Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 oktober 2013, 12:43
Marjolein63 Marjolein63 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Berichten: 5
Marjolein63 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie locatiemanager, graag commentaar

ik wil graag feedback op mijn brief. Dit zijn de competenties die ze vragen.

• Initiatief: je signaleert kansen en handelt ernaar;
• Resultaatgericht: je bent actief gericht op het behalen van resultaten en doelstellingen en grijpt in bij tegenvallende resultaten;
• Samenwerking: je levert actieve bijdragen aan een gezamenlijk resultaat of probleemoplossing;
• Sensitief: je bent je bewust van anderen en van je omgeving en je eigen invloed hierop.
• Proactief en ondernemend in het signaleren van en inspelen op feitelijke en verwachte (markt)ontwikkelingen en het (mede) vertalen hiervan in beleid;
• Netwerker die mogelijkheden ziet om de positie van xxxx in de wijk verder te versterken;
• Goede sociale vaardigheden voor het motiveren, coachen en instrueren van medewerkers, omgaan met ouders en klanten en het samenwerken met derden. Schakelt gemakkelijk in leiderschapsstijl;
• Uitstekende communicator die in gedrag de voorbeeldfunctie kan vervullen;
• Voert verandertrajecten succesvol uit.

Dit is mijn brief:

Tijdens mijn zoektocht naar een leuke baan kwam ik uw vacature voor Manager xxx tegen. Ik was gelijk enthousiast, deze vacature is mij op het lijf geschreven. In deze brief zal ik u vertellen waarom.

In de dertien jaar dat ik in de kinderopvang werkzaam ben heb ik veel ervaring op gedaan. Begonnen al pedagogisch medewerker en doorgegroeid naar locatie manager maakt dat ik de kinderopvang van verschillende kanten heb kunnen bekijken. Wat mij vooral aanspreekt in uw organisatie is dat jullie alleen hier in de regio opereren en korte lijnen binnen de organisatie hebben. Dit zorgt ervoor dat je flexibel bent en snel kunt inspelen op veranderingen. Samen zorgen voor kwalitatief goede kinderopvang daar wordt ik altijd erg enthousiast van.

Als manager binnen de kinderopvang vind ik het erg belangrijk dat je een goed overzicht hebt en met afstand kunt kijken. Dit overzicht gaat niet alleen over een dagverblijf op zich maar ook om de positie binnen de wijk. Samenwerking tussen verschillende organisaties kan de kwaliteit van het dagverblijf alleen maar vergroten. In mijn vorige baan heb ik samen met het woonzorgcentrum activiteiten bedacht die kinderen en ouderen samen kunnen doen. Zowel kinderen als ouders waren hier erg enthousiast over.
Mijn leiderschapsstijl is hoofdzakelijk een mentor en stimulator. Ik vind het belangrijk dat mensen op de werkvloer zoveel mogelijk gebruik maken van hun competenties en hun ideeën naar voren brengen. Daar waar pedagogisch medewerkers leuke, vernieuwende ideeën hebben zal ik dit altijd stimuleren. Daarbij zelf voldoende afstand nemend om te kijken of dingen werkelijk werkbaar zijn. Daar waar nodig kan ik goed besluiten nemen en duidelijkheid geven. Bij het doorvoeren van veranderprocessen hou ik van een duidelijk plan met een duidelijke structuur en een regelmatige evaluatie.

Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek met veel plezier tegemoet en kijk uit naar de kans mijn enthousiasme over deze baan verder toe te lichten.


Moet ik bij het laatste stukje over veranderprocessen nog een voorbeeld noemen?? Of wordt het dan teveel tekst. Kom maar op met jullie feedback
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 oktober 2013, 12:31
nvdhoek nvdhoek is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2013
Berichten: 3
nvdhoek is on a distinguished road
Standaard

Beste Marjolein,

Een sterk punt van je brief vind ik de visie die je beschrijft. Door in te gaan op de werkwijze van de organisatie en door een voorbeeld te geven van samenwerken laat je zien dat je je hebt verdiept in de identiteit en behoeften van de organisatie.
Je zou dat pluspunt nog meer kunnen inzetten. Je voorbeeld over samenwerken (activiteiten voor kinderen en ouderen) wordt sterker als je daar ook een voorbeeld geeft voor een idee voor de organisatie waar je wilt werken. Of door een voorbeeld te geven dat wat meer op managementniveau ligt. Zoiets kun je naadloos over laten gaan in je leiderschapsstijl en het begeleiden van veranderingen: wat kwam je tegen tijdens het initiëren van een samenwerking en hoe ging je hier mee om?
Laat je brief nog wel even checken op taalfouten, zoals "Ik wordt' en 'al pedagogisch medewerker'.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 11:00
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Open sollicitatie verpleeghuis, eerste in 10 jaar, commentaar graag Devore Sollicitatiebrief en cv 3 23 september 2007 18:58
sollicitatie administratief medewerker geen ervaring commentaar graag Grada Sollicitatiebrief en cv 2 26 juni 2007 15:46
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon