Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 oktober 2012, 23:20
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard U hoort nooit meer van ons...

Beste mensen,

Dat niet elke werkgever even netjes met de sollicitatiecode omgaat is bekend. Zelf heb ik al enkele malen mogen meemaken dat er geen reactie komt op sollicitatiebrieven die ik heb gestuurd.
Een tijdje geleden heb ik ergens gesolliciteerd en kreeg ik na het sturen van m'n brief een auto-reply als ontvangstbevestiging. Niets vreemds natuurlijk. Echter, in het bericht stond dat er enkel met geselecteerde kandidaten contact zal worden opgenomen. Of ik word uitgenodigd weet ik nog niet maar de mededeling in de auto-reply zit me niet lekker. Zeker niet omdat de organisatie op haar website breed uitmeet hoe belangrijk ze het vinden met respect met mensen om te gaan......

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Ik heb de behoefte om te laten weten dat ik het geen stijl vind, of ik nu uitgenodigd word of niet.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 oktober 2012, 11:20
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Ik heb de behoefte om te laten weten dat ik het geen stijl vind, of ik nu uitgenodigd word of niet.
Even voor de duidelijkheid: de sollicitatiecode is geen wettelijke regel waar bedrijven zich aan moeten houden. Organisaties zijn dus niet verplicht om de sollicitatiecode toe te passen.

Ik begrijp je frustratie wel, maar om nu te spreken over 'geen stijl'. Dat vind ik wat te ver gaan. Bedrijven die helemaal niet reageren vind ik geen stijl hebben, maar dit bedrijf stuurt je een bericht dat je sollicitatie is ontvangen en geeft daarbij ook aan dat er alleen met interessante kandidaten contact wordt opgenomen. Ze zijn dus wel duidelijk.
Tot op zekere hoogte ... Want wanneer wordt er dan contact met je opgenomen? Als je op een vacature hebt gereageerd, wil je het liefst zo snel mogelijk weten of je op gesprek mag komen of afgewezen bent. Daar zit waarschijnlijk ook jouw frustratie, is het niet? Staat er in de mail iets vermeld over een uiterste reactiedatum? Als dit er niet in staat, vind ik dat je de organisatie hier best op mag attenderen. Schrijf je bericht in een vriendelijke toon. Wellicht lig je al op de stapel 'Uitnodigen' en met een bozig briefje maak je geen goede reclame voor jezelf.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 oktober 2012, 12:31
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Hoi Marieke,

Ik kan op een heel nette manier laten weten dat ik het 'geen stijl' vind, hoor. En ja, het is een sollicitatiecode en geen sollicitatiewet....

Maar ik blijf erbij dat ik het niet netjes vind om kandidaten niet te laten weten of ze al dan niet uitgenodigd worden voor een gesprek. M'n frustratie zit overigens niet in het ongewisse laten door niets van zich te laten horen. Ik ga er even vanuit dat mensen die uitgenodigd worden binnen twee-drie weken bericht krijgen. Ik vind het gewoon echt geen pas hebben om kandidaten niets te laten weten. Daarbij verwacht ik natuurlijk geen persoonlijk bericht met een uitgebreide toelichting. Een simpel mailtje met: 'Het spijt ons u te moeten mede delen....' volstaat.

Ik was ook verrast door de melding in de auto-reply omdat de organisatie dus veel aandacht geeft aan het respectvol met elkaar omgaan op hun website.

Groeten,

Maarten
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 oktober 2012, 17:59
Bert
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Er zijn miljoenen potentiele werkgevers en tienduizenden bedrijven dus het interesseert niemand waarschijnlijk iets dat je je hier druk over zit te maken. Dat is de realiteit dus ik zou er verder geen tijd aan verspillen en je richten op sollicitaties waarmee je voor jezelf voordeel opdoet.

Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 oktober 2012, 16:39
Beewee's schermafbeelding
Beewee Beewee is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 augustus 2012
Berichten: 133
Beewee is on a distinguished road
Standaard

Hallo Maarten,

Ik ben wel nieuwsgierig naar de letterlijke tekst van die auto-reply. Zou je die eens willen posten? Ik vraag me af of ik een soortgelijke reactie zal ervaren als jij.

Vriendelijke groeten,

Beewee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Mijn open sollicitatie demaninhetpak Sollicitatiebrief en cv 2 16 augustus 2011 20:02
Sollicitatiebrief en CV Fitnessmanager gennyfelicia Sollicitatiebrief en cv 0 26 augustus 2010 15:37
Eerste sollicitatie ooit plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 16:07
Academie voor Kunst en Vormgeving, door de ogen van een oud-student forumbeheerder Opleiding kiezen en volgen 0 8 september 2005 15:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon