Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 oktober 2007, 09:17
Lina Lina is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 82
Lina is on a distinguished road
Standaard Hoe kies je een onderwerp voor een eindopdracht?

Nu ik bezig ben met HBO Bedrijfskunde komt het huiswerk in bakken uit de hemel vallen

Het laatste wat ik voorgeschoteld kreeg is een boekje over de eindopdracht die ik aan het eind van dit eerste jaar moet inleveren.

Nu komt het er op aan dat ik een goed onderwerp kies, maar ik heb geen idee hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Ik moet in ieder kennis van 3 van de 6 modules van dit eerste jaar in de opdracht verwerken en dat zal ongetwijfeld wel gaan lukken maar het onderwerp uitkiezen vind ik erg lastig.

Iemand suggesties hoe dit aan te pakken? Waar moet ik op letten bijvoorbeeld, wat zijn eventuele valkuilen?

groetjes,
Lina
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 oktober 2007, 12:16
lieselot
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hoe kies je een onderwerp voor een eindopdracht?

Hallo Lina,

Meestal maak je bij zulke opdrachten de beste indruk als je een onderwerp kiest dat iets minder voor de hand ligt. Een tip: probeer in ieder geval om niet te algemeen te blijven, maar tracht een bepaald onderwerp (of eventueel meerdere onderwerpen die iets met elkaar te maken hebben) wat verder uit te diepen.

Je zegt dat je 3 van de 6 modules in de opdracht moet verwerken. Misschien kan je een link zoeken tussen deze modules om zo tot een goed onderwerp te komen?

Zorg er in ieder geval voor dat je voor de opdracht in de diepte werkt, en niet zozeer in de breedte. Daarmee bedoel ik dat je niet voortdurend algemene informatie geeft, maar dat je begint met enkele algemene dingen te bespreken die je dan vervolgens uitdiept. De keuze van het onderwerp speelt daarbij natuurlijk ook een rol. Als je een te algemeen onderwerp kiest, dan zal je te veel informatie vinden zodat je de kans loopt dat je enkel de algemene dingen zal bespreken en het onderwerp niet verder gaat uitdiepen. Zorg er natuurlijk wel voor dat je je onderwerp ook niet te eng afbakent, want dan ga je weer problemen krijgen om genoeg informatie te vinden.

Een voorbeeld:
- te algemeen: Nederland in de 20ste eeuw (wat ga je bespreken? economie? kunst? politiek? ... --> onderwerp duidelijker afbakenen!)
- beter: de kunststromingen in Nederland tijdens de 20ste eeuw

Ik weet natuurlijk niet welke leerstof je precies krijgt, dus de keuze van het onderwerp zal je zelf moeten maken, maar misschien kan je met deze tips al rekening houden.

Veel succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 19:52
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 11:38
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 14:07
Reis Siebrich Loopbaanvragen 20 19 oktober 2006 15:39
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 10:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon