Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 mei 2008, 16:51
Lieve Lieve is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 mei 2008
Berichten: 2
Lieve is on a distinguished road
Standaard Stagebrief controleren/verbeteren

Lieve Meerens
Silkenstraat 74
2901 Antwerpen




Firma x
Grote baan 153
Postcode en woonplaats


Turnhout 11 mei 2008,


Geachte mevrouw, heer

Betreft: verzoek stageplaats voor een administratieve medewerker (ster)

Ik ben Lieve Meerens, Belgische. Ik ben 19 jaar oud. Thans ben ik woonachtig te Antwerpen, Silkenstraat 74. Ik ben ongehuwd.

Ik zou graag willen vernemen of jullie de mogelijkheid voorzien om een stagiaire in dienst te nemen voor de functie “administratieve medewerker (ster)”. Aangezien ik heel graag administratieve taken vervul, ben ik om die reden dan ook de opleiding “Kantoor en Gegevensbeheer” gaan volgen aan het Tweedekansonderwijs in Antwerpen. Het is gebruikelijk dat studenten van deze opleiding tijdens hun studie stage lopen om op deze wijze praktijkervaring op te doen.
Op dit moment ben ik tweede jaar student en ik zou graag ervaring opdoen op dit vakgebied, bekend raken met de werkzaamheden en meer inzicht krijgen in de middelen en methoden die iemand in dit vak hanteert.

Wellicht vraagt u zich af wat ik in uw organisatie te bieden heb. Vooreerst ben ik iemand die graag administratieve opdrachten uitvoer. Ik meen te mogen stellen dat uw organisatie heel wat administratieve taken te vervullen heeft en om die reden richt ik mij doelbewust tot uw bedrijf.
Bovendien ben ik van nature een sociaal ingestelde persoon en aangenaam in de omgang met mensen. Ik werk heel graag met mensen. Verder kan ik u ook meedelen dat ik zowel op zelfstandige basis als in “teamverband” goed kan functioneren. Tot slot ben ik iemand met een groot doorzettingsvermogen en heb een positieve ingesteldheid. Ik heb in het verleden heel wat werkervaring opgedaan als arbeidster, een job die heel wat flexibiliteit vereist en er werd van mij alsook verwacht dat ik onder hoge werkdruk kon werken.

Ik ben sterk geïnteresseerd in het vervullen van administratieve opdrachten en het lijkt me erg interessant om op dit terrein professioneel te kunnen werken en mijn kennis in dit verband nog meer uit te bouwen. Ik hoop althans de kans te krijgen om mij op dit vlak te bewijzen.

Voor u is nog van belang te weten dat de stage begint van 30 september 2008 en dit duurt 10 weken.
Ik hoop dat deze brief voor u een aanleiding zal zijn mij uit te nodigen voor een gesprek zodat ik mijn brief mondeling kan toelichten.
Indien u mijn kandidatuur gunstig beoordeeld, wil ik met veel plezier méér uitleg komen geven over mijzelf.

In afwachting, verblijf ik,
Met de meeste hoogachting,


Lieve Meerens


Bijlage: CV
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 mei 2008, 17:05
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Lieve Meerens
Silkenstraat 74
2901 Antwerpen

Firma x
Grote baan 153
Postcode en woonplaats


Turnhout, 11 mei 2008 [komma moet er tussen in]


Betreft: verzoek stageplaats voor een administratieve medewerk(st)er [Betreft moet hier staan, niet onder 'geachte']


Geachte mevrouw/heer, [komma moet achteraan] [probeer een naam te krijgen, zodat je de brief persoonlijk kan richten]

Ik ben Lieve Meerens, Belgische. Ik ben 19 jaar oud. Thans ben ik woonachtig te Antwerpen, Silkenstraat 74. Ik ben ongehuwd. [moet je neerzetten dat je Belgische bent? Je naam, adres en woonplaats staan al vermeldt bovenaan je brief, dus dat zou ik niet meer in je brief vermelden... Je leeftijd en burgelijke staand staan (als het goed is) in je curriculum vitae. Dus eigenlijk is deze eerste alinea volledig overbodig...]

Ik zou graag willen vernemen of jullie de mogelijkheid voorzien om een stagiaire in dienst te nemen voor de functie “administratieve medewerk(st)er”. [waarom zet je mederwerk(st)er neer? Weet je nog niet of je een man of vrouw bent ] Aangezien ik heel graag administratieve taken vervul, ben ik om die reden dan ook de opleiding “Kantoor en Gegevensbeheer” gaan volgen aan het Tweedekansonderwijs in Antwerpen. Het is gebruikelijk dat studenten van deze opleiding tijdens hun studie stage lopen om op deze wijze praktijkervaring op te doen. Op dit moment ben ik tweede jaar student en ik zou graag ervaring opdoen op dit vakgebied, bekend raken met de werkzaamheden en meer inzicht krijgen in de middelen en methoden die iemand in dit vak hanteert.

Wellicht vraagt u zich af wat ik in uw organisatie te bieden heb. Vooreerst ben ik iemand die graag administratieve opdrachten uitvoer. Ik meen te mogen stellen dat uw organisatie heel wat administratieve taken te vervullen heeft en om die reden richt ik mij doelbewust tot uw bedrijf. [is dit de enigste reden dat je voor hun bedrijf kiest?] Bovendien ben ik van nature een sociaal ingestelde persoon en aangenaam in de omgang met mensen. Ik werk heel graag met mensen. Verder kan ik u ook meedelen dat ik zowel op zelfstandige basis als in “teamverband” [dit hoeft niet tussen "-"jes] goed kan functioneren. Tot slot ben ik iemand met een groot doorzettingsvermogen en heb een positieve ingesteldheid. Ik heb in het verleden heel wat werkervaring opgedaan als arbeidster, een job die heel wat flexibiliteit vereist en er werd van mij alsook verwacht dat ik onder hoge werkdruk kon werken.

Ik ben sterk geïnteresseerd in het vervullen van administratieve opdrachten [dit had je eerder al duidelijk gemaakt, is dus een herhaling...] en het lijkt me erg interessant om op dit terrein professioneel te kunnen werken en mijn kennis in dit verband nog meer uit te bouwen. Ik hoop althans de kans te krijgen om mij op dit vlak te bewijzen.

Voor u is nog van belang te weten dat de stage begint van 30 september 2008 en dit duurt 10 weken. Ik hoop dat deze brief voor u een aanleiding zal zijn mij uit te nodigen voor een gesprek zodat ik mijn brief mondeling kan toelichten. Indien u mijn kandidatuur gunstig beoordeeld, wil ik met veel plezier méér uitleg komen geven over mijzelf. [je vraagt hier 2x om een gesprek, dat hoeft niet: 1x is voldoende] [doe nog even een verwijzing naar je curriculum vitae in deze alinea]

In afwachting, verblijf ik,
Met de meeste hoogachting,


[handtekening]

Lieve Meerens




Bijlage: CV [schrijf curriculum vitae voluit]





Verder heel veel succes met solliciteren!!!
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stagebrief: A.U.B controleren/verbeteren senita Sollicitatiebrief en cv 11 7 april 2010 14:41
Verbeteren stagebrief naar een bankshop Sand Sollicitatiebrief en cv 3 23 oktober 2007 16:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon