Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 november 2009, 13:34
jinthie jinthie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 november 2009
Berichten: 7
jinthie is on a distinguished road
Wink Morgen starten met nieuwe baan, nog geen definitief contract ontvangen

Beste forumlezers/-tijgers,

Ik ga morgen starten in een nieuwe (tijdelijke) baan voor 3 maanden.
Het arbeidsvoorwaardengesprek heb ik 2 dagen geleden gehad, maar het definitieve contract heb ik nog niet ontvangen.
Ik heb 1 maand proeftijd en geen opzegtermijn.
Aangezien ik een beetje argwaan heb omtrent hetgeen geschreven is over die opzegtermijn wil ik eerst het contract hebben. Maar mijn nieuwe werkgever ruikt waarschijnlijk al onraad en vermoedt misschien dat ik weg wil zodra ik een baan kan vinden met een langer durend contract. Dat is ook zo, maar ik wil natuurlijk die indruk niet wekken. Wat kan ik het beste doen in deze situatie? Gewoon beginnen of starten als ik het contract in handen heb?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 november 2009, 20:35
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Morgen starten met nieuwe baan, nog geen definitief contract ontvangen

Hallo,

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Vervelend dat je het contract nog niet hebt. Ik zou morgen gewoon beginnen. Als je het medio volgende week nog niet hebt, zou ik meteen aan de bel trekken bij je direct leidinggevende, evt. bij Personeelszaken.

Succes!

Rosina
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 november 2009, 09:40
jinthie jinthie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 november 2009
Berichten: 7
jinthie is on a distinguished road
Standaard Re: Morgen starten met nieuwe baan, nog geen definitief contract ontvangen

Helaas helaas, de situatie is alweer gewijzigd. Ik zou een contract krijgen voor 32 uur, maar gisteren gebeld dat het nu ineens 20 uur wordt, omdat de persoon die er nu zit 12 uur werkt en dit gaat van mijn uren af. Daar komen ze na twee gesprekken pas achter! Een enorme blunder, bovenop een contract zonder opzegtermijn en een flinke achteruitgang in salaris. Ik heb gezegd dat ik nu de baan niet meer hoef en er geen vertrouwen meer in heb. Ik werd vervolgens later teruggebeld met een nieuw voorstel: 32 uur en in de top van de schaal, iets beter dus, maar ik ga nog steeds minder verdienen en let wel: het is maar voor 12 weken (die ik dus moet uitzitten want er is geen opzegtermijn). Nu kan het dus ineens wel allemaal. Ik ben er helemaal klaar mee en heb geen vertrouwen, wil vandaag bellen dat het wat mij betreft afgelopen is. Wat vinden jullie?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 november 2009, 09:56
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Morgen starten met nieuwe baan, nog geen definitief contract ontvangen

Wel heel raar allemaal, ja. Ineens 20 uur en later 32 uur enz.

Ik krijg het gevoel dat je het eigenlijk al niet meer wilt. Het hangt er ook van af hoe makkelijk het is om baan te krijgen in jouw branche. Het is misschien mooie kans om paar maanden recente ervaring op je CV bij te schrijven.

Zou het op die manier bekijken en voor- en nadelen tegen elkaar afwegen. Eventueel gewoon voor jezelf opschrijven.

Als jij er echt helemaal klaar mee bent en het niet meer ziet zitten, moet je het gewoon laten natuurlijk.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 6 november 2009, 10:32
jinthie jinthie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 november 2009
Berichten: 7
jinthie is on a distinguished road
Standaard Re: Morgen starten met nieuwe baan, nog geen definitief contract ontvangen

Dank voor je reactie!
Ik heb al gebeld, ze konden mijn besluit zelfs begrijpen! Jouw argument van het in ieder geval recent hebben van een baan is een hele goede. Dat is ook een belangrijke afweging. Ik heb nu ca. 5 maanden een uitkering en krijg prima begeleiding van een re-integratiebedrijf en zowel mijn werkcoach als het re-integratiebedrijf zeggen dat ook, maar begrijpen mijn besluit en zien ook in dat dit geen veilige start is. Ik heb nog 2 banen lopen gelukkig, dus er is hoop. In mijn branche (secretaresse gezondheidszorg) is er nu niet heel veel, maar toch nog genoeg om op te reageren. En ik kan mezelf prima verkopen dus daar ligt het niet aan. Het vervelendst van dit alles vind ik dat mijn vertrouwen in andere mensen een deuk op heeft gelopen. Want dit soort dingen kost veel energie en zorgt voor een flinke dosis onrust. Terwijl ik maar 1 ding wil: gewoon lekker werken en mijn tanden in een leuke baan zetten.
Groet, Jinthie
Met citaat reageren
  #6  
Oud 6 november 2009, 12:17
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Morgen starten met nieuwe baan, nog geen definitief contract ontvangen

OK, gezien jouw verhaal begrijp ik wel dat je liever niet hier begint. Kan me voorstellen dat je liever wacht en dan meteen baan hebt waar je langer kan blijven.

Fijn dat er toch nog wel vacatures zijn in jouw branche.

Succes! Hopelijk heb je gauw een leuke baan!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Maandag starten maar nog geen contract gezien Noel Je rechten en plichten als werknemer 10 6 september 2011 11:08
Nieuwe baan, maar nog geen CAO schaal bekend lightbreeze Je rechten en plichten als werknemer 3 25 juni 2009 22:32
Uiteindelijk toch geen vast contract, wat nu? Prissesje Je rechten en plichten als werknemer 2 16 maart 2009 15:11
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon