Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 17 februari 2010, 17:33
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Belangst

Plus dat heel veel werkgevers je misschien geen "loser" of "kansloos" noemen en het in plaats daarvan verpakken in "te veel ervaring", "geen match met het team", "te weinig ervaring" enzovoorts.

Soms is een flinke mededeling beter omdat je dan wordt geconfronteerd met de waarheid: dat je als persoon een flinke pas op de plaats moet maken.

Concreet voorbeeld: een vriend van me is niet sociaal vaardig, was slordig met zijn persoonlijke verzorging (te veel gel met een fout kapsel, te weinig geschoren), slecht gekleed (jaren 70/80 stijl), had geen koetjes en kalfjes vaardigheden (wist niets over voetbal, RTL4, Idols enzovoorts), ging veel teveel in op zijn niet standaard hobbys en te weinig aandacht voor de fysieke afstand tussen mensen (persoonlijke ruimte). Consequentie: als hij al werd aangenomen vloog hij er na een korte tijd weer uit. Oplossing: betere persoonlijke verzorging, vlot kapsel, nieuwe kleding, genoeg aandacht voor RTL4, voetbal enzovoorts om mee te kunnen praten en geen mededelingen meer over zijn hobbys alsook meer afstand houden.

Nu gaat het stukken beter. Dus dit soort zaken spelen bij heel veel mensen een grote rol. Zeker in een slechte economie: dan worden vlotte lui veel sneller aangenomen dan mensen met een "vlekje".
Met citaat reageren
  #12  
Oud 17 februari 2010, 17:46
Randy Randy is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 december 2008
Berichten: 54
Randy is on a distinguished road
Standaard Re: Belangst

Eigenlijk ben ik het hier helemaal mee eens. Omdat cursussen te volgen voor sociale vaardigheden en/of communicatie heeft in mijn geval weinig nut en wekt alleen maar frustratie op. Het hoort bij mijn ziekte beeld en daar is medisch en/of met behulp van opleidingen/cursussen niks aan te veranderen helaas. Als werkgevers zich zo absurd voor doen dan vind ik ze het niet waard.

Iedereen heeft zo zijn beperkingen alleen bij mij is het helaas zichtbaar. Daar kunnen ze wel moeilijk over gaan doen, maar daar komt men niet verder mee. Ik zal er dan ook alles aan doen om die bedrijven met hun flauwe klets onderuit te halen. Mijn mogelijkheden tot internet bronnen lopen erg uit een, dus als ze mij pijn doen dan voelen ze het vanzelf terug.

Natuurlijk blijf ik door vechten tot ik me plekje heb gevonden, maar dat heeft wel zijn tijd nodig. Het is gewoon een kwestie van de goede mensen tegen komen.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 17 februari 2010, 19:58
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Belangst

Klopt Randy.

Ik had een collega die ook vanwege een ziektebeeld stotterde en soms wat moeilijk te verstaan was. Voor anderen is dat een mooi lesje geduld opbrengen. Hij voerde ook regelmatig telefoongesprekken. Niemand die er moeilijk over deed, iedereen vond het volkomen normaal.

Overigens vind ik dat werkgevers die hun personeel kansloos en/of loser noemen een hoorbare beperking hebben, namelijk: Gebrekkige sociale vaardigheden. Deze werkgevers leggen hun gebrek bij jou neer om zichzelf beter te voelen. Wordt ook wel projectie genoemd.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #14  
Oud 18 februari 2010, 17:24
Randy Randy is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 december 2008
Berichten: 54
Randy is on a distinguished road
Standaard Re: Belangst

Ik weet nu genoeg.

Hierbij wil ik jullie heel hartelijk bedanken voor de tips en dat jullie even na mij hebben geluisterd. Bedankt

Ik ga gewoon verder tot ik een geschikte plek heb gevonden
Met citaat reageren
  #15  
Oud 18 februari 2010, 19:39
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Belangst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randy Bekijk bericht
Iedereen heeft zo zijn beperkingen alleen bij mij is het helaas zichtbaar. Daar kunnen ze wel moeilijk over gaan doen, maar daar komt men niet verder mee. Ik zal er dan ook alles aan doen om die bedrijven met hun flauwe klets onderuit te halen. Mijn mogelijkheden tot internet bronnen lopen erg uit een, dus als ze mij pijn doen dan voelen ze het vanzelf terug.

Natuurlijk blijf ik door vechten tot ik me plekje heb gevonden, maar dat heeft wel zijn tijd nodig. Het is gewoon een kwestie van de goede mensen tegen komen.
Met het eerste gedeelte van de boodschap lijkt het alsof je blijft hangen in wraak en bedrijven terugpakken. Niet doen, richt je op jezelf en je eigen mogelijkheden. Zoals je aan het eind zelf ook zegt: jouw tijd komt nog wel.

Blij dat we hebben kunnen helpen en veel succes verder toegewenst!!
Met citaat reageren
  #16  
Oud 18 maart 2010, 10:20
Exuimtum Exuimtum is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2010
Berichten: 19
Exuimtum is on a distinguished road
Standaard Re: Belangst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randy Bekijk bericht
Bedankt voor je tip maar dit is het niet wat ik zocht

Dat stotteren hoort bij me ziekte daar kan de huisarts niks aan doen.
hij zal hooguit zeggen: Tja je moet er maar mee leven"
Juist, en neem de volgende keer deze aantekening van je arts over en een baas weet ook dat niemand perfect is.
En ja, met een gebroken been krijg je meer aandacht dan met PDD-NOS zoals mijn zus. Raar maar waar en al helemaal raar dat een baas daar niet doorheen kan prikken.

Waarom vragen ze niet aan je van "waarom heb je deze angsten?, zijn ze bekend?". Ja, dat zijn ze Je huisarts heeft dit als bevestiging gegeven en als een baas jou een looser vind is dat zijn probleem en neemt hij maar een andere (hork).

Erg genoeg heb je minder kans op slagen met stotteren en belangst. Dan heb ik ook belangst want ik haat bellen en dat kreng in mijn zak gaat zeker 10x per dag af. Op ten duur gaat die angst weg.

Ik mag me niet bemoeien met hoe je dit oplost want dit is een medische aangelegenheid en een baas zou dat in theorie ook niet mogen, heee.

De praktijk klopt alleen zo vaak niet met de theorie.

Mijn zwager stottert als een kampioen, maar hij zit wel in het lab.

Zou die baas dat dan begrepen hebben? Niet elke baas is perfect en ik dus ook niet.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon