Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 maart 2010, 18:53
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Smile (co- actief)Coach worden -persoonlijke ontwikkeling- / Motivator worden

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag wat ik moeilijk beantwoord kan krijgen.

Ik studeer nu Maatschappelijk werk & dienstverlening hbo in Rotterdam.
Het is me 1e jaar en ik vind het zeer interessant en studeer met plezier.
Maar het probleem is dat dat niet mijn ambitie is.
Ik ben na tegenslagen achtergekomen dat mijn ambitie/levensdoel is om een coach te worden en tegelijkertijd een motivator.

Ik lees al boeken over (co-actief)coaching en inspireer mezelf elke dag meer en meer. Daarnaast weet ik dat ik een motivator kan worden, door seminars te geven en persoonlijk coaching doen.

Tot nu toe heb ik informatie opgezocht op internet en op school. Maar niks wijs naar 'motivator' of 'persoonlijke coach'.

Heeft iemand advies voor mij?

Ik hoor het graag


Met vriendelijke groet,
********

''zolang er leven is, is er hoop'

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 25 oktober 2014 om 14:56
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 maart 2010, 22:21
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: (co- actief)Coach worden -persoonlijke ontwikkeling- / Motivator worden

De meeste zogenaamde 'motivators' zijn charlatans, die veel theater maken rond wetenschappelijk ongefundeerde methoden.

Maar als je een serieuze opleiding in die richting wilt volgen, dan lijkt psychologie (hbo of wo) me de meest logische keuze.

Verder kun je aanknopingspunten vinden in het artikel over de opleiding voor loopbaanadviseur.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 maart 2010, 10:45
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: (co- actief)Coach worden -persoonlijke ontwikkeling- / Motivator worden

Hallo,

Het tijdschrift voor Coaching is wellicht ook wel interessant voor je. Zie www.tvc.nl . Hier staan interessante artikelen + advertenties van opleidingen.

Bedenk ook goed dat het moeilijk is om te leven van je werk als coach, ook omdat er de laatste jaren veel coaches zijn bijgekomen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar persoonlijk vind ik het belangrijk dat een coach ook levenservaring heeft en wat ouder is.

Ik denk dat je al heel goed bezig bent door boeken te lezen enz. Beschouw het echter voorlopig wel als iets dat je naast je opleiding en toekomstige baan gaat doen.

Gr,
Rosina
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 maart 2010, 16:00
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: (co- actief)Coach worden -persoonlijke ontwikkeling- / Motivator worden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rosina Bekijk bericht
Hallo,

Het tijdschrift voor Coaching is wellicht ook wel interessant voor je. Zie www.tvc.nl . Hier staan interessante artikelen + advertenties van opleidingen.

Bedenk ook goed dat het moeilijk is om te leven van je werk als coach, ook omdat er de laatste jaren veel coaches zijn bijgekomen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar persoonlijk vind ik het belangrijk dat een coach ook levenservaring heeft en wat ouder is.

Ik denk dat je al heel goed bezig bent door boeken te lezen enz. Beschouw het echter voorlopig wel als iets dat je naast je opleiding en toekomstige baan gaat doen.

Gr,
Rosina
Geachte Rosina,

Ik ben 22 jaar oud. Maar ik kan u vertellen dat ik veel hebt meegemaakt in het leven. Veel tegenslagen die mij juist enorm hebt geleerd.
Hoewel ik weet dat ik nog jong ben en eigenlijk ouder hoort te zijn om een motivator of een coach te worden. Voel ik dat ik op de juiste weg ben.

Ik heb ook begrepen dat om een motivator te worden, al een naam moet maken. Veel moet betekenen voor de mensen.
Dat weet ik en daarom heb ik geduld.
Andere kant ben ik elke dag super gemotiveerd, omdat ik weet wat mijn levensdoel is.

Om die doel te bereiken moet ik veel wegen ontdekken en van profiteren.
Daarom eigenlijk deze bericht voor de opties wat beschikbaar is..
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 maart 2010, 21:29
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: (co- actief)Coach worden -persoonlijke ontwikkeling- / Motivator worden

Hallo,

Dat je een doel hebt om naar te werken, is alleen maar heel goed. Niet veel mensen hebben dat al op zo'n leeftijd.

Wat zou je kunnen doen?

-evt. meelopen of stage bij een coach
-kijken wat voor opleiding je wilt gaan doen/ wat je aanspreekt (ook hoeveel budget je voor opleiding hebt). Wellicht wat workshops?
-wellicht eigen website opzetten waar je artikelen op zet en b.v. nieuwsbrief maakt op het gebied van coaching (tip: werk dan wel aan je kennis van de Nederlandse taal of laat iemand anders er ook naar kijken)
-zelfstudie door middel van boeken. Onderdeel van tijdschrift voor Coaching is www.coachboeken.nl.

Succes en hopelijk heb je wat aan deze tips!

Gr,
Rosina
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 maart 2010, 00:40
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: (co- actief)Coach worden -persoonlijke ontwikkeling- / Motivator worden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rosina Bekijk bericht
Hallo,

Dat je een doel hebt om naar te werken, is alleen maar heel goed. Niet veel mensen hebben dat al op zo'n leeftijd.

Wat zou je kunnen doen?

-evt. meelopen of stage bij een coach
-kijken wat voor opleiding je wilt gaan doen/ wat je aanspreekt (ook hoeveel budget je voor opleiding hebt). Wellicht wat workshops?
-wellicht eigen website opzetten waar je artikelen op zet en b.v. nieuwsbrief maakt op het gebied van coaching (tip: werk dan wel aan je kennis van de Nederlandse taal of laat iemand anders er ook naar kijken)
-zelfstudie door middel van boeken. Onderdeel van tijdschrift voor Coaching is www.coachboeken.nl.

Succes en hopelijk heb je wat aan deze tips!

Gr,
Rosina

Bedankt voor je tips Rosina.
Ik waardeer het enorm.

Taal betreft heeft u gelijk.
Ik ben pas andere half jaar intensief bezig om mijn Nederlandse taal te verbeteren. Ik geloof dat ik een maatschappelijke achterstand heb ivm taal. In het verleden heb ik eigenlijk nooit serieus een boek gelezen of goed aan Nederlandse les meegedaan.

Ik studeer nu HBO, dat heeft zeker effect.
Maar ik moet geduld hebben voor me taal. Ik geloof dat ik me taal niet meteen kan verbeteren, maar met de tijd.
Heeft u ideeën voor mij, om mijn taal te verbeteren ?


Met vriendelijke groet,
********

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 25 oktober 2014 om 14:57
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 maart 2010, 15:36
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: (co- actief)Coach worden -persoonlijke ontwikkeling- / Motivator worden

In ieder geval stoppen met 'me taal' schrijven en er 'mijn taal' van maken.

Succes met je keuze! Het lijkt me een heel erg leuk beroep.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 30 maart 2010, 16:04
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: (co- actief)Coach worden -persoonlijke ontwikkeling- / Motivator worden

Citaat:
Ik studeer nu HBO, dat heeft zeker effect.
Maar ik moet geduld hebben voor me taal. Ik geloof dat ik me taal niet meteen kan verbeteren, maar met de tijd.
Heeft u ideeën voor mij, om mijn taal te verbeteren ?


Met vriendelijke groet,
********
Ik denk dat je zelf het antwoord al geeft. Ga weer Nederlandse les volgen en lees boeken. Dat is belangrijk voor ieder beroep.

Succes!

Rosina

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 25 oktober 2014 om 14:57
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
opleiding coach

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
Tips en links over opleidingen, studiekeuze en persoonlijke ontwikkeling forumbeheerder Opleiding kiezen en volgen 0 11 augustus 2005 02:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon