Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 december 2009, 23:38
sief sief is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 3
sief is on a distinguished road
Exclamation Sollicitatiebrief ergotherapeut

Ik wil graag solliciteren maar ik ben geen kei in het schrijven van sollicitatiebrieven. Ik zou het fijn vinden als er iemand naar zou kijken. Alle commentaar (inhoudelijk, motiverend, taal) is welkom op mijn brief en cv.


mijn adres
xxxxx

adres instelling
xxxxx

Rotterdam, 21 december 2009


Betreft: sollicitatie naar de functie van ergotherapeut


Geachte heer,mevrouw,

Onlangs heb ik op internet gelezen dat u een ergotherapeut zoekt om uw team te versterken. Ik kan me goed vinden in de gegeven omschrijving en wil daarom graag reageren op deze vacature.

In april 2009 heb ik mijn opleiding Ergotherapie afgerond. Tijdens mijn studie heb ik ervaring opgedaan bij verschillende verpleeghuizen. Gedurende deze periode heb ik veel geleerd over hoe ik een cliëntgerichte houding kan aannemen en me in kan leven in de cliënten, zodat ik hen zo goed mogelijk kan begeleiden en behandelen.
Daarnaast heb ik ervaring opgedaan in het adviseren en voorlichting geven over hulpmiddelen, ADL activiteiten en voorzieningen in de woonomgeving aan cliënten, aan hun familie en andere disciplines. Mijn visie op hulpverlening is om mensen als individu te zien en te benaderen. Bij het behandelen van cliënten stel ik hun belangen voorop en probeer gezamenlijk de kern van de behandeling met succes te behalen.

De ervaringen die ik heb opgedaan lijken mij relevant voor de functie die u aanbiedt, aangezien die ook betrekking heeft tot psychogeriatrische en somatische cliënten.

Bij deze brief heb ik een curriculum vitae bijgesloten met meer informatie over mij en mijn opgedane werkervaring. Ik hoop dat u na het lezen van deze sollicitatie net zo enthousiast bent over mij als dat ik ben over deze functie.

Ik wil u hierbij alvast bedanken voor de moeite die u neemt


Met vriendelijke groet,

xxxx


Bijlage: Curriculum Vitae




C U R R I C U L U M V I T A E


Personalia

Naam:
Adres:
Mobiel:
E-mail:
Geboren:
Nationaliteit:
Burgerlijke staat:
Geslacht:


Opleiding

2002-2005 Hogeschool XXX
2007-2009 Opleiding: Ergotherapie
Afstuderen: april 2009

2001-2002 Haagse Hogeschool
Opleiding: Voeding & Diëtetiek

2000-2001 HAVO

1997-2000 MBO

1992-1997 MAVO



Werkervaring

01/07/2008 – Verpleeghuis xxx te Amsterdam
05/09/2008 en Locatie: xxx
02/02/2009 – Soort ervaring: Stage
03/04/2009 Werkervaring: Aanschaf hulpmiddelen, onderzoeken en trainen/begeleiden van vaardigheden van cliënten, medewerkers adviseren.

18/02/2008 – xxx te Utrecht
26/06/2008 Soort ervaring: Stage
Werkervaring: Adviseren, trainen en voorlichting geven bij het begeleiden van dagelijks handelen; klinimetrie functionaliteit handfunctie.

05/09/2007 – Verpleeghuis xxx te Nijkerk
31/01/2008 Soort ervaring: Stage
Werkervaring: Onderzoeken en trainen/begeleiden van vaardigheden van cliënten, adviseren t.b.v. voorzieningen in de woonomgeving, adviseren medewerkers en hulpmiddelen aanschaffen.

30/07/2007 – Verpleeghuis Axioncontinu
01/03/2008 Soort ervaring: Bijbaan
Werkervaring: Serviceassistente

01/11/2006 – Stichting xxx
31/05/2007 Soort ervaring: Baan
Werkervaring: Beleidsmedewerker.

01/01/2002 – Stichting xxx
01/06/2006 Soort ervaring: Bijbaan

01/09/2004 – Stichting xxx
01/02/2005 Soort ervaring: Bijbaan
Werkervaring: Docent ondersteunend les basisonderwijs.

01/06/2004 – xxx te Rotterdam
01/01/2005 Soort ervaring: Bijbaan
Werkervaring: Enquêtrice.




Vaardigheden

Taalbeheersing: Nederlands vloeiend
Engels basiskennis

Rijbewijs B

Computervaardigheden Word, Excel, Outlook, PowerPoint, Internet Explorer
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 december 2009, 14:32
Knollie Knollie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Berichten: 3
Knollie is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief ergotherapeut

Hallo sief,

Een paar tips:
Misschien zou je wat meer concrete vaardigheden vanuit de vacature kunnen halen en deze toelichten met een voorbeeld? Daarmee laat je zien waarom jíj geschikt bent.

Citaat:
Ik wil u hierbij alvast bedanken voor de moeite die u neemt
Deze zin komt op mij over van: bedankt voor de moeite maar ik weet nu eigenlijk al dat het verspilde moeite is..
Je kan er beter naar verwijzen dat je hoopt op een vervolg op deze brief in de trant van een gesprek.

Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 maart 2012, 19:27
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zou wat je geleerd hebt op je stages een beetje op de achtergrond zetten. haal de belangrijkste kern daaruit en zorg er meer voor dat je laat zien waarin jij uitblinkt.

het beste kun je onderaan je brief zetten: ik hoop dat mijn brief u interesse heeft gewekt om mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek.

zoiets.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 april 2012, 19:32
Anroma Anroma is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 april 2012
Berichten: 2
Anroma is on a distinguished road
Standaard

Een paar kleine puntjes.

Je brief geeft duidelijk weer wat je geleerd hebt maar sluit dit aan bij de aangegeven functie eisen in de vacaturetekst? Zoja dan is het prima. Zo niet dan zou ik een combinatie maken van de gevraagde functie eisen en enkele competenties uitlichten die een aanvulling zijn op de gevraagde eisen.

In de volgende zin:

De ervaringen die ik heb opgedaan lijken mij relevant voor de functie die u aanbiedt, aangezien die ook betrekking heeft tot psychogeriatrische en somatische cliënten.

Het is betrekking heeft op of met betrekking tot .
De verwijzing die zou ik persoonlijk vervangen door deze.

Ik wil u hierbij alvast bedanken voor de moeite die u neemt
Persoonlijk zou ik deze zin vervangen door iets in de trend van;
Hierbij wil ik u alvast bedanken voor de genomen moeite.

Hopelijk kan je iets met mijn visie.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 19:04
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 10:23
Minimaal 5 geselecteerde woorden in een sollicitatiebrief die werkgever selecteert swiss Sollicitatiebrief en cv 10 3 februari 2009 20:35
Open sollicitatie ergotherapeut Wens Sollicitatiebrief en cv 0 25 juni 2007 18:27
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 16:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon