Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 1 februari 2012, 20:55
Alathariel Alathariel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 februari 2012
Berichten: 4
Alathariel is on a distinguished road
Stuur een bericht via MSN naar Alathariel
Standaard Is mijn CV wel interessant genoeg?

Hallo allemaal,

Ik heb me hier net nieuw aangemeld. Heb hier al vaak tips vandaan gehaald, maar me nu maar eens aangemeld voor wat meer persoonlijke hulp/tips bij het zoeken naar een baan.

Mijn situatie is als volgt. In juni 2011 heb ik mijn opleiding afgerond; MBO 4 Bos- en Natuurbeheer. Dit was mijn derde opleiding, ik heb de eerste twee opleidingen (HBO Bos- en Natuurbeheer en MBO Fotografie) niet afgemaakt. Sinds mijn afstuderen zit ik werkloos thuis. Ik solliciteer me suf, maar word overal afgewezen. Mijn vriend zei het al treffend: Ik ben in een hele verkeerde periode afgestudeerd.
Uitzendbureau's willen me niet inschrijven, de enige die dat wel wilde doen heeft me wel aan werk geholpen in een magazijn in december, helaas werd mijn contract daar al na 4 weken weer beëindigd omdat ik volgens hen niet flexibel genoeg was.

Al van kinds af aan wil ik boswachter worden, daar heb ik nu eindelijk het papiertje voor. Ik had heus niet verwacht om meteen een droombaan als boswachter te vinden (want dat willen heeeeel veel mensen), maar ik had wel verwacht iets te vinden in de groensector.
Al vrij snel kwam ik erachter dat ik dat fout dacht. Ik kan niks vinden in de groensector, en ook nergens anders. Ik solliciteer op alles wat ik kan vinden en waar ik aan voldoe, en ik word net zo hard overal weer afgewezen. Mijn laatste sollicitaties waren magazijnwerk, medewerker in een fabriekshal, caissière in een supermarkt, schoonmaakwerk, stallen uitmesten bij een manege, plantsoenen schoffelen; het gaat overal mis.

De meeste afwijzingen zijn erg vaag. Ik krijg dingen te horen als: "ik denk dat je niet in het team past", "je CV sluit niet aan op de vacature", "je past niet in het profiel dat we zoeken", etc. Dingen waar ik niks mee kan, en waarvan ik vermoed dat het alleen dient om te verbergen dat het om mijn leeftijd (ik ben 24, en dus duur als bijvoorbeeld cassière) of mijn geslacht gaat (ik ben vrouw en zoek werk ik een mannenwereld, want dat is de groensector gewoon).
Momenteel heb ik sollicitaties lopen voor medewerker in een autowasserij, en tandartsassistente.

Nu vraag ik me dus af of mijn CV wel interessant/aantrekkelijk/boeiend genoeg is, omdat veel afwijzingen daar dus over gaan. Brieven schrijven kan ik wel, geen enkele moeite mee. Maar zelfs voor vacatures waar je niks voor hoeft te kunnen, waar geen eisen worden gesteld en je getraind wordt tijdens het werk, word ik afgewezen op basis van mijn CV (krijg dan een reactie als "afgaande op je CV hebben we besloten dat je niet geschikt bent"). Kan een smoes zijn, maar misschien is mijn CV wel gewoon heel vervelend om te lezen voor een werkgever.
Ik vroeg me dus af of er misschien wat mensen zijn die me er tips/aanmerkingen op kunnen geven. Ik heb 'm ooit in deze lay-out opgezet voor een opdracht in mijn eerste HBO-jaar, nu 7 jaar geleden. Sindsdien wel steeds aangevuld, maar nooit de lay-out gewijzigd. Misschien gaat het daar al wel mis, ik weet het niet.

In deze versie staat alles, ik kort het per sollicitatie wel eens in, dan haal ik weg wat totaal niet relevant is. Ik heb nog zo goed als geen werkervaring, maar doe wel al 10 jaar allerlei vrijwilligerswerk waar ik bijna een pagina mee kan vullen als ik al mijn taken en werkzaamheden omschrijf. En drie opleidingen met diverse stages nemen ook nogal wat ruimte in.

Ik hoop op een reactie!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc AnoniemCV.doc‎ (70,0 KB, 1041x gelezen)
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Stelling: Mijn universitaire studie staat slecht op mijn cv Severn Sollicitatiebrief en cv 2 15 november 2010 21:59
ICT-opleiding op hbo-niveau? Remco Opleiding kiezen en volgen 41 4 oktober 2010 13:54
Motivatie en cv accountmanager genug023 Sollicitatiebrief en cv 3 16 maart 2010 22:34
Na full-time werken weer full-time studeren? Faithy Opleiding kiezen en volgen 26 5 mei 2009 22:17


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon