Los bericht bekijken
  #5  
Oud 21 maart 2008, 21:45
Netjemientje Netjemientje is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Berichten: 29
Netjemientje is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie receptionist (open of niet?)

Hoi H@ns,

Bedankt voor je reactie. Ik zal proberen te reageren op alle punten die je aanhaalt, want ik weet niet hoe je dat doet met die blokjes

Als eerste heb ik de brief idd als sollicitatiebrief geschreven, dit vond ik eerst in een mailtje een beetje raar, maar dat zal wel steeds normaler worden denk ik. M'n cv heb ik als bijlage gedaan.

Bij betreft: functie showroom receptionist, heb ik gelukkig hier de fout gemaakt en niet in de echte. Daarin heb ik sollicitatie showroom receptionist gezet.

Achter heer heb ik een komma gezet. (weer een foutje voor hier )
ik heb idd wel twee witte regeltjes ertussen gelaten, weet ik voor de volgende keer dat dat niet hoeft.

Naar aanleiding van: stom stommer stomst. Zolang over getwijfeld, bah verkeerd. Maar weer voor de volgende brief....

Van parttime zal ik normaal niet in een sollicitatie zetten, maar omdat ik er nu al over gebeld had en ze zeiden dat ik in elk geval wel een brief moest sturen (voor het geval dat ze wel een keer een parttime functie hadden) heb ik het er in dit geval wel bij gezet. Dus eigenlijk wist ik al dat ze me niet zouden uitnodigen voor een gesprek. Daarom vond ik het ook zo moeilijk of het een open sollicitatie moest worden of een gewone.

Wat betreft de zinsopbouw ben ik het ook helemaal met je eens, die zal ik de volgende keer zeker aanpassen, dan loopt het wat lekkerder.

Word en Excel gaan naar de cv, ik vind het eigenlijk ook niet zo heel boeiend, want ik denk persoonlijk dat iedereen die naar een administratieve functie solliciteert wel Word en Excel kent.

Die slotzin wil ik al zolang aanpassen, maar die echte goede zin wil nog maar niet komen, ik zal er weer eens diep over na gaan denken. Ik wil het ook niet te overdreven, want dat past weer niet bij mijn persoontje.

Nou H@ns, ik geloof dat ik alles gehad heb. Zoals je ziet heb ik veel aan je reactie gehad. Ik kan nu weer een beetje betere brief schrijven. Al doende leert men, nietwaar?
Met citaat reageren