Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 januari 2007, 14:36
Patr1c1a Patr1c1a is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 december 2006
Berichten: 15
Patr1c1a is on a distinguished road
Cool Sollicitatiebrief Receptioniste/Telefoniste

Hallo!

Hier ben ik weer, onlangs nog een brief voor een heel andere functie (keukenmedewerker) neergezet, maar nu dus weer een voor op kantoor. (ik kan niet kiezen tussen horeca en administratie )

Willen jullie er even naar kijken? Ik heb geprobeerd een heel andere brief te maken dan de standaard brief die ik heb, waar ik eigenlijk vrijwel nooit reactie op kreeg (1x mocht ik op gesprek, heb er wel 20 verstuurd denk ik) Heb wel wat zinnetjes die ik hier op het forum tegenkwam gebruikt hoor!

De brief moet trouwens aan een bedrijf gericht worden die de juiste kandidaat voor het betreffende bedrijf zoekt.

Alvast weer superbedankt voor de tips!!!

Geachte mevrouw XXX,

In de uitnodigende vacature van 20 januari 2007 in de XXX staat dat u op zoek bent naar een duizendpoot voor de receptie van XXX. Omdat ik me helemaal kan vinden in het profiel wil ik middels deze brief solliciteren naar de functie van receptionist m/v.

Ik ben een jonge vrouw van 22 jaar en ik sta altijd vrolijk en eerlijk in het leven. Ik kan goed met mensen werken en ik probeer dan ook altijd behulpzaam te zijn daar waar het nodig is.

Momenteel ben ik werkzaam als oproepkracht bij een horecabedrijf waar ik al een duizendpoot ben, mijn werkzaamheden gaan namelijk van het aannemen van de telefoon op kantoor tot het bakken van een lekker bakje friet tijdens een evenement.

De functie van receptioniste bij XXX spreekt me om diverse redenen aan. De eerste reden is dat deze functie goed aansluit op mijn werkervaring. Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken. Ik ben stressbestendig en accuraat en flexibel in werkzaamheden en werktijden. Tenslotte heb ik ruime ervaring in PC- gebruik.

Hiermee meen ik u te hebben overtuigd van mijn ervaring, capaciteiten en persoonlijke eigenschappen voor de functie. Graag kom ik dit in een persoonlijk gesprek nader toelichten.


Met vriendelijke groet,
Patricia
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 januari 2007, 16:56
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Receptioniste/Telefoniste

Ik heb de volgorde van de tekst verandert, hier en daar wat tekst geschrapt die ik overbodig vond en aanvullingen gedaan.

Wat vind je nu van je brief?


Geachte mevrouw XXX,

In de uitnodigende vacature van 20 januari 2007 in de XXX staat dat u op zoek bent naar een duizendpoot voor de receptie van XXX. Omdat ik me helemaal kan vinden in het profiel wil ik middels deze brief solliciteren naar de functie van receptionist m/v.

De functie van receptioniste bij XXX spreekt me om diverse redenen aan. De eerste reden is dat deze functie goed aansluit op mijn werkervaring. Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken. Ik ben stressbestendig en accuraat en flexibel in werkzaamheden en werktijden. Tenslotte heb ik ruime ervaring in PC- gebruik.

Momenteel ben ik werkzaam als oproepkracht bij een horecabedrijf waar ik al een duizendpoot ben, mijn werkzaamheden gaan namelijk van het aannemen van de telefoon op kantoor tot het bakken van een lekker bakje friet tijdens een evenement. Dit werk vind ik ......., maar het biedt niet ......
Dit zelf invullen. Er moet uit blijken dat je het werk wel leuk vindt, maar toch liever als receptionist werkt.


Met deze brief hoop ik u te hebben overtuigd van mijn ervaring, capaciteiten en persoonlijke eigenschappen. Graag kom ik de brief in een persoonlijk gesprek nader toelichten.


Met vriendelijke groet,
Patricia[/QUOTE]
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 januari 2007, 12:27
Patr1c1a Patr1c1a is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 december 2006
Berichten: 15
Patr1c1a is on a distinguished road
Wink Re: Sollicitatiebrief Receptioniste/Telefoniste

Bedankt voor je hulp! Ik heb de brief aangepast en opgestuurd.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 januari 2007, 12:32
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Receptioniste/Telefoniste

Ik hoop dat je een uitnodiging krijgt voor een gesprek.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27
Open sollicitatiebrief receptioniste/telefoniste of administratief medewerker Ing77 Sollicitatiebrief en cv 6 17 mei 2006 13:47
Sollicitatiebrief receptioniste/telefoniste nieuweling Sollicitatiebrief en cv 1 12 augustus 2005 18:25
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon