Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 mei 2014, 16:05
Inge van Harteveld Inge van Harteveld is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 mei 2014
Berichten: 1
Inge van Harteveld is on a distinguished road
Standaard Werk zoeken: alleen of samen?

Steeds vaker hoor je dat er mensen ontslagen worden. Door de crisis vinden er bij veel bedrijven grote reorganisaties plaats, waarbij helaas veel mensen hun baan kwijt raken. Aangezien ik zelf alleen ervaring heb met bijbaantjes, ging ik er niet vanuit dat ik op de korte termijn met ontslag te maken zou krijgen. Ik heb er daarom nooit bij stil gestaan hoeveel impact zo een situatie op iemand kan hebben. Tot ik hier drie maanden geleden zelf mee te maken kreeg. Plotseling kreeg ik te horen dat ik, na al een paar jaar bij hetzelfde bedrijf te werken, niet langer kon blijven.

De eerste vraag die in mij opkwam na mijn ontslag was: en nu? In ieder geval moest ik op zoek gaan naar nieuw werk, maar waar begin je met zoeken? Je wilt uiteraard een leuke baan, maar er moet ook genoeg geld verdiend worden. Wil je hetzelfde blijven doen of is dit juist een kans om eens iets heel anders te gaan doen? Ineens moest ik in een korte tijd heel veel keuzes gaan maken, dan pas kon mijn zoektocht naar iets nieuws echt van start gaan.

Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe baan maakte ik kennis met Marlita van Belkom. Zij is de oprichtster van het bedrijf Nieuwe Werklozen. Een bedrijf waar mensen door middel van trainingen geholpen worden op hun weg naar nieuw of ander werk. Dit was precies de hulp die ik zocht. Nadat ik een van haar gratis bijeenkomsten had bijgewoond was ik direct geïnspireerd om weer op zoek te gaan naar werk. Door met andere werkzoekenden te praten merk je dat je allemaal met dezelfde vragen en problemen rondloopt. Ik had net dat laatste zetje nodig om op een positieve en actieve manier verder op zoek te gaan naar een nieuwe baan.

Als ik hier nu een paar maanden later op terug kijk dan merk ik dat dit een heel leerzaam moment was. Zorg dat je altijd met anderen blijft praten, zodat je elkaar kunt helpen om door te blijven gaan.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 mei 2014, 11:25
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Hoi Inge,

Bedankt voor je verhaal. Om die reden adviseer ik mensen om naar netwerkbijeenkomsten te gaan, bijvoorbeeld een Open Coffee en lid te worden van groepen op Facebook en LinkedIn.

Door netwerkbijeenkomsten te bezoeken en lid te worden van groepen, vergroot je je netwerk, krijg je nieuwe ideeën, tips en inspiratie.

Ik heb drie vragen voor je:
1. Heb je al aanbevelingen van collega's op je Linkedinprofiel staan?
2. Staan al je opleidingen, cursussen en werkervaringen op je LinkedInprofiel?
3. Heb je een goede en duidelijke profielfoto?

Hartelijke groet van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
ontslag, werkloos, werkloosheid, werkzoekende

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Te lang werkloos, hoe ga je ermee om? Alexandra Alle andere carrièreonderwerpen 17 24 februari 2014 17:37
Niet gelukkig met mijn werk als secretaresse linda1979 Loopbaanvragen 6 9 oktober 2013 23:53
Waarom ben je tevreden met je werk? Jerry22 Alle andere carrièreonderwerpen 2 28 mei 2013 20:31
Heel erg ongelukkig op mijn werk... Wensie Loopbaanvragen 14 26 augustus 2008 11:24
werk zoeken. goede manier? student Loopbaanvragen 10 12 maart 2008 14:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon