Discussie: Ik wil verder
Los bericht bekijken
  #6  
Oud 12 april 2009, 20:05
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Thumbs up Re: Ik wil verder

Hee Judith,

Even iets totaal anders, maar ik heb een paar weken geleden in een talkshow het verhaal gezien van een vrouw die op haar tractor de wereld rond is gaan reizen en daar verhalen over schrijft.

(even gegoogled: http://www.destentor.nl/algemeen/bin...icle643856.ece)

Dit geef ik je niet mee om nu te zeggen: neem ontslag en ga op een driewieler de wereld rond en schrijf er over.... maar wel om je een hart onder de riem te steken dat je je idealen wel kunt volgen.... op verschillende manieren.


Ja natuurlijk zijn er veel beroepen waar je een bepaalde opleiding voor nodig hebt, maar jij bent bijna 40, hebt een schat aan reis- en levenservaring... onderschat dat niet. In de branche / richting die jij uit wilt, is het volgens mij absoluut mogelijk om met een rugzak aan reis-, schrijf- en levenservaring ergens te komen.

Een EVC traject is inderdaad een goede tip!

Zelf ben ik ook puur op autodidactisch vermogen + veel trainingen, levenservaring, sterke wil en veel doorzettingsvermogen ergens terecht gekomen waar ik van te voren ook dacht dat je daar alleen maar kon komen met een bepaalde studie. Ja, dat is natuurlijk 1 manier, maar als reiziger weet je ook dat er meerdere wegen naar Rome leiden !!

Ga dus voor jezelf eens na wat je al hebt aan ervaring, vaardigheden en talenten (een talent voor schrijven leer je nl. echt niet op de school voor journalistiek, dat heb je gewoon).

Gebruik je netwerk eens om nieuwe mensen en organisaties te leren kennen.

Als je idd. schrijverstalent hebt: ga bloggen en crosspost dan vooral heel veel zodat je veel "exposure" hebt. Publiceer, netwerk en zorg dat mensen je kunnen vinden.

Ik voel absoluut vuur en vlam in jouw stukje dus met die wil zit het wel goed.... durf de volgende stap te nemen!!

(en laat Henk maar, er is absoluut niets mis met die man, maar hij heeft gewoon een ander wereldbeeld. Voor sommigen hier op dit forum is zijn insteek heel goed en ontnuchterend maar anderen hebben meer aan wat pit en passie...en dat hebben we hier gelukkig ook!!!)

Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren