Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 juni 2009, 06:56
Peter52 Peter52 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 2
Peter52 is on a distinguished road
Standaard Werkervaring - kan men die ergens verkrijgen?

Sinds enige tijd ben ik op zoek naar werk. Omdat ik statistiek gestudeert heb wil ik graag op die gebied werken. Het probleem is dat in de passende vacatures ten minste 1 jaar werkervaring in een soortgeleijke functie geeist wordt. De vraag is hoe men deze werkervaring verkrijgen kan.

Na mijn studie heb ik een halve jaar als SAS programmeur en biometrist gewerkt tot ik ontslaan was. Na enige tijd werk te zoeken kwam vond ik werk in een IT-bedrijf ent groeide tot een multimedia/flash-ontwikkelaar. Helaas was mijn loopbaan ook daar ten slotte beeindigt gewezen.

Nu wil ik graag weer als statisticus werken omdat het echt mijn passie is en ik mij daar ook ontwikkelen kan. Het probleem is dat als in de eisen van de vacatures een punt staat aan die ik niet voldoe ik niet verder in aandacht genomen word. Bijv. als ik voor een baan in het financiele sector solliciteerde verkrijgte ik als reactie dat ik geen bancaire ervaring heb. Mijn econometrische kennis uit de studie was dus voor niets.

Ik heb ook voor enkele banen bis het CBS gesolliciteerd waar ik ook afzeggingen vanwege gebrek aan werkervaring. Maar toen ik via een uitzendbureau voor een tijdelijke functie solliciteerde waar ik gegevens in te voeren hadde krijgte ik ok daar geen reactie.

De vraag is nu of er banen zijn in welke ik mijn talent opbouwen en werkervaring verkrijgen kan door mijn kennis uit mijn studie toe te passen. Een verder probleem is dat ik toen met het statistische softwaresysteem SAS geprogrammeert heb maar deze niet privé ter beschikking staat.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 juni 2009, 13:40
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Werkervaring - kan men die ergens verkrijgen?

1: Niet om flauw te doen maar ga een cursus NL volgen.
2: Ga stage lopen om zo een sterker CV op te bouwen.
Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 juni 2009, 22:13
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Werkervaring - kan men die ergens verkrijgen?

Hallo Peter,

Vervelend dat je niet aangenomen wordt. Dat is inderdaad een vicieuze cirkel. Zonder ervaring word je niet aangenomen, maar als je de baan niet krijgt, doe je nooit ervaring op.

Het valt op dat je Nederlands niet goed is. Zou het kunnen dat dat misschien ook een rol speelt bij sollicitaties? Misschien een tip om een vriend of eventuele partner de brief te laten lezen voordat je deze opstuurt. Je brief is toch de eerste indruk die je baas van je krijgt.

Normaal zou ik zeggen: doe vrijwilligerswerk wat je als ervaring op je CV kunt zetten. Ik weet echter niet of dat in jouw vakgebied mogelijk is. Doe anders iets wat in de richting is, hou de vakliteratuur bij of vul aanvullende cursus.

Zo kan een eventuele toekomstige werkgever zien wat je doet en gedaan hebt.

Blijf positief. Ik weet dat dat moeilijk is als je steeds wordt afgewezen, maar je kans komt echt nog wel.

Succes!

Rosina
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 augustus 2009, 01:06
Micheal
Gast
 
Berichten: n/a
Talking Re: Werkervaring - kan men die ergens verkrijgen?

ergens ervaring op doen:

tip! =

mits je voorlopig geen(weinig) aandacht aan je salaris en instant koffie, schenkt, en first-on ervaring op econometrische vaardigheden met eventuele actief observeren van bedrijfsprocessen "metrisch of niet metrisch" doen... kun je als productie medewerker het bedrijfsleven inlopen. Je mag zelf weten of je een academisch agenda houdt. Hierdoor kan je veel inzichten kweken op interpersoonlijk functionering en hiërarchieën en sublevel sociale economische activiteiten, waar je je eigen statistische theorievorming, ontwikkeling, backward ground>up ontwikkelingen , besturing en cybernetics(logica implementaties).

in het huidige grimmige economie kun je jezelf in het basis sectoren verdiepen( mijn favorieten zijn eten,-drinken, en -smaak economie) tot extrapolatie van micro to macro velden.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 september 2009, 20:24
Peter52 Peter52 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 2
Peter52 is on a distinguished road
Standaard Re: Werkervaring - kan men die ergens verkrijgen?

Michael,

je suggestie klinkt heel goed (naast de suggesties mijn taalkennis te verbeteren). Maar uit eigen ervaring denk ik, dat van een productiemedewerker slecht verwacht wirdt simpelweg zijn werk te doen en niet erover na te denken, ook als het vanwege de kennis van de medewerker aan te raden is.
Dit geldt ook voor mijn werk als startende statisticus oftewel multimedia ontwikkelaar: betrokkenheid lijkt niet graag gezien te zijn.

Of zijn er wel plekken waar men zij kop gebruiken en zich ontwikkelen kan?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Werkervaring nodig voor deeltijd Social Work, maar die opleiding nodig voor baan Patrick Loopbaanvragen 7 21 maart 2010 21:18
Nieuwe brief, dit keer met eerste werkervaring. Help... Stijn Sollicitatiebrief en cv 1 30 maart 2009 22:20
Waarom de meeste dromen geen bedrog zijn... wieteke Loopbaantrainingen en -workshops 0 26 mei 2008 17:13
is dit een behoorlijke CV (..of kan die naar de prullenbak)? roccoblok Sollicitatiebrief en cv 1 18 februari 2006 12:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon