Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 december 2009, 00:43
Juul Juul is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 december 2009
Berichten: 1
Juul is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief receptioniste héél graag jullie kritiek/advies

Dit is mijn brief voor de vacature receptioniste met adminstratieve taken.
willen jullie kijken wat jullie er van vinden?
dit is de functie omschrijving:

Als receptioniste bent je het visitekaartje van xxxxxx. Wij vinden het dan ook belangrijk dat je het leuk vindt om het eerste aanspreekpunt van de organisatie te zijn. Naast het beantwoorden van de telefoon en het ontvangen van bezoekers, maak je reserveringen voor de vergaderkamers en zorg je ervoor dat de vergaderkamers klaar zijn voor gebruik. Incidenteel kan het voorkomen dat je zorg draagt voor de faciliteiten van een avondvergadering.
De administratieve taken omvatten: voorraadbeheer, bestellen van kantoorartikelen, ondersteuning bij de postbehandeling en mailings, bijhouden van diverse bestanden en het verrichten van ad-hoc werkzaamheden.



Geachte heer xxxxx,

Op het moment dat ik uw advertentie las op xxxxx ging mijn hart sneller kloppen en dacht dit is dé baan voor mij. ik zal u vertellen waarom.

De afgelopen twaalf jaar ben ik werkzaam geweest als servicegerichte verkoopster.
Wat resulteerde in vele tevreden klanten en management.
Dit heb ik met een grote inzet, enthousiasme, en goede werklust gedaan.
In deze leerzame periode heb ik veel werkzaamheden verricht die ook nodig zijn voor de functie receptioniste zoals het eerste aanspreekpunt zijn en mensen vriendelijk te woord staan. Daarnaast heb ik ook de kantoorwerkzaamheden altijd met plezier uitgevoerd.
Daarin ben ik onder andere verantwoordelijk geweest voor de voorraad, planningen maken,en het bestellen van onder andere kantoorartikelen.
Mijn twaalf jaar ervaring in een winkel staan onmiskenbaar garant voor kennis van service en gastvrijheid.

Een baan als receptioniste is me op mijn lijf geschreven
Het geeft mij veel voldoening om op een gastvrije manier bezoekers te woord te staan en zo mijn steentje aan de service bij te dragen. Deze functie is het helemaal voor mij.


Als persoon ben ik gemotiveerd, accuraat, leergierig, toon ik altijd volledige inzet, sta ik stevig in mijn schoenen en zou mijzelf ook kunnen omschrijven als een echte doorzetter.
Dit blijkt ook uit mijn tijd bij xxxxx waar ik door mijn inzet en doorzettingsvermogen de benodigde cursussen en diploma’s heb weten te behalen om door te groeien naar verkoopmanager en omdat ik flexibel ben is het voor mij geen enkel probleem om zorg te dragen voor de faciliteiten van een avondvergadering.


Voor meer informatie over mij verwijs ik u naar het bijgesloten curriculum vitae, maar veel liever krijg ik de kans u in een gesprek te overtuigen de juiste persoon te zijn voor de invulling van deze vacature.

Met vriendelijke groet,
xxxxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 december 2009, 10:30
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief receptioniste héél graag jullie kritiek/advies

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juul Bekijk bericht
Geachte heer xxxxx,

Op het moment dat ik uw advertentie las op xxxxx ging mijn hart sneller kloppen en dacht: dit is de (volgens mij moet hier een streepje naar de andere kant; accent grave) baan voor mij! Ik zal u vertellen waarom.

De afgelopen twaalf jaar ben ik werkzaam geweest als servicegerichte verkoopster wat resulteerde in vele tevreden klanten en management.Dit heb ik met een grote inzet, enthousiasme, en goede werklust gedaan.
In deze leerzame periode heb ik veel werkzaamheden verricht die ook nodig zijn voor de functie receptioniste, zoals het eerste aanspreekpunt zijn en mensen vriendelijk te woord staan. Daarnaast heb ik ook de kantoorwerkzaamheden altijd met plezier uitgevoerd.
(daarin weg) Ik ben onder andere verantwoordelijk geweest voor de voorraad, planningen maken en het bestellen van onder andere kantoorartikelen.
Mijn twaalf jaar ervaring in een winkel staan onmiskenbaar garant voor kennis van service en gastvrijheid [I](zou hier zoiets zetten als dat de twaalf jaar ervaring mij kennis van service en gastvrijheid hebben geleerd of opgeleverd. Onmiskenbaar garant vind ik een beetje te)[/I]Een baan als receptioniste is mij op het lijf geschreven
Het geeft mij veel voldoening om op een gastvrije manier bezoekers te woord te staan en zo mijn steentje aan de service bij te dragen. Deze functie is het helemaal voor mij.


Als persoon ben ik gemotiveerd, accuraat, leergierig, toon ik altijd volledige inzet, sta ik stevig in mijn schoenen en zou mijzelf ook kunnen omschrijven als een echte doorzetter.
Dit blijkt ook uit mijn tijd bij xxxxx waar ik door mijn inzet en doorzettingsvermogen de benodigde cursussen en diploma’s heb weten te behalen om door te groeien naar verkoopmanager. Omdat ik flexibel ben, is het voor mij geen enkel probleem om zorg te dragen voor de faciliteiten van een avondvergadering.Voor meer informatie over mij verwijs ik u naar het bijgesloten curriculum vitae, maar veel liever krijg ik de kans u in een gesprek te overtuigen de juiste persoon te zijn voor de invulling van deze vacature.

Met vriendelijke groet,
xxxxx
Hallo,

Ik heb wat verbeteringen aangebracht. In ieder geval wat ik anders zou doen.

Je bent in ieder geval heel erg enthousiast en ik zou je ook wel uitnodigen als ik de werkgever was! Alleen een vraag waarom je solliciteert als receptioniste als je nu verkoopmanager bent. Dat is niet echt een logische stap.

Gr,
Rosina
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie feedback op mijn sollicitatiebrief Senseo Sollicitatiebrief en cv 1 10 april 2009 01:11
Hoe vinden jullie deze sollicitatiebrief graag jullie mening Viona Sollicitatiebrief en cv 0 21 maart 2009 18:36
Sollicitatiebrief receptioniste. Heel graag tips! Paola2 Sollicitatiebrief en cv 4 5 januari 2009 17:08
Open sollicitatiebrief functie bank, graag jullie opinie/verbetering slimseydi Sollicitatiebrief en cv 3 30 oktober 2008 22:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon