Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 31 maart 2017, 16:17
Justine Hoffman Justine Hoffman is offline
Juniorlid

Justine Hoffman is on a distinguished road
Standaard motivatiebrief en cv nakijken

Ondanks vele brieven word ik nog niet uitgenodigd op gesprek. Wellicht kan er iemand meekijken naar mijn CV of motivatiebrief om te kijken of ik dit moet aanpassen. Graag dus voorzien van kritiek!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf CV J.Hoffman.pdf‎ (179,5 KB, 657x gelezen)
Bestandstype: pdf motivatiebrief adjunct directeur peel en maas.pdf‎ (98,1 KB, 909x gelezen)
Met citaat reageren
Oud 10 april 2017, 10:36
WTB WTB is offline
Juniorlid

WTB is on a distinguished road
Standaard

Hallo Justine,

Ik heb mij net ingeschreven op deze site. Ik zie je post, heb de brief en c.v. gelezen. Heb je zelf al een idee hoe je beide documenten wat zou kunnen aanscherpen?

groet, WTB
Met citaat reageren
Oud 18 april 2017, 23:48
rmichiels2 rmichiels2 is offline
Juniorlid

rmichiels2 is on a distinguished road
Thumbs up motivatiebrief en cv nakijken

Dag Justine,

Ik vind je motivatiebrief alvast erg sterk. Over je cv heb ik wel een aantal opmerkingen.

- Misschien een titeltje met 'Curriculum vitae' toevoegen
- Heb je geen scherpe foto van jezelf?
- Je voegde icoontjes toe van sociale media, gsm en adres om de boel op te leuken. Door het feit dat de icoontjes niet recht onder elkaar staan, niet even groot en bovendien onscherp zijn, creëer je net het tegendeel: chaos.
- Leuk dat je woorden opsomt die je omschrijven. Jammer dat ook deze onscherp zijn en bovendien in het rood onderlijnd worden. Heb je het geprintscreend en geplakt in Paint? Probeer het rechtstreeks in Word te maken, dat is niet zo moeilijk.
- In je omschrijving een komma na 'organisaties', dan leest het vlotter.
- Je probeert te complexe zinnen te schrijven om zakelijk over te komen, waardoor het warrig overkomt. Een voorbeeld: "Met de handen uit de mouwen, de nieuwste ontwikkelingen volgen en een actief netwerk, heb ik ruime ervaring in het opzetten en optimaliseren van efficiënte bedrijfsvoering."

Dit is vlotter: "Steeds met de handen uit de mouwen volg ik de nieuwste ontwikkelingen op de voet, onderhoud ik een actief netwerk en heb ik bovendien veel ervaring in het opzetten en optimaliseren van een efficiënte bedrijfsvoering."

- Bij de referenties horen naam, functie en contactgegevens.
- Muziek maken én luisteren- literatuur - reizen- yoga- tuin- koken- ontdekken --> Streepjes vervangen door komma's

Veel succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten