemak ook deze sollicitatiebrief als bijlage toegevoegd.


Hoogachtend,


{naam en contactgegevens}
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc junior PM carriere tijger.doc‎ (67,5 KB, 65x gelezen)
Met citaat reageren