Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 november 2016, 14:18
NomenNescio NomenNescio is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 november 2016
Berichten: 1
NomenNescio is on a distinguished road
Standaard Wat moet ik doen?

Op dit moment heb ik, als afgestudeerd hbo'er, een goedbetaalde baan als Consultant in de IT. Helaas heb ik het hier echter helemaal niet naar mijn zin. Ik merk dat kantoorwerk niets voor mij is. In mijn zoektocht naar een baan die ik wel leuk vind, vind ik het lastig om te bepalen wat ik precies wil. Ik weet wel wat ik in ieder geval niet wil:
- Een kantoorbaan: 8 uur per dag achter mijn laptop werken en vergaderen en dergelijke is niets voor mij
- Een commerciële functie: ik heb geen verkopersinstelling
- In het weekend werken: een keer overwerk op zaterdag kan voorkomen, maar ik wil niet structureel in weekenden moeten werken
- Avond- of nachtdiensten
- Werken in het buitenland: Een of twee keer per jaar naar het buitenland is prima, maar ik werk het liefst dichter bij huis.

Ik vroeg me af of jullie mij kunnen helpen met het zoeken naar een geschikte baan. Zelf heb ik al veel gezocht, maar voor de meeste banen heb je ervaring of een gerichte opleiding nodig of verdien ik minder dan 2000 euro bruto per maand. Met mijn opleiding, hbo Informatica, kom ik automatisch op kantoorbanen uit, terwijl ik dit dus niet wil. Ik vind het niet erg om naast het werk te studeren, maar een voltijdopleiding wil ik niet meer doen.

Weten jullie wat ik zou kunnen doen of waar ik zou kunnen zoeken?
Elke tip is welkom!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 november 2016, 17:58
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Volgens mij moet je met die vraag naar een loopbaanadviseur. Eentje die individueel met jou aan de slag gaat. Ik zou je adviseren om jezelf open te stellen voor het idee dat je een hele andere kant opgaat en radicale keuzes moet maken.

Of je accepteert dat IT een vakgebied is met leuke kanten en minder leuke kanten. Je kunt hetgeen je mist in je werk misschien wel uit andere activiteiten buiten het werk halen en zo een compleet pakketje voor jezelf creëren.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat te doen met MBO niveau 3? Jeweettoch Opleiding kiezen en volgen 1 16 april 2014 21:52
Wat te doen? WEVE Loopbaanvragen 0 18 december 2013 22:20
Wat gebeurt er en wat moet/kan ik doen? beau Loopbaanvragen 13 13 november 2012 21:11
Wat te doen? henk87 Loopbaanvragen 2 19 mei 2012 20:17
Hoe kom ik erachter wat ik nu echt wil? wat moet ik doen? En wat is verstandig? HELP! Angeluz Loopbaanvragen 6 21 februari 2008 18:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon