Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 augustus 2007, 23:09
thor2002 thor2002 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 113
thor2002 is on a distinguished road
Standaard weer op een belangrijk punt gekomen: carriereswitch nr. 3 (0f 4?)

Na een rustige(re) tijd ben ik weer op een punt aangekomen dat ik van carriere wil veranderen. De voorgeschiedenis in het kort:
Nu 38 jaar oud, inmiddels met een leuk gezinnetje.
Begonnen met een technische opleiding werktuigbouw, vervolgens voor verschillende bedrijven als tekenaar gewerkt.
Door importeur van software gevraagd om als trainer te gaan werken.
Toen dit bedrijf de beurs op ging een tijdje gejob-hopt.
Bij basisschool als ict-er begonnen, Pabo gedaan. De directie vond mij wel geschikt voor adjunctfunctie dus gelijk een mastersopleiding gedaan.
Ik dacht een jaar of twee eindelijk rust te hebben gevonden, dit was mijn baan! ICT-coordinator én deeltijd leerkracht. Maar toen begon het knagen weer. De reden hiervan ligt bij mijn neef, die na in een vreselijke dip te hebben gezeten, besloot om een baan te nemen die minimaal 4000 euro in de maand moest gaan opleveren. Dat heeft hij nu gerealiseerd (en ik waardeer hem vreselijk voor deze stap, hij heeft echt ervoor zitten blokken!).
Nu heb ik in de vakantie de oude connecties weer eens benaderd en hupla, ik krijg de vraag eens langs te komen. Een bedrijf heeft een functie als trainer in Emmen (ik zit nu in Rotterdam).
De keuzes.
Ik kan een paar dingen doen. Blijven zitten. Is redelijk, betaald redelijk (je kent de argumenten over leerkrachten met hun 'lange' vakanties). Kortom, gezapigheid ten top en het wordt er ook niet leuker meer op (sla de kranten er eens op na, zoek maar op opvoeden...)
Ik kan ook mijn neef bellen en met hem een deal sluiten. Dan zou ik voor het echte grote geld gaan, iets wat ik persoonlijk niet onbelangrijk vind (mijn vrouw vind dat iets minder belangrijk...)
Ik zou die baan in Emmen kunnen nemen. Die heeft voordelen (weg uit het benauwde Rotterdam) maar ook nadelen (ik heb een soortgelijke baan gehad maar wel bij een niet zo prettige werkgever).
Dan is er de 'zekerheid' die ik nu heb. Mijn vrouw is als de dood voor veranderingen. Ze werkt al haar hele professionele leven bij dezelfde baas, bij hetzelfde pensioen fonds. Ik niet. Ik ben een zwerver...

Wat mijn neef doet? Hij is gerechtsdeurwaarder... Velen hebben me verzekerd dat dat niets voor mij is. Ik vraag me dn altijd af wat zíj er van weten!

Binnen het onderwijs waar ik nu werk is er geen mogelijkheid verder te 'groeien'...Een leerkracht zit vast in beklemmende cao's met schalen en tredes. Een managementbaan zal ik er voorlopig niet in krijgen: ik heb geen onderwijsachtergrond (vinden de commissies waar ik ben wezen praten) én het is echt een hondenbaan: als directeur heb je de verantwoordelijkheid over alle teamlden, het gebouw, de financien en vooral over de kinderen. in ruil daarvoor krijgt een directeur primair onderwijs het salaris van een leerkracht middelbaar onderwijs! Dus ik heb wel de opleiding ervoor genoten maar pas als je de opleiding hebt gevolgt ga je de voor- en nadelen pas goed zien!

Wie wil mij helpen een keuze te maken? Stel mij vragen waardoor ik (middels de antwoorden) een beter beeld kan geven wat ik zou kunnen doen!

Thor2002
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 augustus 2007, 23:43
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: weer op een belangrijk punt gekomen: carriereswitch nr. 3 (0f 4?)

Citaat:
Wie wil mij helpen een keuze te maken? Stel mij vragen waardoor ik (middels de antwoorden) een beter beeld kan geven wat ik zou kunnen doen!
Een loopbaanbegeleider kan je d.m.v. het stellen van de juiste vragen aan het denken zetten. Er zijn loopbaanbegeleiders die dit per mail of telefoon doen, maar je kunt natuurlijk ook een afspraak maken voor een gesprek.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Reis Siebrich Loopbaanvragen 20 19 oktober 2006 16:39
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon