Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 oktober 2008, 17:56
Marya Marya is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2008
Berichten: 2
Marya is on a distinguished road
Standaard Graag commentaar op sollicitatie assistent programma manager

Hoi

Welke verbeteringen kan ik aanbrengen qua stijl, opbouw en taalfouten??

De belangrijkste vereisten van de vacature zijn:
- minimaal universitait diploma
- werkervaring in projectbeheer en en administratie
- ervaring in personeelsadministratie en personeelswerving
- kennis van boekhoudprocedures
- sterk in planning en organisatie
- moet zelfstandig kunnen werken en ook een initiatiefrijke teamspeler zijn

Marya


de brief:
Naam Organisatie
t.a.v. heer xxxxxxx

Plaats, maandag 13 oktober 2008

Betreft: Vacature ‘Assistent Programma Manager’


Geachte heer xxxxx,

Naar aanleiding van uw vacature gepubliceerd in de Volkskrant van vrijdag 26 september, solliciteer ik naar de functie van ‘Assistent Programma Manager’.

Als afgestudeerde in Bedrijfseconomie denk ik dat ik beschik over de nodige kennis van boekhoudprocedures. In de periode dat ik werkzaam was als administratief medewerkster, was ik onder meer belast met de administratie van de bedrijfsboekhouding. Ook behoorde het bijhouden van de personeelsadministratie zoals de dagelijkse presentie, tot één van mijn taken.

Het streven van uw organisatie om middels kwaliteitsverbetering van het onderwijs, duurzame ontwikkeling en armoedebestrijding in land xxxxxx te bevorderen, spreekt me erg aan. Een goede strategie, die een sneeuwbaleffect aan resultaten zal opleveren: van beter bekwame onderwijsgevenden, naar verbeterde leerprestaties en goed opgeleid kader tot aan duurzame maatschappelijke ontwikkeling. Mijn succesvolle afronding van de opleiding ‘Pedagogische en Didactische Bekwaamheid’ en de toespitsing van mijn afstudeerscriptie op kwaliteitszorg, weerspiegelen mijn interesse voor kwaliteitsverbetering van het onderwijs.

Bij mijn huidige baan maak ik deel uit van de werkgroep xxxxx. Hier heb ik geleerd om in teamverband te werken. Bij het plannen en organiseren van activiteiten zorg ik ervoor, de aan mij toebedeelde taken goed en binnen de gestelde tijd te verrichten. Daarnaast verleen ik ook graag de nodige ondersteuning aan mijn collega’s. Verder ben ik goed in staat om zelfstandig te werken. Bij de afronding van de Economische Partnerschapsovereenkomst tussen de Europese Unie en CARIFORUM, moesten een aantal documenten worden bestudeerd op een juiste weergave van het nationale standpunt. Vanwege de korte beschikbare tijd hiervoor werden de werkzaamheden verdeeld. Zodoende heb ik een van de documenten zelfstandig gecontroleerd op correcte weergave van landspositie.

Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae. Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie.

Met vriendelijke groeten,

Marya

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 oktober 2008, 22:13
jboi jboi is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 25
jboi is on a distinguished road
Standaard Re: Graag commentaar op sollicitatie assistent programma manager

afgestudeerde in Bedrijfseconomie denk ik dat ik beschik over de nodige kennis van boekhoudprocedures

> Ik hoop dat je daar eerder zeker over bent. Welke van de 4 zou jij aannemen? Ze zeggen alle 4 ongeveer hetzelfde.

Ik denk dat ik kan koken.
Ik heb leren koken.
Ik heb een basis koken.
Ik heb ervaring met koken.

Geen verleden tijd.

"In de periode dat ik werkzaam was als administratief medewerkster,"

Onlangs ondekte ik de vacature voor "Assistent Programma Manager", omdat deze functie mij sterk aanspreekt stuur ik u graag deze sollicitatie.

Ik ben afgestudeerd in Bedrijfseconomie en heb dus brede basiskennis in dit vakgebied.
Ik heb ervaring als administratief medewerkster, in deze functie heb ik de administratie van de bedrijfsboekhouding en een gedeelte van personeelsadministratie zoals dagelijkse presentie gedaan.

Beetje leven inblazen .
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 oktober 2008, 00:10
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Graag commentaar op sollicitatie assistent programma manager

Hoi Marya,

De brief is te lang en wat onsamenhangend opgebouwd. Groen = voorstel tot verbetering. Blauw = commentaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marya Bekijk bericht
Naar aanleiding van uw vacature gepubliceerd in de Volkskrant van vrijdag 26 september, solliciteer ik naar de functie van ‘Assistent Programma Manager’. Naar aanleiding van is erg standaard en gedateerd. In plaats daarvan zou je een goede binnenkomer hebben met een gedeelte uit de derde alinea. Het streven van uw organisatie om middels kwaliteitsverbetering van het onderwijs, duurzame ontwikkeling en armoedebestrijding in land xxxxxx te bevorderen, spreekt me erg aan. Een goede strategie, die een sneeuwbaleffect aan resultaten zal opleveren: van beter bekwame onderwijsgevenden, naar verbeterde leerprestaties en goed opgeleid kader tot aan duurzame maatschappelijke ontwikkeling. -Gevolgd door bijvoorbeeld iets als:-Als Assistent Programma Manager zou ik hieraan graag bijdragen.

Als afgestudeerde in Bedrijfseconomie beschik ik (zie commentaar jboy) over de nodige kennis van boekhoudprocedures. In de periode dat ik werkzaam was als administratief medewerkster, was ik onder meer belast met de administratie van de bedrijfsboekhouding. Ook behoorde het bijhouden van de personeelsadministratie zoals de dagelijkse presentie (zonder komma) tot één van mijn taken. Deze alinea verplaatsen. (zie onder)

Mijn succesvolle afronding van de opleiding ‘Pedagogische en Didactische Bekwaamheid’ en de toespitsing van mijn afstudeerscriptie op kwaliteitszorg, weerspiegelen mijn interesse voor kwaliteitsverbetering van het onderwijs.Dit weglaten. Ik neem aan dat deze opleiding in je CV vermeld staat?

In mijn huidige functie maak ik deel uit van de werkgroep xxxxx. Hier heb ik geleerd om in teamverband te werken. Bij het plannen en organiseren van activiteiten zorg ik ervoor de aan mij toebedeelde taken goed en binnen de gestelde tijd te verrichten en verleen ik de nodige ondersteuning aan collega’s. Bij de afronding van de Economische Partnerschapsovereenkomst tussen de Europese Unie en CARIFORUM, ........ Probeer het stukje wat hierop volgt samen te vatten in 1 zin.

Hier de tweede alinea Als afgestudeerde in Bedrijfseconomie......

Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae. Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie.

Met vriendelijke groeten,

Marya

Bijlage: Curriculum Vitae
__________________
Rianne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open Sollicitatie Klinisch Psycholoog. Graag Commentaar! Dayzi Sollicitatiebrief en cv 5 4 augustus 2010 17:46
Open sollicitatie verpleeghuis, eerste in 10 jaar, commentaar graag Devore Sollicitatiebrief en cv 3 23 september 2007 18:58
sollicitatie administratief medewerker geen ervaring commentaar graag Grada Sollicitatiebrief en cv 2 26 juni 2007 15:46
Sollicitatie Assistent makelaar, graag commentaar sQz Sollicitatiebrief en cv 4 14 maart 2007 18:06
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon