Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 maart 2010, 18:53
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Smile (co- actief)Coach worden -persoonlijke ontwikkeling- / Motivator worden

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag wat ik moeilijk beantwoord kan krijgen.

Ik studeer nu Maatschappelijk werk & dienstverlening hbo in Rotterdam.
Het is me 1e jaar en ik vind het zeer interessant en studeer met plezier.
Maar het probleem is dat dat niet mijn ambitie is.
Ik ben na tegenslagen achtergekomen dat mijn ambitie/levensdoel is om een coach te worden en tegelijkertijd een motivator.

Ik lees al boeken over (co-actief)coaching en inspireer mezelf elke dag meer en meer. Daarnaast weet ik dat ik een motivator kan worden, door seminars te geven en persoonlijk coaching doen.

Tot nu toe heb ik informatie opgezocht op internet en op school. Maar niks wijs naar 'motivator' of 'persoonlijke coach'.

Heeft iemand advies voor mij?

Ik hoor het graag


Met vriendelijke groet,
********

''zolang er leven is, is er hoop'

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 25 oktober 2014 om 14:56
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 maart 2010, 22:21
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: (co- actief)Coach worden -persoonlijke ontwikkeling- / Motivator worden

De meeste zogenaamde 'motivators' zijn charlatans, die veel theater maken rond wetenschappelijk ongefundeerde methoden.

Maar als je een serieuze opleiding in die richting wilt volgen, dan lijkt psychologie (hbo of wo) me de meest logische keuze.

Verder kun je aanknopingspunten vinden in het artikel over de opleiding voor loopbaanadviseur.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 maart 2010, 10:45
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338