Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 november 2014, 19:43
madsj madsj is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 november 2014
Berichten: 1
madsj is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiegesprek, kun je iets over de uitslag ontdekken?

Hoi allemaal,

Ik ben een dame in kwestie, net afgestudeerd, 24 jaar en kreeg een vacature onder mijn neus gedrukt vanuit school voor een organisatie. Ik ben erg enthousiast voor deze organisatie en de sollicitatierondes zijn spannend: mijn enige concurrentie is een medestudent, die de vacature ook kreeg.

Ik heb vandaag mijn tweede gesprek gehad met de managers van de betreffende afdeling. Ik wil even niet op de details ingaan maar waar ik een beetje zorgen over heb is dat ze denken dat ik geen affiniteit met het product heb (wel met het bedrijf, dat heb ik ze wel duidelijk gemaakt). Het gesprek verliep goed, maar het is zeg maar hetzelfde als een man die gaat solliciteren bij de hunkemoller. Al zou ik liever tussen de mannen bij dit bedrijf werken dan tussen de vrouwen bij de hunkemöller, dus ik zie mezelf er zeker zitten. Alleen affiniteit met het product? Ja, en ook met de ontwikkelingen, maar logischerwijs kan ik daar niet in overdrijven. En heb het gevoel dat ze dat een beetje "jammer" vinden.

Het gesprek liep vlotjes, bij één vraag wist ik het even niet maar verder verliep het wel echt goed volgens mij. Toch heb ik het gevoel dat het niet goed zit, al kun je dat natuurlijk nooit echt weten. Ik was ook binnen drie kwartier weer buiten.

Zijn er voortekenen waaraan je kunt zien dat je wellicht de kandidaat wordt? De andere kandidaat moet vrijdag a.s., dus het is even twee dagen nagelbijten. Maar ik wil het zo graag! Het is een functie waarbij ze ook echt een starter vragen, ideaal dus.

Ze vroegen aan het eind wel over salaris indicatie en of ik op vakantie ging in de komende periode. Al is dit misschien standaard?

Iemand ideeën / tips? Ook misschien voor een volgende keer als ik weer ergens solliciteer waarbij ik ook niet echt direct thuis ben in dat soort producten?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 november 2014, 11:50
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Het is afwachten. Helaas kan ik er niets over zeggen. Ik weet niet wat ze beslissen en op wat voor basis ze je wel of niet aan willen nemen.

Wel mooi dat je al twee gesprekken hebt gehad. Dat is positief.

Laat hier even weten wat er uit gekomen is.

Succes en een fijne zondag!
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 mei 2015, 15:19
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Natuurlijk zijn er soms positieve of negatieve aanwijzingen die je opmerkt bij een sollicitatiegesprek, maar dan nog weet je het nooit zeker. Het hangt van zoveel zaken af of ze je aannemen. Wel is mijn ervaring dat mijn gevoel over het gesprek vaak al veel zei. Als ik het gevoel had dat het niet zo lekker liep, was de uitslag meestal niet positief en andersom. Maar, het blijft altijd afwachten!

Als het gaat om een volgende sollicitatie: verdiep je van tevoren in producten die je niet kent (zo laat je zien dat je graag wilt leren) en weet goed te onderbouwen waarom het je juist interessant lijkt om met die producten te werken (of waarom je juist die baan wilt).

Hoe is het in jouw geval afgelopen?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afgewezen na sollicitatiegesprek, wil de baan toch graag Loerie Sollicitatiegesprek 6 16 mei 2012 21:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon