Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 april 2014, 22:53
Croccifixio Croccifixio is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 april 2014
Berichten: 2
Croccifixio is on a distinguished road
Standaard Wel of niet een vast contract?

Hallo,


Ik heb een vraag waarop ik uit de wet geen duidelijk antwoord kan vinden. Het zit zo.

Op 02-03-2012 in dienst gekomen met een tijdelijk contract voor 1 jaar.
Op 02-03-2013 verlengd met 6 maanden.

Hierna niets meer van werkgever vernomen. Nu wil hij mij ineens met terugwerkende kracht een contract aanbieden van 02-09-2013 t/m 01-09-2014. (1 jaar dus) Dit zou dan mijn laatste tijdelijke contract zijn.

Mijn vraag is: Ik heb nu toch al een vast contract? Die is automatisch verlengd met 6 maanden en is per 02-03-2014 een vast contract geworden?

Ik hoop dat iemand mij hier duidelijkheid over kan verschaffen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 mei 2014, 10:27
Sinajda's schermafbeelding
Sinajda Sinajda is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2007
Berichten: 17
Sinajda is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Croccifixio Bekijk bericht
Mijn vraag is: Ik heb nu toch al een vast contract? Die is automatisch verlengd met 6 maanden en is per 02-03-2014 een vast contract geworden?
Dat gaat pas op na het 3de contract.

In jouw geval zegt artikel 7:668 lid 1 BW
Indien de arbeidsovereenkomst na het verstrijken van de tijd, bedoeld in artikel 667 lid 1, door partijen zonder tegenspraak wordt voortgezet, wordt zij geacht voor dezelfde tijd, doch telkens ten hoogste voor een jaar, op de vroegere voorwaarden wederom te zijn aangegaan.

Het tekenen van het nu met terugwerkende kracht aangeboden contract is een formaliteit.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 mei 2014, 11:51
Jappa Jappa is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 januari 2014
Berichten: 26
Jappa is on a distinguished road
Standaard

Volgens mij zit het zo:

02-03-2012: eerste contract, één jaar
02-03-2013: tweede contract, zes maanden
02-09-2013: beëindiging van het tweede contract > de werkgever heeft niets laten weten: dus het contract is verlengd voor dezelfde periode onder dezelfde arbeidsvoorwaarden (zie artikel 7:668 lid 1 BW)
02-03-2014: beëindiging van het fictieve derde contract > de werkgever heeft weer niets laten horen en de werknemer is ook gewoon door blijven werken: aldus is een vierde contract gestart, die dus voor onbepaalde tijd wordt geacht te zijn aangegaan (art. 7:668a lid 1 sub b BW)

Op 2 maart 2014 is je contract dus een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd geworden. Je werkgever heeft waarschijnlijk zelf niet goed opgelet met de contracten, maar dat is zijn probleem. Niet op dat andere contract ingaan dus, maar zelf contact zoeken met de afdeling HR.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 mei 2014, 09:50
Croccifixio Croccifixio is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 april 2014
Berichten: 2
Croccifixio is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jappa Bekijk bericht
Volgens mij zit het zo:

02-03-2012: eerste contract, één jaar
02-03-2013: tweede contract, zes maanden
02-09-2013: beëindiging van het tweede contract > de werkgever heeft niets laten weten: dus het contract is verlengd voor dezelfde periode onder dezelfde arbeidsvoorwaarden (zie artikel 7:668 lid 1 BW)
02-03-2014: beëindiging van het fictieve derde contract > de werkgever heeft weer niets laten horen en de werknemer is ook gewoon door blijven werken: aldus is een vierde contract gestart, die dus voor onbepaalde tijd wordt geacht te zijn aangegaan (art. 7:668a lid 1 sub b BW)

Op 2 maart 2014 is je contract dus een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd geworden. Je werkgever heeft waarschijnlijk zelf niet goed opgelet met de contracten, maar dat is zijn probleem. Niet op dat andere contract ingaan dus, maar zelf contact zoeken met de afdeling HR.
Zo dacht ik dus ook dat het precies in elkaar zit! Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat een halfjaar contract automatisch overgaat in een jaarcontract. Lijkt mij erg vreemd.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Contract nog niet getekend Shane Je rechten en plichten als werknemer 3 9 oktober 2014 09:44
Vast contract opgezegd, daarna 6 maanden tijdelijk contract, recht op ww? chinda Je rechten en plichten als werknemer 5 13 april 2012 12:58
HBO wel/niet twijfels... Karma Opleiding kiezen en volgen 9 28 november 2011 22:41
ICT-opleiding op hbo-niveau? Remco Opleiding kiezen en volgen 41 4 oktober 2010 13:54
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon