Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 november 2008, 10:08
aart aart is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 november 2008
Berichten: 2
aart is on a distinguished road
Standaard Beoordelingsgesprek: te veel ziektedagen

Mijn vraag is het volgende. Ik ben in het verleden al eens afgerekend omdat ik te lang ziek was, toen had ik er geen goed gevoel over. Nu zit ik denk ik in het zelfde schuitje. Mijn vraag is dus mag dat of niet. Mogen ze mij beoordelen om dat ik te veel ziektedagen zou hebben.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 november 2008, 11:11
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Beoordelingsgesprek: te veel ziektedagen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aart Bekijk bericht
Mijn vraag is het volgende. Ik ben in het verleden al eens afgerekend omdat ik te lang ziek was, toen had ik er geen goed gevoel over. Nu zit ik denk ik in het zelfde schuitje. Mijn vraag is dus mag dat of niet. Mogen ze mij beoordelen om dat ik te veel ziektedagen zou hebben.
Wat vreemd dat je deze vraag stelt. Vervelend dat je blijkbaar boven-gemiddeld vaak ziek bent. Maar is niet een verantwoordelijkheid die je bij je werkgever kunt leggen. Je kan ook initiatief nemen om met je werkgever te bespreken hoe tot aanvaardbare oplossingen is te komen in relatie tot aard en door jou geleverde kwaliteit van werk
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 november 2008, 14:16
aart aart is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 november 2008
Berichten: 2
aart is on a distinguished road
Standaard Re: Beoordelingsgesprek: te veel ziektedagen

ik weet niet of het raar is om te vragen. Het is ook niet dat ik over een griepje praat, twee jaar geleden is er een vorm van reuma ondekt wat gewoon veel dagen heeft gekost voor de baas, nu ben ik overspannen ook dat heeft een rede. Voor de rest ben ik bijna niet ziek, mijn werk doe ik meer dan goed dus dat moet het probleem niet zijn. Ook weet ik nu al dat ik er van het bedrijf niets bij krijg en dat vind ik het probleem ook niet, als ze maar eerlijk zijn en daar heb ik mijn twijfels over dat me chef gewoon dingen zoekt. En ja als je dan 35 dagen of meer ziek bent geweest is dat wel makekijk lijkt mij. Maar is het gechtvaardig?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 november 2008, 19:49
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Beoordelingsgesprek: te veel ziektedagen

Dag Aart,

Rare vragen bestaan niet, rare antwoorden wel

Als je veel ziek bent, dan zal dat een beoordeling over het algemeen niet ten goede komen, omdat je in dat geval meer afwezig bent dan gewenst en men minder op je kan rekenen. Aan- en afwezigheid is een aspect van je werk. Zoals ook de inhoud van je werk beoordeeld kan worden.

Als je er geen goed gevoel over hebt, dan zou je er eens met je werkgever over kunnen praten.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 november 2008, 17:59
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Beoordelingsgesprek: te veel ziektedagen

Natuurlijk is het gerechtvaardigd dat je beoordeeld wordt op je ziekteverzuim. Voor een werkgever is het knap vervelend dat ze er niet blind op je kunnen rekenen, maar in hun achterhoofd moeten houden dat je uit kunt vallen. 35 ziektedagen is bijna 2 maanden en dat is heel erg veel en heel erg duur. Het is een hele grote roze olifant waar je niet omheen kunt kijken. Het is niet 'zoeken'.

Misschien (lees je eigen berichtjes erop naar) geef je jouw werkgever ook niet het gevoel dat je er alles aan doet om toch op je werk te zijn. Wanneer je die instelling laat zien en pro-actief zoekt naar manieren om jouw verzuim naar beneden te drukken, is het voor een werkgever makkelijker te accepteren.

Uiteraard, sterkte met je gezondheid en beterschap!

Laatst gewijzigd door Catbert; 27 november 2008 om 18:01 Reden: vriendelijker einde
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Opleiding met veel reizen (ontwikkelingswerk) Jane89 Opleiding kiezen en volgen 4 4 januari 2011 16:30
Veel wiskunde in HBO toegepaste psychologie? (heb dyscalculie) kirsten Opleiding kiezen en volgen 9 18 augustus 2009 22:20
Sollicitatie Privéchauffeur/Directiechauffeur (moet nog heel veel worden verbeterd) Privéchauffeur Sollicitatiebrief en cv 5 9 maart 2009 18:31
Brief in natuur en educatie, zever ik niet te veel?? graag commentaar! Jenniferketje Sollicitatiebrief en cv 2 29 juli 2008 15:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon