Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 oktober 2012, 19:12
Nietszeislevend88 Nietszeislevend88 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2012
Berichten: 1
Nietszeislevend88 is on a distinguished road
Standaard Loopbaankeuze/afstudeerkeuze dilemma

Hallo,

Ik zit in mijn derde studiejaar IBMS en ik loop nu stage in marketing. Hiervoor deed ik een minor hrm gerelateerd en was waanzinnig. Na mijn stage begin aan mijn vierde jaar.
Ik merk dat marketing me niet veel doet. Ik ben wel meer geinteresseerd geraakt in change management, leadership and HRM. Ik wil graag of heb de ambitie om aan de top te.komen in dit gebied maar geen idee hoe ik dit aanpak als ik bij een groot bedrijf wil werken.

Ook wil ik graag weten hoe een werkweek eruit van een hrm manager
en de verschillen tussen ibms en hrm.

Heeft iemand hier tips of advies? ?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 oktober 2012, 18:58
Bert
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

IBMS = handel.
PZ = personeelsbeleid (handboeken, opleidingen, secundaire arbeidsvoorwaardenbeleid, primaire arbeidsvoorwaardenbeleid, wervingsbeleid, ontslagbeleid, afhandelen werving & selectie alsook ontslag.

Voor een topfunctie binnen het PZ-vakgebied is een HBO opleiding personeel & arbeid maar eigenlijk nog beter een WO opleiding personeelswetenschappen meestal de juiste keuze.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 oktober 2012, 19:02
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Dank je Bert.

Ik zal eens gaan rondkijken naar de opleiding WO personeelswetenschappen. Andere reakties...?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 oktober 2012, 21:01
SteenbergenConsultancy SteenbergenConsultancy is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 maart 2012
Berichten: 51
SteenbergenConsultancy is on a distinguished road
Standaard

Bij een groot bedrijf kom je pas hogerop als je instroomt met veel bagage opgedaan bij andere bedrijven. Of door intern door te groeien maar dan start je relatief laag als je net van school af komt. En het traject kan een hele tijd duren. Vooral in deze economische tijd houden grote firma's erg pas op de plaats wat betreft investeringen, aanbieden van vaste(re) contracten en dergelijke.

Probeer te onderzoeken of de richting die je interessant lijkt werkelijk bied wat je verwacht :-)
__________________
Ontdekken van je kwaliteiten? Twijfel over je loopbaan of ontwikkelingen op je werk?
Begeleiding en coaching van Steenbergen Consultancy kan je daarbij helpen! Bezoek de website voor meer info.

Ook te vinden op Twitter
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 oktober 2012, 10:33
AnnetK AnnetK is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2012
Berichten: 8
AnnetK is on a distinguished road
Standaard

Ga eens vragen bij bedrijven of je een dag met de HR afdeling/de management top mag meelopen. Dan krijg je een indruk van de realiteit en heb je vergelijkingsmateriaal.
Daarnaast kan je op deze manier beginnen met netwerken. Netwerken is zeker belangrijk als je aan de top wil komen of bij een gerenommeerd bedrijf binnen wil komen.
Wat voor mijn reactie al gezegd wordt, aan de top kom je door ervaring en kennis op te doen. Met andere woorden, je kunt niet van de begane grond naar de hoogste verdieping zonder stappen te ondernemen, hard te werken en hulp te vragen.
Laat jezelf zien, doe ervaring op en doe goed je werk. Pas dan maak je in mijn ogen een kans. Als je net klaar bent met studeren kan het lastig zijn om aangenomen te worden. Dat komt vaak doordat je te weinig ervaring hebt. Om dat te voorkomen kan je beginnen aan traineeships bij bedrijven. (weer netwerken dus!)


Groetjes,
Annet
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
afstudeerkeuze


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Dilemma getuigschrift Lyla Alle andere carričreonderwerpen 6 26 juli 2012 21:52
Dilemma, solliciteren om de verkeerde redenen? NotWhoIwantToBe Loopbaanvragen 4 19 april 2012 21:48
Dilemma over opleidingen Ferryr Opleiding kiezen en volgen 8 9 april 2012 21:44
Dilemma nieuwe opleiding kiezen... M2012 Opleiding kiezen en volgen 1 19 maart 2012 08:57
Dilemma iro Loopbaanvragen 4 30 januari 2009 11:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon