Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Alle andere carričreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 februari 2011, 11:14
kimberlyheeren kimberlyheeren is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Berichten: 1
kimberlyheeren is on a distinguished road
Standaard Hoe uitschrijven van mbo-opleiding Secretarieel?

Heee!
Ik ben 17 jaar maar word 19 februari 18.
Ik doe nu de opleiding secretarieel op het mbo maar die opleiding bevalt me echt totaal niet daarom wil ik me ook uit laten schrijven. Ik heb me al aangemeld op een andere opleiding en daar kan ik begin volgend schooljaar terecht. Ik kan ook vanaf 21 Februari 5 dagen per week werken..
Mijn vraag is dus: Kan ik me gewoon uit laten schrijven zodat ik de 21ste niet naar school meer hoef? Zoja, hoe moet ik dat doen en kan dat misschien ook via internet?


Alvast bedankt. x
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 februari 2011, 12:27
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik raad je aan om contact op te nemen met de leerlingenadministratie van je school. Zij kunnen je precies vertellen wat wel en niet kan.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 maart 2011, 20:55
Amy88 Amy88 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2011
Berichten: 13
Amy88 is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar Amy88
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kimberlyheeren Bekijk bericht
Heee!
Ik ben 17 jaar maar word 19 februari 18.
Ik doe nu de opleiding secretarieel op het mbo maar die opleiding bevalt me echt totaal niet daarom wil ik me ook uit laten schrijven. Ik heb me al aangemeld op een andere opleiding en daar kan ik begin volgend schooljaar terecht. Ik kan ook vanaf 21 Februari 5 dagen per week werken..
Mijn vraag is dus: Kan ik me gewoon uit laten schrijven zodat ik de 21ste niet naar school meer hoef? Zoja, hoe moet ik dat doen en kan dat misschien ook via internet?


Alvast bedankt. x
Zoals hier boven stond vermeld, kan je naar leerlingen administratie toe gaan en aangeven dat de opleiding je niet bevalt en je graag wilt uitschrijven van de opleiding. Dan krijg je paar formulieren die je moet ondertekenen en waarvan je bewijs van terug krijgt dat je hebt uit geschreven. Vergeet echter niet nu je 18 bent dat je een aantal mbo jaren hebt en dan om elke keer van opleiding te switchen je jaren gaat kosten waardoor je misschien voor je andere opleiding die je dan misschien wil gaan doen, jaren te kort komt en dus kans loopt dat je studiefinanciering ten einde is. En dan zelf de overige jaren moet gaan financieren. Niet dat ik hiermee wil zeggen dat dit ook zo gaat bij jou, maar is meer even een waarschuwing. Daarbij wil ik je ook zeggen nog aangezien je nu met DUO te maken gaat krijgen wellicht, dat wanneer je thuis woont, en je hebt een baantje dat ik dan zelf persoonlijk geen lening erbij zou gaan nemen. Want mocht je binnen een aantal jaren slagen dan krijg je wel de standaard financiering van DUO als gift maar wat je als lening hebt moet je aan het einde van de hele rit weer gaan terug betalen, in termijnen (als je daarvoor kiest) en als je wat over houdt van je studiefinanciering naast de andere uitgaves zet dan alvast iets op zij voor bijv. terug betaling dingen of voor je aankomende studie jaar. Is het gelukt met het uitschrijven aangezien het inmiddels al maart is, en je dit bericht hebt gepost op 8 febr.
__________________
"At the end of the day, it comes down to this. The way we choose to see ourselves, it limits who we can be. Step outside the box, and you might learn something. Because we are more capable then we imagine. Because we all have it in us to do things we've never done before. Because sometimes we can surprise even ourselves.."
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicatie medewerker Kavelwinkel bij de gemeente - Graag commentaar nsharief Sollicitatiebrief en cv 2 17 mei 2010 15:11
CV beoordelen svp stefany Sollicitatiebrief en cv 6 15 april 2010 14:44
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Sollicitatie-bijstand Financial Controller berbo Sollicitatiebrief en cv 8 25 februari 2007 00:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon