Los bericht bekijken
  #5  
Oud 5 februari 2010, 13:36
Nynke Nynke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2010
Berichten: 5
Nynke is on a distinguished road
Post Re: Kennismakingsgesprek bij Wervings- & selectiebureau

Ik heb mijn CV opgestuurd, werd daarop gebeld om een afspraak te maken met het Wervings- en selectiebureau (WSB).
In dat telefoongesprek geeft die man aan dat ik oa een lijst met referenties mee moet nemen naar het eerste gesprek.

Toen ik aangaf, dat ik referenties heb, maar dat mijn huidige werkgever en mijn huidige opdrachtgever is, ik liever niet heb dat die nu al gebeld worden.
Het was tenslotte pas het eerste gesprek bij het WSB en nog niet eens bij het bedrijf die de vacature had uitgezet.

Op mijn CV stond echter ook mijn eerste werkgever, met naam van het bedrijf erbij. De man had veel zaken gedaan met dat bedrijf en zei naar aanleiding van mijn opmerking over de referenties een beetje dreigend dat hij ook best mevrouw xxx van mijn eerste werkgever kon bellen voor een referentie. Terwijl ik al had aangegeven dat ik bij dat bedrijf niet echt op m'n plek zat. Oftewel als ik geen recente referenties wilde geven dan ging hij wel contact opnemen met mijn eerste werkgever. Waarvan hij zelf contactgegevens had uit zijn zakenverleden, oftewel: zonder mijn toestemming en misbruikmakend van zijn macht.

Hopelijk is het nu wel te begrijpen.
Met citaat reageren