Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 september 2017, 09:59
Kaat Kaat is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 september 2017
Berichten: 1
Kaat is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief kinderverzorgster

Hallo!

Ik ben Kaat en ben een kleuteronderwijzer. Het is dit jaar mijn 4de jaar dat ik aan het werk ga in het onderwijs. Niet zo gemakkelijk... zoals sommigen wel zullen weten.

Omdat het niet eenvoudig is om in het onderwijs aan de slag te gaan wil ik mijn blik wat verruimen en wil ik graag ook solliciteren als kinderverzorgster in kinderdagverblijven.

Aangezien ik hier nog geen ervaring in heb vond ik het moeilijk een sollicitatiebrief te schrijven.

Hieronder is wat ik heb tot nu toe.
Iemand opmerkingen, aanpassingen?






Open sollicitatie kinderverzorgster 18 september 2017

Beste,

Na het afronden van mijn opleiding Bachelor in het kleuteronderwijs, werk ik nu 3 jaar als kleuteronderwijzer op diverse scholen in de regio. Ik ben verantwoordelijk voor de totale ontplooiing van elk kind waarbij ik de kinderen kennis, vaardigheden en attitudes bij breng. Ook sta ik in voor de communicatie naar ouders toe, wat één van de belangrijkste verantwoordelijkheden is in deze job.
Ondanks het feit dat ik het in mijn huidige functie nog erg naar mijn zin heb wil ik mijn blikveld verruimen.

In mijn huidige werk heb ik ervaren hoe ik mijn enthousiasme en communicatieve vaardigheden kan inzetten in mijn werk. Een positieve houding en inlevingsvermogen in de behoeftes van elk kind, collega’s en ouders is, heb ik gemerkt, een belangrijk aspect om het werk succesvol uit te voeren.
Deze ervaring kan ik inzetten bij u kinderopvang.

Onlangs kreeg ik een klein neefje en nichtje in mijn familie wat mij deed inzien dat ik mijn blik ook wat kon verruimen naar nog jongere kinderen en baby’s op te vangen. Om samen dingen te ontdekken in een leerrijke omgeving.
Het enthousiasme, aanhankelijkheid en experimenteel gedrag van de kinderen halen in mij het beste naar boven.

Tenslotte beschik ik over goede creatieve, flexibele en leergierige eigenschappen en ben ik goed in staat om zowel in teamverband als zelfstandig te werken.

Mocht u een kinderverzorgster zoeken om uw team te versterken dan ben ik uw enthousiaste kandidaat.
Ik ben ook steeds bereid mij persoonlijk te komen voorstellen indien het u past.

Met vriendelijke groeten,
Kaat De Langhe


Bijlage: CV
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 september 2017, 13:27
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Ik ken het wereldje niet zo, maar ik denk dat het voor een kinderopvang interessant is om een gediplomeerde kracht uit het kleuteronderwijs binnen te halen. Als dat zo is, dan is de brief om die reden al sterk genoeg.

Ik denk zelf dat je met het samenvoegen van de derde en vierde alinea een sterker verhaal kunt maken dat je enorm geďnspireerd raakt door het enthousiasme en experimenteerdrift van kinderen. Maar dat je zelf ook over genoeg creativiteit en flexibiliteit hebt om ook bij het kind het beste naar boven te halen.

Dat zou mijn belangrijkste tip voor je zijn.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Sollicitatiebrief kinderverzorgster, graag commentaar saphira Sollicitatiebrief en cv 9 20 september 2010 22:47
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Minimaal 5 geselecteerde woorden in een sollicitatiebrief die werkgever selecteert swiss Sollicitatiebrief en cv 10 3 februari 2009 21:35
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon