Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 oktober 2013, 13:19
someonee someonee is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2013
Berichten: 1
someonee is on a distinguished road
Standaard Hoe voorbereiden op 2e sollicitatiegesprek voor helpdesk callcenter?

Beste mensen,

Ik had gesolliciteerd voor de functie helpdesk callcenter. Ik heb het eerste gesprek al gehad en zei tegen mij dat het wel in me zit maar dat ik mezelf niet laat zien, nu moet ik wachten voor het tweede gesprek. Hoe kan ik me het beste voorbereiden?

Ze gaf me ook een formulier die ik moet invullen kan iemand me hierbij helpen.

1: een klant belt op en vraagt naar een monteur. Je kunt over drie dagen een monteur inplannen. Hoe geef je dit aan?





2: Een klant belt boos op, hij heeft al drie keer gebeld en zijn probleem is nog steeds niet opgelost. De klant geeft met sterke woorden aan dat hij hier niet blij mee is. Hoe reageer je hierop?




3: Je hebt net bij een klant een software probleem opgelost. Hoe zou jij de overstap naar een sale maken?





4|: Zet de volgende zaken in de juiste volgorde. Wat is volgens jou het belangrijkste?
Korte wachtrij
Heldere oplossing
|Klanttevredenheid
De juiste procedure aanhouden
Veel verkopen
Een probleem in een gesprek afhandelen.



Ik heb echt hulp nodig voor het tweede gesprek.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 oktober 2013, 00:53
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.696
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Het is de bedoeling dat je zelf deze vragen gaat beantwoorden, want ondanks dat je waarschijnlijk een training krijgt willen ze weten hoe je met klanten omgaat. Dus of je rustig kunt blijven, respectvol met de klant om kunt gaan, oplossingsgericht bent, commercieel bent, enz.

Wees creatief en ga ervoor.

Wens je veel succes.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 oktober 2013, 17:36
sannehamstra sannehamstra is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2013
Berichten: 18
sannehamstra is on a distinguished road
Standaard

Wanneer je de vragenlijst invult.
Denk dan aan de toon van je stem, soort taalgebruik, en formulering van de zinnen.

De manier die ik zelf fijn vind om mee te werken:
Wanneer je er even voor gaat zitten en ze op je eerste intuïtie invult heb je al een beginnetje. Leef je in in de situatie, en reageer op de vraag.

Daarna kun je de antwoorden nog overlezen en verbeteren.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 november 2013, 13:05
jac73 jac73 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2013
Berichten: 13
jac73 is on a distinguished road
Standaard

Hoi,
Probeer die vragen eens mondeling te oefenen met een vriend of vriendin.
verplaats je altijd in de situatie van de klant.
Hoe zou jij te woord willen gestaan worden als je die klachten /vragen had.
Hopelijk kun je hier wat mee.

Oja nog een gouden regel een tevreden klant telt voor 2
Met citaat reageren
  #5  
Oud 3 november 2013, 19:25
JudithS JudithS is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 juni 2013
Berichten: 49
JudithS is on a distinguished road
Standaard

Zo te lezen willen ze graag weten hoe jij in diverse situaties gaat reageren. En hiervoor willen ze je wat beter leren kennen. In het eerste gesprek heb je kennelijk niet genoeg van jezelf prijsgegeven. Herken je dat ook?

Als je de vragen lastig vindt, ga dan met iemand om tafel om samen de vragen door te nemen. Vraag eerlijke feedback en probeer tijdens het gesprek niet alleen te bedenken wat zij zouden willen horen, maar vertel iets van jezelf, laat zien wie je bent, zodat zij goed kunnen beoordelen of jij bij hun past.

Heel veel succes en hartelijke groet,
Judith
__________________
www.sollicitatiehulp.org

Ik help je graag, met tips over je loopbaan.
Hoe ontdek je welke baan bij je past en hoe vind je je droombaan?


www.sollicitatiehulp.org
www.wegnaarsucces.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe breng ik motivatie voor callcenter over in sollicitatiegesprek? Lichtgroen Sollicitatiegesprek 1 27 december 2012 17:31
2e sollicitatiegesprek: hoe zie ik mijzelf in de rol van teamleider? George69 Sollicitatiegesprek 6 24 februari 2012 15:17
Hoe kan ik me het beste voorbereiden op een sollicitatiegesprek? Cat Sollicitatiegesprek 4 24 januari 2011 16:39
Sollicitatiegesprek voor andere functie: hoe aanpakken? Alexandra Sollicitatiegesprek 0 13 oktober 2009 20:27
hoe voorbereiden op HBO test starter Alle andere carrièreonderwerpen 9 16 december 2008 19:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-2017, Applinet B.V. en licentiegevers, Colofon