Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 november 2006, 18:06
xsienix xsienix is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Berichten: 11
xsienix is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie medewerker TD Ziekenhuis

Ik ben hier nieuw, en ik zeg 'hallo' tgegen ieder 1.

Daar mijn huidige werkgever ingrijpende reorganisaties binnen de afdeling TD gaat doorvoeren, was het voor mij tijd om in de pen te klimmen en op zoek te gaan naar een nieuwe werkgever.
Maar er is veel veranderd in 20 jaar, en ik voel me dan ook behoorlijk onzeker.
Ik heb ondertussen veel gelezen over hoe je ene brief schrijven moet, en wil hem laten bekijken door jullie allemaal.
Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.
-----------------------------------------------

Geachte heer, mevrouw,


Een bedrijf waar ik me thuis voel ? JA..daar wil ik werken.

De uitstraling, het werken bij mensen die zorgen en de mogelijkheden tot ontplooiing dat zijn slechts enkele punten die me in de zoektocht naar ander werk bezig gehouden hebben. Mijn zoektocht die leidde tot een voor mij zeer interessante functie als elektricien die ik zag op de website van uw instelling.

Ik ben 20 jaar Storingsmonteur Elektrotechniek in de industrie. Deze functie vervul ik binnen de Technische Dienst, waarbij de elektrotechnische kant bestaat uit 3 collega’s en een werkvoorbereider. Naast storingen houd ik me bezig met preventief en correctief onderhoud aan onze productiemachines, en secundaire installaties. Ook de eerste lijns storingen voor de afdeling ICT behartigen wij. Dit betreft Windows XP, Windows 2000, en SAP systemen, met desbetreffende netwerken en randapparatuur.

Uit de advertentietekst begrijp ik dat ik qua vakkennis en opleidingen, geheel aan uw verwachtingen voldoe. De pen, en de muis hanteer ik net zo makkelijk als de soldeerbout, of een sleutelset. Alles wat ik u bieden kan komt voort uit liefde voor het vak, omgang met mensen, en niet in de laatste plaats door mijn karakter.
De veelzijdigheid van deze functie, de doorgroeimogelijkheden en de goede arbeidsvoorwaarden die ik waarnam op uw website, spreken mij aan. Ik werk het meest plezierig in een omgeving waar met zorg en met respect omgegaan wordt met de mens, bij een stabiele onderneming. Dit laatste is met mijn huidige werkgever niet meer mogelijk, gezien de zeer ingrijpende reorganisatie van onze afdeling.

Als u van mening bent dat mijn ervaring een meerwaarde kan betekenen binnen uw bedrijf, en dat u degene wilt zijn die mijn zoektocht wilt stoppen, dan verneem ik dat graag. Ik kijk er geboeid naar uit, om u er persoonlijk van te mogen overtuigen.

Met vriendelijk groet,

------------------------------------------------------------------

Ik heb een pasfoto van mij gebruikt deze iets opgeblazen en als watermerk in het midden van de brief gezet.
Roept u maar,
Edwin
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 november 2006, 17:52
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie medewerker TD Ziekenhuis

Beste Edwin,

Jouw brief springt vaak van de hak op de tak. Hij leest erg onrustig.

Ik begrijp dat je erg veel wilt zeggen in jouw brief, maar laat de lezer enkel "verborgen" vragen in jouw brief. Hier kan de lezer op terugvallen in het gesprek.

Verder lijkt het me handig om je brief in een aantal alinea's op te stellen waarin je per alinea één onderwerp uitdiept. Enkele onderwerpen welke ik gebruik zijn: 1: waar heb je de vacature gevonden. 2: waarom dat bedrijf (steek het bedrijf wat veren toe) 3: waarom de functie bij jou past (studie, opleiding) 4: waarom jij bij de functie past (competentie) 5: slot. Eeen hele sterke slotzin vind ik: "omdat een sollicitatiebrief en een curriculum vitae een beknopte idruk geeft van degene die deze geschreven heeft, wil ik graag mijn sollicitatie in een gesprek komen toelichten"

daarna sluit je af met:
Met vriendelijke groet,

(handtekening)

Naam
adres
pc + woonplaats

Je foto als watermerk in je brief gebruik lijkt me iets te informeel. Een werkgever vraagt in de advertentie eventueel wel naar je pasfoto.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 november 2006, 20:53
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie medewerker TD Ziekenhuis

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Beste Edwin,

Jouw brief springt vaak van de hak op de tak. Hij leest erg onrustig.

Ik begrijp dat je erg veel wilt zeggen in jouw brief, maar laat de lezer enkel "verborgen" vragen in jouw brief. Hier kan de lezer op terugvallen in het gesprek.

Verder lijkt het me handig om je brief in een aantal alinea's op te stellen waarin je per alinea één onderwerp uitdiept. Enkele onderwerpen welke ik gebruik zijn: 1: waar heb je de vacature gevonden. 2: waarom dat bedrijf (steek het bedrijf wat veren toe) 3: waarom de functie bij jou past (studie, opleiding) 4: waarom jij bij de functie past (competentie) 5: slot. Eeen hele sterke slotzin vind ik: "omdat een sollicitatiebrief en een curriculum vitae een beknopte idruk geeft van degene die deze geschreven heeft, wil ik graag mijn sollicitatie in een gesprek komen toelichten"

daarna sluit je af met:
Met vriendelijke groet,

(handtekening)

Naam
adres
pc + woonplaats

Je foto als watermerk in je brief gebruik lijkt me iets te informeel. Een werkgever vraagt in de advertentie eventueel wel naar je pasfoto.
Bedankt voor je reactie.
Ik was eigenlijk niet tevreden met hetgeen ik er van gebakken had.
Dit kwam voornamleijk door hetgene wat ik hier allemaal las, en dus over de huidige brief geen goed gevoel had.
Heb een andere brief geschreven die een beetje is zoals je zelf schrijft.

Ik zal hem posten, als ik hem helemaal af heb,
Nogmaals ontzettend bedankt !

Edwin
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 november 2006, 22:43
xsienix xsienix is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Berichten: 11
xsienix is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie medewerker TD Ziekenhuis

Zo hij is af. 1 van de beste brieven tot nu toe.

--------------------
Geachte heer, mevrouw,

Tijdens mijn zoektocht naar ander werk viel mijn oog op een zeer interessante functie als elektricien, die ik waarnam op uw website.

Op de website vielen me de goede arbeidsvoorwaarden op, de mogelijkheden die geboden worden om je verder te ontwikkelen, eventueel met loopbaanbegeleiding. Ook zie ik een personeelsvereniging één van die dingen die de collegialiteit bevorderen.

Tijdens mijn studie Technicus Sterkstroom Installatie leerde ik de NEN1010, en de NEN3140 kennen, alsmede deze toe te passen. Ik leerde licht, - en krachtinstallaties tekenen en begroten, met inachtneming van de eisen die gesteld werden in de NEN1010. Vermogensregelingen en rekenen aan blindstroomcompensaties, waren tevens examen onderdelen van deze studie die ik met goed gevolg aflegde.

Thans ben ik 20 jaar Storingsmonteur Elektrotechniek in de buizenindustrie. Deze functie vervul ik in twee ploegen binnen de Technische Dienst. Ik ben verantwoordelijk in de eerste plaats voor het in productie houden van onze machines, maar ook tijdens verstoringen van secundaire installaties, word er een beroep op mij gedaan. Tijdens onderhoudstops of projecten coördineer ik veelal de werkzaamheden die uitgevoerd worden door eigen personeel of met buitenfirma’s, met inachtneming van de geldende veiligheidsregels. Als storingsmonteur heb ik een serviceverlenende rol naar machineoperators als hun teamleiders. Voorts adviseer ik bij het ontwikkelen van verbeter projecten. Het plezier dat ik hierin heb, en de samenwerking met verschillende andere collega’s van andere afdelingen resulteert in een hoog kwaliteitsniveau van mijn werk.

Ik zie in uw vacature veel overeenkomsten met mijn huidige werk, daarom sluit deze baan mijns inziens perfect aan bij mijn ervaring. Een van die punten die me erg aansprak, is het contact met de patiënten en gebruikers, Na een telefonisch onderhoud met de heer “Zus-en-ZO” , kwam naar voren dat ook het Elektrotechnisch tekeningenarchief uit ACAD tekeningen bestond, iets waar ik me ook nuttig mee kan maken, gezien mijn ACAD ervaring. Raakvlakken zoals hydrauliek en pneumatiek, PLC besturingstechnieken en dat ik de pen, en de muis net zo makkelijk hanteer als de soldeerbout, of een sleutelset, geeft voor mij een duidelijke competentie weer.

Daar een sollicitatiebrief en een CV, een beknopte indruk geeft van mij als persoon, wil ik u graag deze sollicitatie in een gesprek komen toelichten.

Met vriendelijk groet,



------------------------------


Nou, schiet hem maar af

Edwin
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 november 2006, 00:49
xsienix xsienix is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Berichten: 11
xsienix is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie medewerker TD Ziekenhuis

en weer heb ik hem herschreven om de motivatie meer uit de verf te laten komen..


----------------------------
Geachte heer, mevrouw,

Tijdens mijn zoektocht naar ander werk viel mijn oog op een zeer interessante functie als elektricien die ik waarnam op uw website en na telefonisch contact met Dhr pipodeclown voor verdere informatie, wil ik u graag mijn sollicitatie doen toekomen.


Op de website vielen me de goede arbeidsvoorwaarden op, de mogelijkheden die geboden worden om je verder te ontwikkelen, en de loopbaanbegeleiding. Een van die punten die me erg aansprak, is het contact met de patiënten en gebruikers.

Tijdens mijn studie Technicus Sterkstroom Installatie leerde ik de NEN1010, en de NEN3140 kennen, alsmede deze toe te passen. Ik leerde licht, - en krachtinstallaties tekenen en begroten, met inachtneming van de eisen die gesteld werden in de NEN1010. Vermogensregelingen en rekenen aan blindstroomcompensaties, waren tevens examen onderdelen van deze studie die ik met goed gevolg aflegde.

Thans ben ik 20 jaar Storingsmonteur Elektrotechniek in de buizenindustrie. Deze functie vervul ik in twee ploegen binnen de Technische Dienst. Ik ben verantwoordelijk in de eerste plaats voor het in productie houden van onze machines, maar ook tijdens verstoringen van secundaire installaties word er een beroep op mij gedaan. Tijdens onderhoudstops of projecten coördineer ik veelal de werkzaamheden die uitgevoerd worden door eigen personeel of met buitenfirma’s, met inachtneming van de geldende veiligheidsregels. Als storingsmonteur heb ik een serviceverlenende rol naar zowel machineoperators als hun teamleiders. Voorts adviseer ik bij het ontwikkelen van verbeter projecten. Het plezier dat ik hierin heb, en de samenwerking met verschillende andere collega’s van andere afdelingen resulteert in een hoog kwaliteitsniveau van mijn werk.

Ik zie in uw vacature veel overeenkomsten met mijn huidige werk, met dat verschil dat de dienstverlenende taak bij mijn huidige werkgever meer productiegericht is, en bij u meer op het menselijk vlak ligt.
Door mijn adviserende en service verlenende instelling, evenals het feit dat ik graag met mensen omga, ben ik van mening dat deze baan perfect bij mij past.


Daar een sollicitatiebrief en een CV, een beknopte indruk geeft van mij als persoon, wil ik u graag deze sollicitatie in een gesprek komen toelichten.

Met vriendelijk groet,
---------------------------


roept u maar
Ed
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 november 2006, 11:51
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie medewerker TD Ziekenhuis

Hoi Edwin,

wat een goede sprong voorwaarts zeg.

Nog 2 kleine dingetjes:

1:
Jouw inleiding zou ik iets anders brengen. Ik zou schrijven:

Na telefonisch contact met "de heer Pipodeclown" is mijn gewekte interesse allen maar sterker geworden, met als resultaat deze sollicitatiebrief.

2:
Midden in je brief zeg je datje projecten coördineert met eigen mensen of mensen van buitenaf.
Welke mensen dat deze projecten voor jou uitvoeren wil jouw toekomstige werkgever niet weten. Het lijkt me net teveel info.

Verder ziet jouw brief er goed uit.
Succes,
Rens
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 november 2006, 17:38
xsienix xsienix is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Berichten: 11
xsienix is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie medewerker TD Ziekenhuis

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Hoi Edwin,

wat een goede sprong voorwaarts zeg.

Nog 2 kleine dingetjes:

1:
Jouw inleiding zou ik iets anders brengen. Ik zou schrijven:

Na telefonisch contact met "de heer Pipodeclown" is mijn gewekte interesse allen maar sterker geworden, met als resultaat deze sollicitatiebrief.

2:
Midden in je brief zeg je datje projecten coördineert met eigen mensen of mensen van buitenaf.
Welke mensen dat deze projecten voor jou uitvoeren wil jouw toekomstige werkgever niet weten. Het lijkt me net teveel info.

Verder ziet jouw brief er goed uit.
Succes,
Rens
Bedankt maar weer, voor je reactie,
Ik heb hem een beetje aangepast, en die dingen weggelaten. Er wordt bereikbaarheidsdienst gedraaid, dit houd in dat je binnen een half uur op de plaats van bestemming moet zijn. Hier voldoe ik niet aan en zal dus moeten verhuizen.geen probleem van mijn kant. verwoord ik dit goed als een goede motivatie om die baan te hebben ??
-Vraag-
Moet ik de reden van vertrek bij mijn huidige werkgever vermelden ?
Moet ik een tekortkoming vermelden, dat ik geen VCA heb (VCA is een veiligheidscertificering) ?
-----------------------------------

Tijdens mijn zoektocht naar ander werk viel mijn oog op een zeer interessante functie als elektricien die ik waarnam op uw website. Na een prettig telefoongesprek met Teammanager Algemene Techniek de heer Bokkepoot, werd ik nog meer enthousiast over deze functie en ik wil u graag mijn sollicitatie doen toekomen.

Op de website vielen me de goede arbeidsvoorwaarden op, de mogelijkheden die geboden worden om je verder te ontwikkelen, en de loopbaanbegeleiding. Een van die punten die me erg aansprak, is het contact met de patiënten en gebruikers.

Tijdens mijn studie Technicus Sterkstroom Installatie leerde ik de NEN1010, en de NEN3140 kennen, evenals deze toe te passen. Ik leerde licht, - en krachtinstallaties tekenen en begroten, met inachtneming van de eisen die gesteld werden in de NEN1010. Vermogensregelingen en rekenen aan blindstroomcompensaties, waren tevens examen onderdelen van deze studie die ik met goed gevolg aflegde.

Thans ben ik 20 jaar Storingsmonteur Elektrotechniek in de buizenindustrie. Deze functie vervul ik in twee ploegen binnen de Technische Dienst. Ik ben verantwoordelijk in de eerste plaats voor het in productie houden van onze machines, maar ook tijdens verstoringen van secundaire installaties word er een beroep op mij gedaan. Tijdens onderhoudstops of projecten coördineer ik veelal de werkzaamheden. Als storingsmonteur heb ik een serviceverlenende rol naar zowel machineoperators als hun teamleiders. Voorts adviseer ik bij het ontwikkelen van verbeter projecten. Het plezier dat ik hierin heb, en de samenwerking met verschillende andere collega’s van andere afdelingen resulteert in een hoog kwaliteitsniveau van mijn werk.

Ik zie in uw vacature veel overeenkomsten met mijn huidige werk, met dat verschil dat de dienstverlenende taak bij mijn huidige werkgever meer productiegericht is, en bij u meer op het menselijk vlak ligt. Ik heb geen VCA maar ben gaarne bereid om me dit eigen te maken.
Door mijn adviserende en service verlenende instelling, evenals het feit dat ik graag met mensen omga, ben ik van mening dat deze baan perfect bij mij past. Voorts vernam ik van de heer Bokkepoot dat de elektricien binnen een half uur op bestemming moet zijn bij een storing. Door de aantrekkelijkheid van de functie ben ik bereid hieraan te voldoen, middels verhuizen naar uw regio.

Daar een sollicitatiebrief en een CV, een beknopte indruk geeft van mij als persoon, wil ik u graag deze sollicitatie in een gesprek komen toelichten.

Met vriendelijk groet,
-------------------------------------------------

Mvgr
Edwin
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 november 2006, 18:02
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie medewerker TD Ziekenhuis

Hoi Edwin,

Solliciteren is ok credits scoren. Door in jouw brief al negatieve punten te benadrukken scoor je geen credits.

Ik begrijp dat je een verhuizing wilt doorvoeren om deze baan te bemachtigen. Dit is je in het telefoongesprek gezegd dat één van de voorwaarden is dat je snel ter plaatse kunt zijn. Als je solliciteert dan snapt jouw toekomstig werkgever dat je bereid bent om te verhuizen. Niks over zeggen, dat komt wel in het gesprek. Je nieuwe werkgever kan je zelfs ondersteunen bij het zoeken naar een passende woning.

Geef geen reden van vertrek bij je huidige werkgever. Ook als het zo is dat je daar niet goed behandeld bent. Je nieuwe werkgever zal dan afzien van jouw diensten. Hij verwacht dat je na je periode bij hem ook negatief over zijn bedrijf bij andere werkgevers gaat spreken. Mocht je op zoek zijn naar iets nieuws, dan blijkt dat voldoende uit je brief. Dus, praat nooit negatief over vorige werkgevers, laat het dan gewoon zo overkomen dat je de uitdaging of genoegdoening miste.

VCA is een veiligheidscertificaat voor aannemers. Dit heb je niet nodig wanneer je in dienst bent bij het ziekenhuis. Je hebt het alleen nodig als je daar aangenomen werk verricht. Is geen minpunt, niet vermelden. Als je het nodig hebt voor dat werk, dan stuurt je werkgever je wel op cursus.
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #9  
Oud 28 november 2006, 22:51
xsienix xsienix is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Berichten: 11
xsienix is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie medewerker TD Ziekenhuis

Rens,

Er zal zeker worden nagedacht waarom nu ineens na 20 jaar voor een ziekenhuis kies. Kan dan moeilijk aankomen dat ik geen genoegdoening meer heb in me huidige funktie. Dit kan ik wel zeggen, maar men zal verdere vragen stellen hieromtrent.

De reden is dat ik op termijn naar een dagdienstfunctie ga, en dus mijn ploegengeld ga verliezen. EN dat de werkvoorbereider er niet meer is en wij dat zelf moeten doen.

Dus EN minder geld, EN meer werk en verantwoordelijkheden.

Wat moet je dan zeggen dat je toch niet te negatief overkomt,

Nogmaals ik waardeer je reacties zeer !!

Edwin
Met citaat reageren
  #10  
Oud 29 november 2006, 10:34
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie medewerker TD Ziekenhuis

Beste Edwin,

Om het hele verhaal in het midden te houden kun je zeggen dat er na een herstructurering van de werkzaamheden voor jou de uitdaging weg is. Je haalt er genoegdoening uit om 24 uur per dag voor je medemens klaar te staan.

Ik zou in ieder geval hier niks over in je brief zetten. Ze komen hier wel op terug in je gesprek.

Ook over het verhuizen zou ik nog niet zoveel zeggen. Ook dat komt ter sprake in het gesprek. Je zou kunnen zeggen dat je, indien noodzakelijk, altijd bereid bent om te verhuizen zodat je beter binnen het bereikbaarheidssysteem. (je laat nu in het midden of het wel noodzakelijk is om te verhuizen. Als je moet verhuizen dan weten ze dat het geen bezwaar is)

Succes,
Rens.

P.S. Wil eens naar mijn brief kijken en zeggen wat je ervan vindt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie secretaresse ziekenhuis Ingrid180 Sollicitatiebrief en cv 2 16 april 2007 11:30
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 16:18
sollicitatie grafisch vormgever, medewerker na'ané Sollicitatiebrief en cv 4 4 september 2006 23:45
Open sollicitatie bij ziekenhuis. Graag commentaar Synove Sollicitatiebrief en cv 3 3 september 2006 16:32
Openingszin Sollicitatie Administratief medewerker P&O Pietje Sollicitatiebrief en cv 3 10 april 2006 12:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon