Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 februari 2012, 17:34
Shadowz Shadowz is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 december 2011
Berichten: 13
Shadowz is on a distinguished road
Standaard Wil iemand dit voor mij checken of het een goede brief is?

Ik wil op dit moment heel graag wat anders en heb een vacature gevonden die me heel erg leuk lijkt: een medewerker entertainment op een vakantiepark.

Dit is mijn brief:

Geachte heer/mevrouw,


Op ... kwam ik uw advertentie tegen en ik werd zeer enthousiast. U vraagt iemand voor de afdeling Fun & Entertainment en ik wil u graag overtuigen dat ik de geschikte kandidaat ben.

Op dit moment werk ik als .... Maar ik wil op dit moment graag een heel andere richting op, omdat ik aan een nieuwe uitdaging toe ben en het leuk vind om wat meer met mijn creativiteit te doen. Uw baan lijkt mij de uitdaging die ik zoek.

Ook heb ik een aantal jaren gewerkt als telefoniste/receptioniste, daar heb ik geleerd om met klanten om te gaan. En ik heb 1,5 jaar op een marketingafdeling van de VVV ... gewerkt, dus het toerisme is mij niet vreemd en ook niet het maken van activiteitenfolders.

In het thuisleven ben ik creatief bezig. Als er een feestelijke gebeurtenis in mijn familie- of vriendenkring voorkomt, sla ik vaak aan het ontwerpen. Of het nu om geboortekaartjes, huwelijksaankondigingen gaat, ik vind het leuk om aan de slag te gaan. Tevens heb ik mij gewoonte gemaakt om bij elke geboorte, voor de baby een soort van geboortetegel op canvas te maken, uiteraard aangepast naar de babykamer.

Verder zing ik al een aantal jaren in een band en schrijf ik ook de teksten. Ook dit is voor mij zeer ontspannend en een creatieve uitdaging. Een aantal jaren geleden heb ik in een evenemententeam op een camping een seizoen meegeholpen met het bedenken van evenementen voor de kinderen in het zomerseizoen en behoorde ook tot het uitvoerende team. Dit vond ik ook zeer leuk om te doen.
Als laatste zie ik dat u een sportieve instelling wenst. Ik zit op yoga en fitness op dit moment 1x per week, maar wil dit binnenkort gaan uitbreiden naar 2x per week, omdat ik beweging belangrijk vind.

Graag zou ik uw team komen versterken. Niet alleen lijkt het me leuk om bezig te zijn met het maken van activiteitenfolders, ook zou ik het erg prettig vinden om weer met gasten om te gaan en aan de eventuele wensen en klachten te voldoen, zodat zij een zeer prettige tijd op uw park ervaren.
De activiteiten die u heeft opgenoemd, trekken mij ook zeer aan, het het lijkt me een leuke uitdaging om hier aan mee te werken.

Voor meer persoonlijke gegevens verwijs ik u naar mijn curriculum vitae.

Graag licht ik deze sollicitatie toe tijdens een gesprek.

Met vriendelijke groet,


Hebben jullie nog verbetertips? Want deze baan lijkt me echt op het lijf geschreven. Ze vragen iemand die zowel folders gaan maken als administratief werk gaat doen, een sportieve en creatieve instelling heeft en Nederland en Duits goed kan spreken (dit punt heb ik in mijn cv staan, want ik heb in de afgelopen jaren goed Duits leren spreken). En het worden wisselende diensten, ik heb dat er niet in gezet, het lijkt me nl overduidelijk dat als je dat een probleem zou vinden, je niet gaat solliciteren.

Ik heb heel bewust mijn ervaring in de brief gezet omdat ik wilde laten zien dat ik van alle markten thuis ben, maar vraag me af of het niet een beetje 'too much' is. Ik heb even mijn huidige ervaring weggelaten omdat ik niet wil dat mijn huidige werkgever te weten komt dat ik aan het solliciteren ben. Dit staat uiteraard wel in de brief. Net als wat andere aanvulpuntjes over mijn vorige banen.

Dus graag jullie reactie!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 februari 2012, 22:09
BenK BenK is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2012
Berichten: 17
BenK is on a distinguished road
Standaard

Hallo Shadowz,

De eerste paar zinnen van je sollicitatie heeft een erg hoog "ik" gehalte:

Op ... kwam ik uw advertentie tegen en ik werd zeer enthousiast. U vraagt iemand voor de afdeling Fun & Entertainment en ik wil u graag overtuigen dat ik de geschikte kandidaat ben. Op dit moment werk ik als .... Maar ik wil op dit moment graag een heel andere richting op, omdat ik aan een nieuwe uitdaging toe ben en het leuk vind om wat meer met mijn creativiteit te doen. Uw baan lijkt mij de uitdaging die ik zoek.
Ook heb ik een aantal jaren gewerkt als telefoniste/receptioniste, daar heb ik geleerd om met klanten om te gaan. En ik heb

Bij een sollicitatie vraagt een werkgever zich altijd af, waarom wil iemand van baan wisselen. Persoonlijk vind ik het argument :"Ik ben aan een nieuwe uitdaging toe" , niet zo sterk. Misschien iets als:

Geachte heer/mevrouw,
In uw advertentie……. vraagt u iemand voor de afdeling Fun & Entertainment. Bij het lezen hiervan werd ik erg enthousiast. Op dit moment werk ik als …….. maar deze functie biedt mij onvoldoende mogelijkheden om mijn creativiteit te ontplooien.

Hierna aangeven dat je in het verleden al in de toeristensector hebt gewerkt op de marketingafdeling bij het VVV en dat je het werken in deze sector erg mist.

Verder begrijp ik dat je een curriculum vitae bij je brief stuurt. Hier moet je dan je (werk) ervaring in aangeven.

tot zover,

succes.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 februari 2012, 22:53
Shadowz Shadowz is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 december 2011
Berichten: 13
Shadowz is on a distinguished road
Standaard

Dank je voor de feedback. Maar goed dat ik m hier ff kan laten checken, want zou echt graag uitgenodigd willen worden. Ga er morgen even over denken en dan post ik hier een gewijzigde versie.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 maart 2012, 14:57
René's schermafbeelding
René René is nu online
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Ik ben het met Ben eens, een te hoog ik-gehalte. En dat is niet alleen een kwestie van formulering, maar van het perspectief van de brief. In het artikel Ikke-ikke-ikke: dat verkoopt niet staan tips om het perspectief om te draaien, meer uit te gaan van de wensen van de werkgever en jezelf op basis daarvan te verkopen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 maart 2012, 22:10
geheim geheim is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2012
Berichten: 11
geheim is on a distinguished road
Standaard

goeie feedback van je Ben, ...

Niets aan toe te voegen!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Tips voor als je je bij een uitzendbureau of werving- en selectiebureau inschrijft Makingsense Alle andere carrièreonderwerpen 5 5 november 2013 11:26
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Competenties deeltijd hbo-opleiding ontwikkelen, die in mijn baan niet terugkomen LuckyBet Je competenties ontwikkelen 35 12 juni 2011 17:33
Sollicitatiebrief coördinator onderwijsorganisatie, feedback gevraagd Pinkie Sollicitatiebrief en cv 6 16 februari 2009 21:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon