Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 februari 2013, 15:56
Fred84 Fred84 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 februari 2013
Berichten: 2
Fred84 is on a distinguished road
Arrow 28 jaar, omscholen naar fitnessinstructeur?

Hallo allemaal,

Ik ben 28 en ik wil mij laten omscholen. Hopelijk zijn er mensen die me er iets meer over kunnen vertellen.

Even een situatieschets: Ik heb mijn hele leven lang opleidingen gedaan (MBO en HBO) die zich richten op multi-media design, webdesign, interactieve media, en video, etc. Nooit lang stilgestaan bij de keuzes, aangezien ik eigenlijk vanaf de middelbare ben doorgerold in de andere studies omdat ze toen steeds een "logische" vervolgopleiding waren. De momenten dat ik overwoog om iets anders te doen werden vaak direct weer door mezelf in de kiem gesmoord onder t motto "dit doe ik al mijn hele leven, blijf het maar gewoon doen, je hebt hier een HBO diploma in gehaald, etc."

Nu ben ik een paar jaar werkzaam in de TV wereld, ik heb het punt bereikt dat ik het helemaal heb gehad , en een richting wil opgaan waarmee ik meer voldoening uit mijn werk haal.

Na lang nadenken zijn er een paar punten die ik in mijn nieuwe werk zoek:

- Mensen helpen, begeleiden, opleiden
- zelf bereid door te leren
- in de richting sport, gezondheid, voeding
- Misschien uiteindelijk zelf iets opstarten in de toekomst

Fitnessinstructeur is iets wat ik al vaker heb overwogen, en waarin bovenstaande punten ook in terugkomen. Verder fitness ik al praktisch mijn hele leven, en help ik andere vaak aan trainingsschema's en geef ik ze tips over voeding (en kan ik mezelf voor mn kop slaan dat ik niet eerder heb ingezien dat ik hier erg veel voldoening uit haalde )

Al zijn er ook kanttekeningen. Ik heb bijvoorbeeld het gevoel dat het werk als fitnessinstructeur onder mijn niveau ligt, alhoewel ik het wel erg graag zou doen, en het veel dingen combineert waar ik echt een passie voor heb. Verder krijg je de fitnessinstructeur al als modules aan het Cios, dus er zijn vele jongere gasten die al werkervaring hebben, en in dat opzicht loop ik natuurlijk achter. Verder ben ik een voorstander van de 9-17 werktijden, en als fitnessinstructeur ben je vaak 's avonds en in de weekenden aan het werk, maar goed, Concessies moet je doen. Ik zou het nu 100 maal liever doen dan het 9-17 baantje dat ik nu heb.

Andere dingen die ik heb overwogen zijn
- fysiotherapie (afgevallen omdat dit weer een HBO opleiding is. Misschien in de toekomst een mogelijkheid als deeltijd)
- Sociaal pedagogisch hulpverlener (afgevallen wegens bovenstaande, + het helpen van mensen met stoornissen lijkt me niet voor mij te zijn weggelegd.

Misschien zijn er nog carričremogelijkheden die ik over het hoofd zie?

En mochten er mensen hier actief zijn in de fitness branche, hoe schatten jullie de kansen in van een 28 jarige, die wel al vanaf zijn 16e fitnest, over een tijdje pas zich wil laten opleiden tot fitnessinstructeur/personal trainer, maar daardoor nog niks aan echte werkervaring heeft?

Alvast bedankt voor de tips! Hopelijk is het verhaal niet te lang geworden, ik heb het nog enigszins proberen op te maken en in te delen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 februari 2013, 22:54
Bert
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Probeer een paar avonden / weekeinden als sportinstructeur aan de slag te gaan om te kijken of het bevalt.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 februari 2013, 11:03
Fred84 Fred84 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 februari 2013
Berichten: 2
Fred84 is on a distinguished road
Standaard

Hey Bert,

Dat ga ik zeker doen, alhoewel je daar wel iets van kwalificatie voor moet hebben, maar daar ga ik binnenkort mee beginnen.

Het probleem is niet zo zeer dat ik niet weet of ik het leuk ga vinden, sterker nog, ik denk dat het een baan is die heel goed bij me past.

Ik ben me alleen aan het afvragen wat de mogelijkheden zijn over een jaar 5, wanneer er eventuele kinderen op komst zijn. Ik ben toch iemand die dan graag zou terugkeren naar een ma-vr 9-17 baantje.

Alleen lijkt dit lastig in deze richting (sport, anatomie, inspanningsfysiologie). het enige dat ik me kan bedenken is Fysioterapie.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 juni 2013, 13:56
Erik1976 Erik1976 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 juni 2013
Berichten: 1
Erik1976 is on a distinguished road
Standaard En, al wat wijzer?

Hallo Fred,
Ik ben 37 en wil ook nog gaan omscholen naar Fitness Instructeur.
Het werk wat ik lang heb gedaan werd ik niet gelukkig van. Het valt
nog te bezien of ik niet te oud ben omdat ik ook weer onderaan moet
beginnen.
Er is wel een voordeel wbt oudere leeftijd, dat mensen meer vertrouwen op
je "wijsheid" dan een jong broekie, tenmiste wanneer je dat ook uitstraalt.
Wanneer ik op straat loop word ik regelmatig gevraagd naar de weg wat ik lang
irritant vond, maar later zag dat ik dat kan gebruiken, mensen stappen
blijkbaar makkelijk op me af om advies te vragen, dus ik trek ook mensen
aan.
Ook op onregelmatige tijden heeft voordelen, zo kun je bijvoorbeeld boodschappen of andere dingen doen op een rustigere doordeweekse dag en
niet op een drukke zaterdag.
Onder je niveau werken zou ik niet zoveel waarde aan hechten, het belangrijkste is dat je doet wat je leuk vind en energie van krijgt. De dingen die je nu leuk vind of vond, kun je misschien als hobby invullen.

Ben benieuwd of je de stap hebt gezet!


groet, Erik
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 juli 2013, 20:19
Yvan44 Yvan44 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 juli 2013
Berichten: 1
Yvan44 is on a distinguished road
Standaard

Hallo Fred,

Ik zit in dezelfde situatie. Doe al heel mijn leven gepassioneerd aan sport en wens er ook graag mijn beroep van te maken => profatleet zal er echter niet meer inzitten, gezien mijn leeftijd (34). Ik heb jaar ervaring als beleggingsadviseur, dus klantencontact en omgaan met mensen is me niet vreemd.
Heb jij eventueel tips om een opleiding tot fitnessinstructeur te volgen via avond- of afstandsonderwijs?
Alvast bedankt voor je feedback en veel geluk in je zoektocht...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 juli 2013, 14:08
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Doen!

Hoi Fred,

Ik ken zelf een meisje die jaren op kantoor heeft gewerkt en op haar 27e heeft bedacht dat ze het helemaal gehad had hiermee. Zij is toen naar een Personal Trainer gestapt en heeft daar voorgelegd dat ze graag PT'er wilde worden. Uiteindelijk heeft de zelf de basisopleiding voor sportinstructeur moeten betalen en de opleiding naar PT'er is door de sportschool betaald, terwijl hier al werkte/stage liep. Binnen 8 maanden heeft ze dus de overstap kunnen maken. Het is dus zeker niet te laat voor deze overstap!

Overigens heb ik zelf ook als bijbaan in de fitness gewerkt, erg leuk werk vindt ik het!
Ik zit nu ook op kantoor, maar wellicht dat ik de switch terug nog wel weer ga maken.

Groetjes,

Caroline
Met citaat reageren
  #7  
Oud 6 april 2014, 10:43
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoi hoi. Als je graag iets met sport wil doen en n baan van 9 tot 5 is sportleraar op n basisschool of middelbare school iets voor jou
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
fitnessinstructeur

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
26 jaar en onzeker over wat ik met mijn leven aan moet Rudolf84 Loopbaanvragen 50 17 november 2020 15:41
Hoe omscholen van zorg naar voedingssector? yvje Loopbaanvragen 4 5 september 2012 13:34
Carričreswitch van ict naar onderwijs (55 jaar)? Naugo Loopbaanvragen 0 30 juli 2012 14:58
Zit in 2e jaar mbo, niveau voor mij te laag, hoe naar hbo Journalistiek? MHN Opleiding kiezen en volgen 5 26 september 2011 16:53
ontslag en na 17 jaar weer op zoek naar een baan, help! Astrid001 Sollicitatiebrief en cv 9 21 juli 2008 13:55


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon