Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 februari 2012, 15:04
Twijfel Twijfel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 februari 2012
Berichten: 3
Twijfel is on a distinguished road
Standaard Omscholen tot projectsecretaresse?

Beste forumleden,

Wie helpt mij met advies? Dit is mijn verhaal:
Ik heb 15 jaar ervaring als leidinggevende in het bedrijfsleven (veel grote bedrijven). Van teammanager, tot manager afdeling, hoofd administratie etc...
Na een burn-out heb ik het werk weer opgepakt, maar na de laatste reorganisatie waarbij mijn contract niet verlengd werd heb ik besloten het toch anders te gaan doen. Ik ben twee opleidingen gaan doen, nl. stresscounselor en gewichtsconsulent, om straks als zelfstandig leeftstijlcoach aan de slag te gaan.

Het gaat me wel wat jaren kosten om een goed draaiende praktijk op te bouwen en ik zoek dus een parttime baan voor 2/3 dagen in de week. Als manager is dit niet te doen, dus ik denk erover om als projectsecretaresse verder te gaan, ondersteund met een verkorte opleiding in deze richting.
In mei ben ik klaar met de andere opleidingen en kan ik weer wat nieuws beginnen. Ik hou van de kantooromgeving, werk nauwgezet, ben assertief, kan goed omgaan met deadlines, en uitstekend multitasken. Vandaar dat ik dacht aan projectsecretaresse of office management...

Graag hoor ik van anderen of zij ervaring in deze richting hebben of een opleiding hiertoe hebben gedaan. Andere adviezen zijn uiteraard ook meer dan welkom, want ik twijfel nog steeds een beetje of dit wel de juiste stap is om te zetten nu.

Alvast bedankt voor jullie medewerking!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 februari 2012, 18:22
René's schermafbeelding
René René is nu online
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twijfel Bekijk bericht
Ik ben twee opleidingen gaan doen, nl. stresscounselor en gewichtsconsulent, om straks als zelfstandig leeftstijlcoach aan de slag te gaan.
Hmmm, dat lijkt me lastig. De markt voor dieet/leefstijladvies is net gekrompen, doordat het deels uit het basispakket is geschrapt. En er zijn al zoveel stresscounselors en -coaches

Citaat:
ik zoek dus een parttime baan voor 2/3 dagen in de week.
Ik zou dan wel iets kiezen dat echt bij je past en dat weer toekomstperspectief biedt.

Citaat:
Als manager is dit niet te doen, dus ik denk erover om als projectsecretaresse verder te gaan, ondersteund met een verkorte opleiding in deze richting.
Zou je daar niet enorm in kunnen vastlopen? Je gaat hiermee in de gebruikelijke hiërarchie namelijk twee niveaus omlaag. Van algemeen management naar projecten, en van leidinggevend naar ondersteunend.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 februari 2012, 08:46
Twijfel Twijfel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 februari 2012
Berichten: 3
Twijfel is on a distinguished road
Standaard

Hoi Rene,

Bedankt voor je feedback. Die beren op de weg had ik zelf al gezien, maar evengoed is het fijn om je vragen te lezen bij mijn verhaal.

De vergoeding voor dieetadvies is juist gekrompen voor dietisten, niet voor gewichtsconsulenten (gelijk gebleven). Gezien het groeiende probleem met overgewicht en mijn passie voor gezonde voeding, ga ik hier gewoon voor. En stress doe ik er juist bij vanwege de combinatie, omdat eten vaak een emotioneel gerelateerd probleem is.

Als leidinggevende vind ik geen baan voor 2/3 dagen in de week. Ik ga geen volledige HBO nu doen omdat ik mij op mijn eigen praktijk wil richten. Aangezien ik de kantooromgeving/projecten/management een prettige omgeving vind, heb ik juist gekozen voor iets wat hier bij aansluit. De opleiding is in 1 jaar te doen.

Twijfel
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Omscholen tot doktersassistent ArjanB Opleiding kiezen en volgen 5 5 maart 2013 17:41
Omscholen op latere leeftijd... onrealistisch? Elle Loopbaanvragen 8 7 oktober 2010 11:17
Omscholen tot bibliotheekmedewerker? Werklustig Loopbaanvragen 6 16 februari 2009 22:07
Sollicitatie Callcentre supervisor Conquet Sollicitatiebrief en cv 3 14 maart 2007 22:35
Advies graag!! d(^_^)b startersfunctie voor doorgroeien tot Management Assistant curicat Opleiding kiezen en volgen 9 3 juli 2006 13:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon