Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 september 2008, 11:51
Joy1986 Joy1986 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2008
Berichten: 3
Joy1986 is on a distinguished road
Standaard 2 sollicitaties tegelijk! help!

Hallo,

Op dit moment heb ik twee sollicitaties tegelijk lopen. Nu hoeft dat op zich geen probleem te zijn, maar wil toch het volgende vragen.

De eerste vacature gaat om een functie op MBO-niveau. Had hiervoor gesolliciteerd als tussenoplossing ivm geen passende vacature op HBO-niveau. Toch heb ik echter een vacature gevonden op HBO-niveau.

Ben voor beide functies uitgenodigd en al gesprekken voor gevoerd. Voor de mbo-functie heb ik al gesprek gehad, zij waren positief en wilde mij eventueel uitnodigen voor tweede gesprek. Zij waren wel op de hoogte dat ik nog een andere sollicitatie had lopen.

Nu heb ik een paar dagen geleden de andere sollicitatie ook gevoerd, nu is het nog afwachten wat zij verder willen. Het andere bedrijf wil echter dat ik vandaag reageer wat ik eventueel verder zou willen en een tweede gesprek wil voeren.

Nu is mijn probleem dat ik liever wil gaan voor die andere baan op hbo-niveau, ondanks dat zij mij nog niet iets hebben laten weten, maar wil de mbo-baan ook niet afslaan en wil het eigenlijk nog 'warmhouden' ivm mooie tussenoplossing. Wat kunnen jullie mij aanraden om telefonisch te bespreken? Zal ik gewoon het tweede gesprek ingaan en de andere functie ook afwachten?

Alvast dank.

Met vriendelijke groet, Joy
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 september 2008, 12:35
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: 2 sollicitaties tegelijk! help!

Beste Joy,

Een optie zou kunnen zijn dat je het bedrijf/instelling belt van de hbo baan om de situatie uit te leggen. Je kunt dan vragen of ze al meer weten, omdat je deze baan graag wilt.

Wat de mbo baan betreft: je kunt voor het tweede gesprek gaan en daarna pas een beslissing nemen of je de baan wel of niet wilt.

Kun je hier iets mee?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 september 2008, 12:40
Joy1986 Joy1986 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2008
Berichten: 3
Joy1986 is on a distinguished road
Standaard Re: 2 sollicitaties tegelijk! help!

Bedankt voor uw reactie.

Ik word morgen gebeld door de hbo-baan of ze mij eventueel ook willen uitnodigen voor een tweede ronde.

Ik zat er inderdaad ook aan te denken om gewoon vandaag telefonisch aan te geven, dat ik voor de mbo-baan gewoon een tweede gesprek wil voeren. Ik hoef daarbij toch niet aan te geven dat ik ook nog open sta voor de andere functie? ( lijkt mij niet verstandig, toch? )

Ik ben toch ook niet verplicht om gelijk iets bij het tweede gesprek te tekenen, en ik mag toch alsnog afwijzen?

Ik hoop dat u deze vraag nog kunt beantwoorden.

Mvg joy
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 september 2008, 12:50
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: 2 sollicitaties tegelijk! help!

Citaat:
Ik word morgen gebeld door de hbo-baan of ze mij eventueel ook willen uitnodigen voor een tweede ronde.
Dat is gelukkig al snel.

Citaat:
Ik zat er inderdaad ook aan te denken om gewoon vandaag telefonisch aan te geven, dat ik voor de mbo-baan gewoon een tweede gesprek wil voeren. Ik hoef daarbij toch niet aan te geven dat ik ook nog open sta voor de andere functie? ( lijkt mij niet verstandig, toch? )
Ik zou niets zeggen. Geef maar aan dat je op gesprek wilt komen. Als je dit tenminste nog steeds wilt.

Citaat:
Ik ben toch ook niet verplicht om gelijk iets bij het tweede gesprek te tekenen, en ik mag toch alsnog afwijzen?
Het is maar de vraag of je gelijk hoort of je de baan kunt krijgen en het is aan te raden om de tijd nemen om te onderhandelen over je salaris en andere zaken. Dus niet gelijk tekenen, voor wat dan ook.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 september 2008, 12:55
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: 2 sollicitaties tegelijk! help!

Laat je weten hoe het is gegaan met de gesprekken en welke baan je gekregen hebt? Ik zou het leuk vinden om dat te horen.

Groeten van Hetty

P.S. als je nog vragen hebt, dan kun je ze gerust stellen.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 september 2008, 15:31
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: 2 sollicitaties tegelijk! help!

Eerlijkheid duurt het langst.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Twee hbo-opleidingen tegelijk? Kemal Opleiding kiezen en volgen 14 27 juni 2008 12:51
Meerdere sollicitaties tegelijk versturen henriha Alle andere carričreonderwerpen 3 10 maart 2007 10:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon