Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 25 april 2006, 20:43
noscito noscito is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 5
noscito is on a distinguished road
Standaard Open solicitatie, graag commentaar

Ik heb de volgende brief geschreven en ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen met grammatica, spelling en ook inhoud.

-------------------------------------------------------------------------------
<mijn adres>

<adres bedrijf>

Betreft: open sollicitatie

<stad>, 25 april 2006

Geachte <eigenaar>,

Via mijn vader, <naam>, lid van de <vereniging>, ben ik meer over uw bedrijf te weten gekomen en ben ik erg enthousiast geraakt. Uw bedrijf verkoopt producten over de hele wereld en is marktleider in haar branche. Deze aspecten spreken mij erg aan. Het internationale aspect sluit goed aan op mijn studie <internationale studie>.

In uw bedrijfsfilosofie worden R&D en kwaliteit benadrukt, met mijn oog voor detail en kennis van marketing ben ik er van overtuigd te kunnen bijdragen aan het uitdragen van deze filosofie in de markt. Uit het feit dat <bedrijf> een prachtig gloednieuw gebouw heeft neergezet maak ik op dat uw bedrijf een flinke groei doormaakt. Op de <opleiding> heb ik een brede theoretische achtergrond opgedaan over management, strategie, marketing en organisatie. Ongetwijfeld is deze kennis toepasbaar bij uw groeiende bedrijf.

Tijdens mijn stage bij <stage bedrijf> in Amerika heb ik geleerd hoe je je als niche speler in de markt kunt positioneren. Op drie verschillende beurzen heb ik contacten gelegd met potentiële nieuwe klanten. De theoretische kennis van marketing, opgedaan aan de <opleiding> in combinatie met mijn zelf-aangeleerde kennis over grafisch design heeft me instaat gesteld om <stage bedrijf> van professionele promotie te voorzien tegen marginale kosten. Door tijdens mijn stage en studie een eigen onderneming op te starten heb ik ook geleerd om verschillende taken tegelijkertijd te managen.

Eind augustus zal ik mijn studie aan de <opleidingsinstituut> afronden. Graag zou ik daarna bij uw bedrijf aan de slag gaan. Ik hoop dat deze brief u de aanleiding geeft om mij uit te nodigen tot een oriënterend gesprek. Ik zal u daarom over een week bellen. Voor meer informatie over mijn werkervaring en studie verwijs ik u naar mijn curriculum vitae die is bijgevoegd.

Hoogachtend,


<handtekening>

<mijn naam>


Bijlage: curriculum vitae

------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb gekozen om met mijn vader's naam te beginnen omdat ik denk dat het de aandacht zal trekken, vooral omdat de persoon mijn vader kent.

Verder heb ik proberen aan te geven nou juist dat bedrijf? => internationaal, marktleider, groeiend.

Ook heb ik geprobeerd aan te geven waarom mijn vaardigheden binnen het bedrijf passen.

Ik twijfel nog over de lengte van het stuk en wat ik er eventueel uit weg kan laten als ik het zou inkorten.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage verpleegkundige: graag commentaar Daisy Sollicitatiebrief en cv 10 13 maart 2012 15:23
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 21:12
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 15:18
Open sollicitatiebrief graag reactie thielv Sollicitatiebrief en cv 4 4 mei 2006 22:30
Graag commentaar op mijn brief Dorian Sollicitatiebrief en cv 2 8 november 2005 10:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon