Los bericht bekijken
  #8  
Oud 23 juni 2009, 13:19
Prissesje Prissesje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2009
Berichten: 5
Prissesje is on a distinguished road
Standaard Re: Nieuwe baan: ik val in slaap, wat nu?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makingsense Bekijk bericht

Ik zou proberen om niet te vragen om projecten, maar zelf het initiatief te nemen om projecten op poten te zetten. Vraag niet om werk bij je manager, maar stel zelf projecten of verbereracties voor. Maak daarbij van te voren al een echte goede planning, dan ziet de manager dat je er goed over na hebt gedacht.
Bedankt Tessa,

Ja, ik heb dit al gedaan, compleet met planning en al erbij. Het probleem is ook als ik een project aandraag, dat er dan wordt gezegd 'dit kun je wel laten liggen'. Ik heb wel het idee dat ik met de dingen die ik heb gedaan wel heb bewezen dat ik 'het aankan'. Over die k-klusjes... Ik kreeg vorige week een aantal (3e versies!) drukproeven van een andere collega om te checken en ik kon ze rood van de fouten weer teruggeven. Haar antwoord: 'oh jij doet het wel heel grondig, daar hebben we nu geen tijd meer voor.' Misschien ben ik wel snel en pietje precies, maar dat is denk ik dan ook één van mijn kwaliteiten en die wil ik natuurlijk ten volle benutten!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makingsense Bekijk bericht
Ga ook een gesprek aan met je manager over de wederzijdse verwachtingen. Het kan best zijn dat hier bij jullie een verschil in zit... een bore-out is net zo erg als een burnout en dat wil je zeker op jouw leeftijd echt niet meemaken!!

Als dat ook niet lukt, dan denk ik dat je de tijd die je over hebt, beter kan steken in een baan en bedrijf dat beter bij jouw werkstijl past.....

Succes!!
Tessa
Tja, dit vind ik dus moeilijk, want voor je het weet heb ik gezegd dat ik het dus niet zie zitten. En aangezien ik nog geen direct uitzicht heb op iets anders, wil ik natuurlijk niet op straat staan zonder geld.
Daarnaast, ik ben tot oktober aangenomen ter vervangen van een collega die op zwangerschapsverlof is. ER is mij gezegd dat ik daarna een duo-baan met haar vorm. Zonder in detail te treden is er hier niets van te zien. Ook het 'laat die projecten maar liggen', lijkt erop dat die collega haar projecten na haar verlof gewoon weer oppakt en ik geen kans heb op een duo-baan.

Het liefst zeg ik tegen het uitzendbureau dat ik het werk niet zo zie zitten, maar wat dan? Heb ik het dan opgezegd? Of zetten ze mij tot oktober op een andere klus? Ik weet niet zo goed waar ik aan toe ben gewoon en het maakt mij behoorlijk onzeker en verdrietig.
Met citaat reageren