Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #31  
Oud 23 januari 2009, 14:14
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: bah waarom is het zo moeilijk??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk_ Bekijk bericht
Een baan is een baan en daar moet je redelijk functioneren en je redelijk bij voelen. Echte levensvreugde komt uit de persoonlijke sfeer. Het hele idee dat een baan perfect moet aansluiten op je persoon is natuurlijk geheel niet realistisch naar mijn idee.
Perfectie bestaat niet. Maar dat een baan goed kan aansluiten op de persoon is wel degelijk realistisch. Voor de persoon omdat die zich happy zal voelen in een baan die 'perfect' past en voor de werkgever, omdat die daarmee een goede en gemotiveerde arbeidskracht in huis heeft.

Waar mensen levensvreugde uithalen zal per persoon verschillend zijn. Het lijkt mij eerder irrealistisch om te veronderstellen dat er uit werk geen levensvreugde gehaald zou kunnen/moeten worden. Een groot gedeelte van het leven wordt doorgebracht op de werkvloer en waarmee het nuttige met het aangename verenigd kan worden. Met andere woorden: energie halen uit werk in plaats van dat het energie kost. Hoe meer een baan past hoe meer levensvreugde er uit werk ontstaat. Omdat het leven niet alleen uit werk, maar ook niet alleen uit privé bestaat, is het dus te allen tijde aan te bevelen een goede en vreugdevolle combinatie te maken met en van zowel werk als privé.

Doro68, Go go go
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #32  
Oud 23 januari 2009, 14:29
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: bah waarom is het zo moeilijk??

Citaat:
En natuurlijk ben ik er nu wel overheen, het was gewoon het moment.
Ik ga nu eens kijken waarom we al weken geen vrijdagkrant hebben gekregen waar altijd de vacatures in staan.
Een fijn weekend iedereen!
Dat is de instelling! Veel succes en ga ervoor!

Overigens - vacaturesites, open sollicitaties, uitzendbreaus, CWI, je eigen netwerk zijn ook allemaal bronnen waar je uit kunt putten. Maar dat wist je natuurlijk al.
Met citaat reageren
  #33  
Oud 23 januari 2009, 15:32
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: bah waarom is het zo moeilijk??

Dat het moet klikken met collega's, dat je enigzins wordt gewaardeerd enzovoorts zijn natuurlijk vanzelfsprekend en als dit ontbreekt in een baan zit je niet op de juiste plek. Maar om nu zo ontzettend veel van een baan te verwachten zoals vaak omschreven op dit forum is natuurlijk dagdromerij. Dat is ook de realiteit van alle dag natuurlijk.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 23 januari 2009, 15:53
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: bah waarom is het zo moeilijk??

Als je werk doet wat bij je past, dan ben je misschien minder afhankelijk van complimenten en waardering, Henk, omdat de waardering voor wat je doet dan meer vanuit jezelf komt. Je bent dan voor vreugde in je werk minder afhankelijk van wat anderen van jou en/of je werk vinden.

De meest passende baan begint vaak met je voorstellen hoe die baan en/of werkplek eruit zou moeten zien, dagdromen genoemd zo je wilt. De kunst is om die "dagdromen" vervolgens om te zetten in realiteit en zo te streven naar de best bij jou passende baan. De verwachting zit 'm niet in de baan, maar wel in het maken van de juiste combinatie van jou als persoon met een bepaalde richting of baan. De meeste mensen zijn realistisch genoeg om te weten, dat je overal iets vindt en overal iets laat.

Tussen niet passen, daarmee ongelukkig zijn, anders willen maar niet weten wat en hoe en weten wat je wilt en daar naar streven zit een groot gebied met vele mogelijkheden, die zo realistisch zijn als jij wilt dat ze worden. Voor jou misschien te abstract, Henk, maar voor anderen wellicht haalbaar en realistisch.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #35  
Oud 23 januari 2009, 16:51
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: bah waarom is het zo moeilijk??

We bedoelen hetzelfde maar ik gebruik geen eufemismen.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 23 januari 2009, 17:07
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: bah waarom is het zo moeilijk??

Ik ook niet, Henk. Ik noem het beestje graag bij de naam en verder ben ik sterk in nuance en uitleggen door middel van beeldspraak.

Het kan weleens handig zijn om duidelijk te maken wat je bedoelt. Ik noem dat communicatie
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #37  
Oud 23 januari 2009, 18:27
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: bah waarom is het zo moeilijk??

Ik ben meer een voorstander van Rotterdamse haventaal dan allerlei wollig gezweef.
Met citaat reageren
  #38  
Oud 23 januari 2009, 18:59
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: bah waarom is het zo moeilijk??



Tja ach, zoveel mensen zoveel verschillen. Het een hoeft niet beter te zijn dan het andere.

Iemand kan in zijn/haar rechtlijnigheid ook vaag overkomen.

Een wezenlijk verschil is, dat jij het niet nodig vindt dat iemand in tranen raakt over iets dat misgegaan is en dat ik vind dat het aan de persoon zelf is hoe iemand met emoties omgaat en dat ik al wel het vermoeden had, dat dit even de teleurstelling van het moment was. En verder komen mannen natuurlijk van mars en vrouwen van venus

Ik weet dat het van jou goed bedoeld is, Henk, maar dat het bot over kan komen als je verdere communicatie achterwege laat.

Anyway, volgens mij zit Doro68 in ieder geval in de lift en daar gaat hem om
__________________
Rianne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
herintredende moeder

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52
Waarom de meeste dromen geen bedrog zijn... wieteke Loopbaantrainingen en -workshops 0 26 mei 2008 17:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon