Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 augustus 2013, 02:56
Combomix Combomix is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2013
Berichten: 4
Combomix is on a distinguished road
Unhappy 28 jaar niet veel ervaring en willen studeren in NL of buitenland

Beste mensen,

Ik heb een MBO 4 diploma in de ICT, ik heb niet ontzettend veel werk ervaring op gedaan en ben gaan reizen vooral later na school nadat ik een half jaar gewerkt had en ook nog een jaar aan freelance projecten heb uitgevoerd. Ook heb ik een jaar ongeveer thuisgezeten door persoonlijke omstandigheden.

Ik weet dat ik creatief ben (door mijn omgeving ook) en ik pakken ding snel op, ook ben ik sociaal alleen op het moment onzeker omdat ik niks heb, en de tijd dringt heel erg zo voelt het. Ik ben een harde werker wanneer ik eenmaal een baan heb, en zet mij graag 200% in voor mij is werk meer dan alleen een baan wat ik ook doe. 1 September beginnen de scholen en tot 30 kan ik stufi aanvragen. Ik heb echt zoiets van nu moet het, maar ergens wil ik nog een jaar wachten en het anders proberen.

Ik had me aangemeld voor een opleiding in communicatie systemen, maar toch twijfel ik. Nu wil ik ook graag in het buitenland terecht komen zoals Amerika/Canada etc. Nu dacht ik om te studeren in Canada volgend jaar dezelfde opleiding te doen. Ik kan nog voor dat de opleiding daar begint een werk visum krijgen en dan daar een jaar te werken. Mocht ik dan klaar zijn na 5 jaar ben ik dus 33.

Of als ik hier studeer...ben ik 32 als ik in september begin. Ik ben zo bang om met een schuld te lopen en niet aan het werk te komen. De studie adviseur van de school zei probeer werken en leren. Natuurlijk wil ik dat, maar vind dat eens! Internationale ervaring kan een grote plus zijn zodra ik klaar ben toch?

Maar ik moet erbij zeggen de liefde leid me ook naar Canada/Amerika maar ik moet ook aanmezelf denken...dus ik kan ook hier werken en dan proberen naar het buitenland te komen. Maar wat als ik die stap zit, op mijn leeftijd enzo? Is dit verstandig?

Ondertussen solliciteer ik ook voor elke baan nu en zoek ik werk leer plekken... en ik voel me hopeloos en onzeker en ik weet gewoon niet wat ik moet doen om mijn CV en mezelf klaar te stomen voor een betere toekomst. De neiging gaat naar niet de opleiding doen, werken en dan kan ik naar Canada over een aantal maanden en daar voor gaan. Dat is wel heel spannend.

Het is een wat raar verhaal misschien omdat er gelijk een twist met Canada instaat maar ik sta echt op een kruispunt en ik word echt gek en ben zo onzeker nu! Kan iemand mij advies of inzicht geven?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 augustus 2013, 10:25
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Je verhaal is inderdaad een beetje warrig, maar ik begrijp er uit dat je verschillende opties hebt en twijfelt welke optie nu het beste is.
De beste keuze die je kunt maken, is de keuze waar JIJ je het beste bij voelt. Ik kan je wel adviseren om te werken en te leren in Nederland, maar als jouw gevoel zegt dat je naar Canada wilt, dan moet je dat doen. De beste keuzes zijn de keuzes die je zelf maakt. Je doet iets omdat je het ZELF wilt en niet omdat het door iemand anders wordt opgelegd. Ik raad je aan om al je opties eens op een rijtje te zetten voorzien van alle voors en tegens. Misschien moet je nog wat extra onderzoek doen om die te achterhalen (bijvoorbeeld over studiekostenfinanciering of eisen die worden gesteld als je in Canada wilt werken). Wanneer je het lijstje af hebt, leg je het een dag weg. Pak het er dan weer bij en loop al je opties nog eens door. Naar welke gaat je voorkeur uit? Welke mogelijkheid spreekt je het minste aan? De optie die je het meest aanspreekt ga je verder uitdiepen. Wat zijn de consequenties als je voor deze optie gaat? Op die manier trechter je de verschillende keuzemogelijkheden en kom je uiteindelijk op een punt dat je een keuze kunt maken. En dan komt de crux: je kiest en blijft achter die keuze staan. Iets kiezen is altijd beter dan blijven hangen in een soort van vacuüm van niet durven kiezen.

Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 augustus 2013, 14:36
Combomix Combomix is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2013
Berichten: 4
Combomix is on a distinguished road
Standaard

Dankjewel voor je reactie , werken en leren wil ik ook zeker als het kan liever dan full-time HBO maar 1 september komt en als ik in dat jaar niet ga studeren en geen werk/leer plek vind....
Ik denk steeds aan die tijdsdruk van leeftijd en het maakt me een beetje gek.

Maar ik moet inderdaad doen wat ik wil...maar wat wil ik nou.... zucht...

Kiezen moet ik zeker want ik word hier bijna ziek van!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 2 september 2013, 17:29
JudithS JudithS is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 juni 2013
Berichten: 52
JudithS is on a distinguished road
Standaard

Soms maak je een keuze voor jezelf gemakkelijker als je de 'scope' wat verkleint. Aangezien je toch niet kunt weten hoe je leven er over 15 jaar uitziet, probeer dan niet meer dan 5 jaar vooruit te kijken. waar wil je over 5 jaar zijn? Hoe moet je leven er dan uitzien?

Succes met je keuze!

Judith
__________________
www.sollicitatiehulp.org

Ik help je graag, met tips over je loopbaan.
Hoe ontdek je welke baan bij je past en hoe vind je je droombaan?


www.sollicitatiehulp.org
www.wegnaarsucces.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
buitenland, ict, studie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Baas dreigt met niet betalen loon en nog meer; graag uw hulp Lau0480 Je rechten en plichten als werknemer 1 27 mei 2013 11:04
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Dilemma, solliciteren om de verkeerde redenen? NotWhoIwantToBe Loopbaanvragen 4 19 april 2012 22:48
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Wat is wijsheid? w0ut3r Opleiding kiezen en volgen 10 13 juni 2011 23:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon