Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 juni 2006, 13:43
marcmarieke
Gast
 
Berichten: n/a
Unhappy Iets creatiefs...

Op dit moment bent ik sales representative bij een middelgroot bedrijf, maar dit is niet wat ik wil. Ik wil iets heel anders gaan doen, maar tijd om te studeren heb ik niet want er moet brood op de plank!
Een deeltijdopleiding zou dan de oplossing zijn, maar welke!? Ik wil graag iets creatiefs doen, iets met dieren of planten... iets maken/repareren en ik wil BUITEN zijn! In weer en wind, regen, lekker weer, maakt me niet uit...

Wie heeft een suggestie voor beroep/opleiding? Ik weet echt niet wat te kiezen, waar te beginnen, wat te vragen...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 juni 2006, 14:01
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Iets creatiefs...

Hoi,

Welke profielcombinatie kwam er bij jou uit de Studie- en beroepskeuzetest?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 juni 2006, 15:23
marcmarieke
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Iets creatiefs...

Artistiek & praktisch

Creativiteit, originaliteit, kunst, cultuur of vindingrijkheid in combinatie met buiten werken/zijn, fysiek werk, onderweg zijn of meer avontuurlijke activiteiten.

Voorbeeldberoepen
Beeldend kunstenaar, Musicus, Producer, Beeldhouwer, Goudsmid, Fotograaf, Etaleur, Decor ontwerper

Mogelijke studies
Popmuzikant, Nederlandse Film en Televisie Academie, Zilversmid, Grafische vormgeving, Fotoacademie, Tuin- en landschapsinrichting
--------------

Ik weet alleen niet wat ik hier mee aan moet, er staan leuke dingen tussen, maar zoals ik al zei: ik kan niet voltijd leren voor een ander beroep.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 juni 2006, 15:35
Maarten Maarten is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2005
Berichten: 20
Maarten is on a distinguished road
Standaard Re: Iets creatiefs...

Beste Marcmarieke,
Het is inderdaad lastig om naast je werk een opleiding te gaan volgen. Misschien kun je hierover wel met je werkgever overleggen. Stap met je plan naar hem toe en probeer hem te overtuigen. Als ook hij er wat in ziet, wil hij je wellicht tegemoet komen in de kosten en de tijd.

Lees hier op welke manieren je je werkgever kunt inschakelen voor je carrière.

Veel succes!
__________________
Maarten - Carrièretijger.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 juli 2006, 22:03
chaosz chaosz is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1
chaosz is on a distinguished road
Standaard Re: Iets creatiefs...

Ik lees dit nu pas en vraag mij af wat je nu gaat doen.
Misschien lees je dit niet meer maar ik heb wel wat tips voor jou:

Allereerst moet je uitzoeken wat je leuk vind (bij mij was/is dat fotografie): Daar ben ik mij eerst hobbymatig in gaan verdiepen dus via sites en boeken. Vervolgens heb ik mij aangesloten bij een vereniging waardoor ik op die manier weer in aanraking kwam met cursusjes e.d. die goed te betalen en ook te volgen zijn (niet te intensief qua lesaanbod)

Jouw voordeel, en die van andere creatieven is dat veel cursussen en opleidingen (bijv. de FOAC) vaak parttime én in het weekend gegeven worden.
Bij de FOAC (FOto ACademy btw) kun je een volwaardige studie in het weekend en de avonduren volgen. Helaas zijn deze opleidingen en/of cursussen niet gratis en vaak zelfs best duur. Maar het is dus niet onmogelijk.

Kijk/surf goed rond op vak-gerelateerde sites en forums, koop vakbladen etc. Vergeet niet dat je als creatief persoon niet voor een gat te vangen bent.

Succes!

Chaosz
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 augustus 2006, 11:28
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 90
Isabelle is on a distinguished road
Standaard Re: Iets creatiefs...

Goede tips Chaosz!

Als je een andere richting op wilt, is het meestal handiger eerst met iets kleins en overzichtelijks te beginnen.
Echter, als je echt professioneel aan het werk wilt in de creatieve sector, zal je er tijd in moeten steken. Dus 's avonds en in het weekend met een opleiding aan de slag. Lees het verhaal van Nienke. Ze heeft van alle andere activiteiten in haar leven iets afgehaald om tijd te maken voor de studie.
__________________
Isabelle
Projectleider Carrièretijger

www.helderenwijzer.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Doe jij iets met je studie? Ik niet sterretje24 Opleiding kiezen en volgen 1 18 september 2005 16:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon