Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 oktober 2007, 14:58
Sand Sand is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2007
Berichten: 2
Sand is on a distinguished road
Standaard Verbeteren stagebrief naar een bankshop

Betreft: stageplaats bij afdeling Back Office / Front Office

Geachte heer / mevrouw,
Via de SNS bank site heb ik gelezen dat er bij uw organisatie de mogelijkheid bestaat om een stage te lopen. Als derdejaarsstudent commercieel medewerker Bank en Verzekeringswezen ben ik verplicht stage te lopen. Dit wil ik graag bij een groot nationaal organisatie doen waar ik veel werkervaring op kan doen.

Als derdejaarsstudent commercieel medewerker bank en verzekeringswezen heb ik diverse projecten gemaakt. Deze projecten gingen over onderwerpen zoals hypotheek berekening of een spaar rekening aanvraag behandelen. Zulke onderwerpen wil ik graag in de praktijk behandelen. Als een onderdeel van de vijfde grootste bankverzekeraar van Nederland meen ik dat ik bij de SNS bank zulke onderwerpen goed in de praktijk kan ervaren. Daarbij krijg ik een stageopdracht van mijn opleiding. Deze gaat over praktijk zaken. Tijdens mijn stage zal ik deze moeten afronden.
Dit zal geen probleem zijn want ik ben een zelfstandige persoon. Ik kan me goed concentreren op mijn werk maar ben ook een teamspeler. Daarbij heb ik al goede en slechte ervaringen gehad met klanten en weet hoe ik ermee moet omgaan.

Mijn stage periode begint vanaf 5 februari en duurt 11 weken.
Ik hoop dat het mogelijk is bij uw organisatie een stageplaats te verkrijgen.. Graag wil ik deze brief en CV mondeling toelichten.

Met vriendelijke groet,



****** ******

Bijlage: Curriculum Vitae



Ik heb express de adressering niet gedaan want bij SNS kan je / moet je via email solliciteren. Graag kritisch beoordelen op grammatica/zinsopbouw. Het is niet zo makkelijk om bij een bank een stageplaats te krijgen .
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 oktober 2007, 15:46
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Help bij verbetern van stagebrief naar een Bankshop

Hoi Sand,

In de eerste alinea zeg je dat je verplicht bent stage te lopen. Dat 'verplicht' vind ik een beetje negatief klinken (zo van: het moet nou eenmaal...), misschien kun je er "wil ik graag ervaring opdoen" of iets dergelijks van maken.

Daarnaast schrijf je twee keer "Als derdejaarsstudent commercieel medewerker Bank en Verzekeringswezen". Eén keer is wellicht al voldoende en het lijkt me ook handig om het niveau van je opleiding erbij te vermelden (mbo/hbo?).

Misschien kun je ook nog iets meer vertellen over de stageopdracht? En wat voor nut deze stageopdracht voor de SNS Bank heeft? (Een stagebedrijf wil ook graag weten wat ze van jou kunnen verwachten).

En dan nog wat taaltips:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sand Bekijk bericht
een groot nationaal organisatie
een grote, nationale organisatie

Citaat:
heb ik diverse projecten gemaakt.
heb ik diverse projecten afgerond
heb ik deelgenomen aan diverse projecten

Citaat:
hypotheek berekening
hypotheekberekening

Citaat:
spaar rekening aanvraag
spaarrekeningaanvraag

Citaat:
praktijk zaken
praktijkzaken

Citaat:
weet hoe ik ermee moet omgaan
weet ik hoe ik daarmee om moet gaan

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 oktober 2007, 16:26
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Help bij verbetern van stagebrief naar een Bankshop

Tnx a million Neerlandica_to_be ik zal er werk van maken. Ik post de verbeterde versie wel wanneer hij klaar is. tnx again
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 oktober 2007, 16:37
Sand Sand is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2007
Berichten: 2
Sand is on a distinguished road
Standaard Re: Help bij verbeteren van stagebrief naar een Bankshop

* verbeterde versie *


Betreft: stageplaats bij afdeling Back Office / Front Office

Geachte heer / mevrouw,

Via de SNS bank site heb ik gelezen dat er bij uw organisatie de mogelijkheid bestaat om stage te lopen. Als derdejaarsstudent op de mbo opleiding commercieel medewerker Bank en Verzekeringswezen is het een eis om in de derde periode stage te lopen. Dit wil ik graag bij een grote, nationale organisatie doen waar ik veel werkervaring op kan doen.

Als derdejaarsstudent commercieel medewerker bank en verzekeringswezen heb ik diverse projecten afgerond. Deze projecten gingen over onderwerpen zoals hypotheekberekening of een spaarrekeningaanvraag behandelen. Zulke onderwerpen wil ik graag in de praktijk behandelen. Als een onderdeel van de vijfde grootste bankverzekeraar van Nederland meen ik dat ik bij de SNS bank zulke onderwerpen goed in de praktijk kan ervaren. Daarbij krijg ik een stageopdracht van mijn opleiding. Deze gaat over praktijkzaken zoals bijvoorbeeld de vraag “hoe wordt mutaties verwerkt”. Daarbij moet ik ook een verkoopactie organiseren. Tijdens mijn stage zal ik deze moeten afronden.
Dit zal geen probleem zijn want ik ben een zelfstandige persoon. Ik kan me goed concentreren op mijn werk maar ben ook een teamspeler. Daarbij heb ik al goede en slechte ervaringen gehad met klanten en weet hoe ik daarmee moet omgaan.

Mijn stage periode begint vanaf 5 februari en duurt 11 weken.
Ik hoop dat het mogelijk is bij uw organisatie een stageplaats te verkrijgen.. Graag wil ik deze brief en CV mondeling toelichten.

Met vriendelijke groet,



***** *******

Bijlage: Curriculum Vitae



Is deze goed genoeg om het naar de bank op te sturen?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Reis Siebrich Loopbaanvragen 20 19 oktober 2006 16:39
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon