Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 juli 2013, 16:49
B3N B3N is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2013
Berichten: 5
B3N is on a distinguished road
Standaard M'n vader vermelden in sollicitatiebrief?

Beste forumleden,


Reeds enige weken ben ik druk aan het solliciteren. En momenteel ben ik bezig met een voor mij extra belangrijke sollicitatie: dit lijkt mij de ideale baan en dé kans om de gewenste carrière switch te maken.
Daarbij ben ik echter gestuit op een moeilijk vraagstuk: is het wel of niet handig om mijn vader te noemen in de sollicitatiebrief, zogezegd als 'kruiwagen'?
Na veel googlen ben ik daar nu nog steeds niet helemaal over uit. Er is weinig over te vinden. Ik ben slechts één soortgelijk geval tegengekomen, waarbij men stelt dat het niet ideaal is om dit in de brief te vermelden, maar dat het beter is om dit pas in het gesprek aan te geven.
Maarja, tsja... mijn situatie is toch ietsje anders. Ik zal proberen om het uit te leggen.

Ik ben een 35-jarige man, op zoek naar een nieuwe baan. Nu wil ik gaan reageren op een vacature bij een chemische fabriek van een bekend, groot chemieconcern. Het betreft de functie van onderhoudstechnicus, wat eigenlijk niks meer is dan een eenvoudig (onderhouds)monteur.
Mijn vader heeft meer dan 30 jaar op deze fabriek gewerkt. Hij is daar 7 jaar geleden eervol ontslagen, om medische redenen. In die 30 jaar is hij helemaal van onderaf opgeklommen tot plantmanager, de hoogste baas op de fabriek (daarboven staat de directeur, die over meerdere fabrieken gaat). Hij heeft goede naam gemaakt binnen het concern en hij heeft in zijn laatste actieve jaren zelfs presentaties mogen geven op fabrieken over de hele wereld, om zijn visie met betrekking tot het leiding geven aan de fabriek uit te dragen. Hij wordt nog steeds elk jaar uitgenodigd voor bedrijfsfeest.

Welnu, omdat ik graag de chemische industrie in wil en ik deze vacature toevallig erg aantrekkelijk vind, hoop ik zeer dat ik word uitgenodigd om op gesprek te komen. Maar helaas heb ik mijn carrière in een andere branche opgebouwd. Dat is welliswaar een goede carrière geweest en het vormt, althans mijns inziens, een prima basis om in deze functie te starten, echter ik vrees ervoor dat mijn brief+cv terzijde zal worden geschoven.
Ik zal dus moeten opvallen met mijn brief (wat vrijwel altijd een goede zet is, natuurlijk). Als men zou weten dat ik de zoon ben van mijn vader, dan heb ik wellicht dat stukje extra aandacht. Maar hoe kan ik dat bewerkstelligen? Kan ik dat in mijn brief vermelden? En hoe ga ik dat dan in hemelsnaam formuleren?


Groet, Ben
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 juli 2013, 16:54
B3N B3N is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2013
Berichten: 5
B3N is on a distinguished road
Standaard

Ow, ja... maar éérst ga ik andere forumleden helpen met hún vraag!
;-)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 juli 2013, 19:19
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Er zijn organisaties die een grote voorkeur hebben voor het aannemen van familie. Al helemaal indien de 'kruiwagen' een betrouwbaar personeelslid is (geweest) met een goede staat van dienst. Ik zou zeker aangeven dat je door verhalen van je vader het gevoel hebt het bedrijf een beetje te kennen en juist daarom helemaal enthousiast bent over de functie binnen dat bedrijf. Je moet het er niet dik opleggen, maar indien je subtiel je connectie met de organisatie aangeeft, lijkt me dit alleen maar een hele dikke +

Heel veel succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bereid tot verhuizen vermelden in sollicitatiebrief? Overdereven? Mac01 Sollicitatiebrief en cv 5 20 april 2014 20:27
Familielid bij bedrijf in sollicitatiebrief vermelden? diendees Sollicitatiebrief en cv 5 28 maart 2012 12:56
Kan je dit vermelden in je sollicitatiebrief? Sils Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2010 20:46
Beschikbaarheid voor nieuwe baan vermelden in sollicitatiebrief? labear1386 Sollicitatiebrief en cv 1 5 oktober 2009 17:17
bewust kinderloos, vermelden in sollicitatiebrief? ienemien Sollicitatiebrief en cv 4 18 maart 2007 21:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon