Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 april 2008, 18:54
RobV RobV is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Berichten: 1
RobV is on a distinguished road
Standaard Advies nodig (studie volgen? LOI?)

Hallo

Ik zal even kort mijn situatie uitleggen, en wat ik van plan ben te gaan doen:

In de vroege puberjaren was ik een behoorlijke lastpak op school, wat zover ging dat ik als 1e jaars HAVO/VWO'er het 2e jaar naar HAVO ging, vervolgens 3e jaar MAVO, waar ik bleef zitten en moest kiezen voor een VMBO-richting wat toen geintroduceerd werd. Hierbij heb ik destijds gekozen voor VMBO Administratie. Na een driekwart jaar had ik het daar ook gezien, en besloot ik direct naar het MBO te gaan.
Wegens alle problematiek voordien werd dit een MBO 2 (ICT) opleiding welke totaal niet meer aansloot bij mijn kennis/ervaring op dat moment (ik was er al vroeg bij met pc's, en had m'n eigen gebouwde pc's voordat de studie nog maar bedacht was), hierbij heb ik destijds dus ook besloten het bijltje erbij neer te gooien.

Fast-forward enkele jaren, en inmiddels heb ik een redelijke baan als hoofd technische dienst voor teams in 3 landen, bij een van de grootste IT dienstverleners met een redelijk salaris, laptop van de zaak, etc.

Echter kriebelt het nog steeds dat ik mijn educatie zo de hoek in heb gesmeten. Bij mijn huidige werkgever heb ik de kans gekregen (en genomen) om meerdere certificaten te behalen, waaronder ITIL Foundation, Lean Six Sigma Yellow Belt en - for what it's worth - ECDL.

Momenteel ben ik 22, en na nagedacht te hebben heb ik besloten om toch een volledige studie te gaan volgen, en ik zit hierbij te kijken naar LOI HBO Bedrijfskundige Informatica (BI)

Nu vraag ik me alleen het volgende af:
- Wegens het ontbreken van een diploma zou ik een 21+ toets moeten maken; hoe valt dit te doen t.o.v. alle gemiste stof die ik, eigenlijk, niet gehad heb?
- Aangezien ik momenteel al in het buitenland werk; valt dit enigszins te combineren met een LOI zelfstudie?
- Hoe wordt LOI momenteel als studie gezien? In het buitenland zal ik - lijkt me - daar weinig problemen mee hebben. Maar in Nederland?
- Studie-specifiek: hoe zit het met zaken als wiskunde of andere exacte vakken, komen die veel aan bod binnen LOI BI? Hier zal ik voornamelijk veel gemist heb, en dus eventueel moeite mee hebben.

Mocht ik meer vragen hebben zal ik ze wel posten


Alle info is welkom!


Groeten
Robert
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 april 2008, 15:42
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: Advies nodig (studie volgen? LOI?)

Dag Robert,

Gezien jou situatie zou ik je niet aanraden om een opleiding via LOI te volgen. Overigens niets ten nadele van LOI maar bij een HBO opleiding leer je meer dan alleen de theorie. LOI is prima als je al enigzins HBO niveau hebt of in elk geval een stevige MBO opleiding als basis hebt. Uit jouw verhaal begrijp ik dat je dat niet hebt. Ik denk dat het lastig voor je is om een volledige thuisstudie vol te houden en succesvol af te ronden. Kijk welke opleidingen je in deeltijd kunt doen, waar meer begeleiding bij is, zodat je ook naar een HBO niveau kunt groeien. Denk bijvoorbeeld ook aan NCOI, daar ga je om de week een dag naar school en ben je al minder in je eentje aan het worstelen.
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 april 2008, 16:36
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies nodig (studie volgen? LOI?)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wieteke Bekijk bericht
Dag Robert,

Gezien jou situatie zou ik je niet aanraden om een opleiding via LOI te volgen. Overigens niets ten nadele van LOI maar bij een HBO opleiding leer je meer dan alleen de theorie. LOI is prima als je al enigzins HBO niveau hebt of in elk geval een stevige MBO opleiding als basis hebt. Uit jouw verhaal begrijp ik dat je dat niet hebt. Ik denk dat het lastig voor je is om een volledige thuisstudie vol te houden en succesvol af te ronden. Kijk welke opleidingen je in deeltijd kunt doen, waar meer begeleiding bij is, zodat je ook naar een HBO niveau kunt groeien. Denk bijvoorbeeld ook aan NCOI, daar ga je om de week een dag naar school en ben je al minder in je eentje aan het worstelen.
Hallo Wieteke,

Bedankt voor je advies. Hier dacht ik zelf ook aan, alleen is het probleem dat ik momenteel dus in het buitenland werkzaam ben, en dit voor de komende jaren ook nog wel blijf.
Ik zal eens polsen wat wellicht de mogelijkheden zijn binnen de UK op dit gebied.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 april 2008, 15:22
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies nodig (studie volgen? LOI?)

In de UK zijn meer dan voldoende opleidingen die je in deeltijd kunt voltooien. Succes! Anders zou OUNL iets voor je kunnen betekenen: http://www.ou.nl/eCache/DEF/13/272.html of anders de OUUK: http://www3.open.ac.uk/study/undergr.../ict/index.htm.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 mei 2008, 09:39
Sharky
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies nodig (studie volgen? LOI?)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Hallo Wieteke,

Bedankt voor je advies. Hier dacht ik zelf ook aan, alleen is het probleem dat ik momenteel dus in het buitenland werkzaam ben, en dit voor de komende jaren ook nog wel blijf.
Ik zal eens polsen wat wellicht de mogelijkheden zijn binnen de UK op dit gebied.
Ik zou gewoon voor die LOI-opleiding gaan.

Mijn situatie is vergelijkbaar met die van jou. De brains heb ik wel, maar ik was erg vervelend op school en was met vanalles bezig, behalve met studeren. Gevolg is dat ik alleen de middelbare school heb afgemaakt.

Ik ben begonnen met werken en heb me snel opgewerkt binnen het bedrijf waar ik nu werk.

Ik heb ook een LOI-opleiding gedaan. Simpelweg omdat ik de tijd er niet voor heb om 's avonds op neer te rijden voor een college.

Ik kan prima zelfstandig werken en kan best omgaan met de vrijheid die je krijgt, dus vandaar dat dit een ideale keuze is gebleken.

Overigens kun je in aanvulling op het studiemateriaal van de LOI ook nog informatie zoeken op internet over bepaalde onderwerpen, mocht je er wat meer over willen weten of mocht het niet helemaal duidelijk zijn.

Inmiddels ben ik bezig met een master overigens. Zo goed is het me bevallen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
NTI of LOI Martine1975 Opleiding kiezen en volgen 8 15 juli 2009 13:56
Advies nodig; Goed stappenplan Orealo Loopbaanvragen 2 30 oktober 2007 18:16
Advies in baan en studie! mary Loopbaanvragen 0 3 oktober 2007 21:42
Studie keuze en school keuze wat te doen?! lbe Opleiding kiezen en volgen 0 19 januari 2007 00:06
Doorstuderen, hogeschool of LOI? Yapi Opleiding kiezen en volgen 8 15 juli 2006 00:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon