Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 juli 2015, 14:00
MEMADE MEMADE is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 juli 2015
Berichten: 1
MEMADE is on a distinguished road
Standaard Hoe begin ik nu eigenlijk een carričre in de psychologie?

Beste medeleden,

Omdat ik nieuw ben eerst een korte introductie: ik ben een 25-jarige vlotte meid die bijna gaat afstuderen. Ik heb een bachelor psychologie binnen, en ben een eind op weg met mijn master klinische neuropsychologie. Nu is algemeen bekend dat de kans op werk in dit vakgebied mager te noemen is, en zelf dat lijkt een understatement. Ik wil mij graag gaan oriënteren op de arbeidsmarkt, maar vanuit de universiteit worden er geen handvatten geboden, ik moet het zelf maar uitdokteren. Maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dát nu aan moet pakken.

Over pakweg 8-9 maanden sta ik dan met een bul in handen op eigen benen. Ik heb geen hoge studielast, dus ik zou de komende maanden graag al werk gaan zoeken dat aansluit bij mijn competenties, en die ook aansluiten bij mijn carričrewensen (mogelijk met kans op groter contract na afstuderen bijvoorbeeld). Daarmee vraag 1: hoe vind ik, met in principe alleen een bachelor en een goed afgeronde praktijkstage (master) werk op het gebied van begeleiding, ondersteuning, diagnostiek of onderwijs in aan psychologie verwante gebieden? Waar zou ik bijvoorbeeld terecht kunnen voor tips en vacatures?

Daarnaast wordt er nogal sterk gehamerd op netwerken: "een leuke baan heb je zelf in de hand", "werk vindt jou" enzovoort, en de cijfers liegen er niet om, mensen met een groot netwerk vinden meestal snel werk. Maar hoe netwerk je als je geen werk hebt? En hoe kan ik de goede contacten van mijn stage onderhouden als ik komende maanden niet actief ben op de arbeidsmarkt, en sowieso niet bij de instelling?

En ten slotte: in bredere zin, hoe vind ik werk dat aansluit bij mijn competenties? Ik ben bijvoorbeeld niet iemand die in een callcenter moet gaan werken, dat houd ik niet lang vol, maar ik ben wel heel goed in begeleiding van cliënten, onderzoek, onderwijs etc. etc. Ik zie dat de meeste uitzendbureaus alleen maar callcenterwerk aanbieden, hoe kom ik uit dat uitzichtloze gat en in het oog van de werkgevers die ik ook wat kan bieden?

Ik hoop dat er mensen zijn die wat met mij mee kunnen denken!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Hoe verder met carričre na herseninfarct? Arjan Loopbaanvragen 12 2 oktober 2013 11:58
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Waarom de meeste dromen geen bedrog zijn... wieteke Loopbaantrainingen en -workshops 0 26 mei 2008 17:13
Bezieling en Geboorte Darluz Loopbaanvragen 34 18 oktober 2006 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon