Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 januari 2012, 14:55
Danique Danique is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 november 2011
Berichten: 67
Danique is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief medewerker onderwijsservices

Hallo,

Ik heb hieronder weer een sollicitatiebrief neergezet. Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn jullie oordeel hierover te geven?
Alvast heel erg bedankt!!

Geachte mevrouw XXX,

Nieuwsgierig als ik ben, ging ik op onderzoek uit na een kleine advertentie te hebben gezien in de xxxx van 31 december j.l. van Jobtrack.nl met de omschrijving medewerker onderwijsservices. Vervolgens kwam ik op uw website terecht en na het lezen van de functieomschrijving werd ik direct enthousiast.

De veelzijdigheid van werkzaamheden sprak mij heel erg aan. Vooral het contact met mensen en dus het dienstverlenende en adviserende aspect vind ik uitdagend. Dit was ook één van de leukste aspecten van mijn vorige baan. Daarnaast lijken mij de diversiteit van administratieve handelingen een hele uitdaging die ik graag aanga.

Na een opleiding aan de MEAO gevolgd te hebben is mijn weg na een tijdje een heel andere kant opgegaan, in deze functies heb ik veel werkervaring opgedaan en ik heb geleerd om aan te pakken, door te zetten en nauwkeurig te werken. Maar het administratieve aspect van een baan, dat miste ik in deze functies. Na het lezen van uw advertentie (of vacature? heeft niet in de krant gestaan?) besloot ik er dan ook voor te gaan.

Ik zou mijzelf omschrijven als iemand die leergierig, hardwerkend, collegiaal en enthousiast is. Deze eigenschappen zou ik graag gebruiken binnen uw bedrijf.

Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae. Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn sollicitatie nader met u te bespreken.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 januari 2012, 14:57
Danique Danique is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 november 2011
Berichten: 67
Danique is on a distinguished road
Standaard

nog even een toevoeging.

Zouden jullie het in jullie brief erbij vermelden dat je bereid bent om cursussen te volgen om een wat minder ontwikkelde functie eis evt.bij te spijkeren?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 januari 2012, 15:18
riquelme riquelme is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 9
riquelme is on a distinguished road
Standaard

misschien kun je dit aangeven door te zeggen dat je flexibel bent en bereid bent om je kennis uit te breiden / ontwikkelen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 januari 2012, 15:43
riquelme riquelme is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 9
riquelme is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danique Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb hieronder weer een sollicitatiebrief neergezet. Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn jullie oordeel hierover te geven?
Alvast heel erg bedankt!!

Geachte mevrouw XXX,

Nieuwsgierig als ik ben, ging ik op onderzoek uit na een kleine advertentie te hebben gezien in de xxxx van 31 december j.l. van Jobtrack.nl met de omschrijving medewerker onderwijsservices. Vervolgens kwam ik op uw website terecht en na het lezen van de functieomschrijving werd ik direct enthousiast.
Na een kleine advertentie te hebben gezien in de xxxx van 31 december j.l. van Jobtrack.nl met de omschrijving medewerker onderwijsservices, ben ik met mijn nieuwsgierigheid op onderzoek uitgegaan. Vervolgens kwam ik op uw website terecht en na het lezen van de functieomschrijving werd ik direct enthousiast.

De veelzijdigheid van werkzaamheden die deze functie bied sprak mij heel erg aan. Vooral het contact met mensen en dus het dienstverlenende en adviserende aspect vind ik uitdagend. Dit was ook één van de leukste aspecten van mijn vorige baan. Daarnaast lijken mij de diversiteit van administratieve handelingen een hele uitdaging die ik graag aanga. [ je gebruikt veel het woord uitdaging, probeer deze dan misschien ook in je inleiding te gebruiken dat je op zoek bent naar een uitdagende baan / functie]

Na een opleiding aan de MEAO gevolgd te hebben is mijn weg na een tijdje een heel andere kant opgegaan, namelijk ..... In deze functies heb ik veel werkervaring opgedaan en ik heb geleerd om aan te pakken, door te zetten en nauwkeurig te werken. Maar het administratieve aspect van een baan, dat miste ik in deze functies. Na het lezen van uw advertentie (of vacature? heeft niet in de krant gestaan?) besloot ik er dan ook voor te gaan.

Leergierig, hardwerkend, collegiaal en enthousiast zijn eigenschappen waarin ik mezelf herken. Deze eigenschappen zou ik graag gebruiken en verder ontwikkelen binnen uw bedrijf.

Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae. Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn sollicitatie nader met u te bespreken.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #5  
Oud 3 januari 2012, 16:00
Danique Danique is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 november 2011
Berichten: 67
Danique is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor de tips!

En heel erg bedankt voor het optimaliseren van mijn openingszin, daar twijfelde ik al flink over, en nu loopt het lekkerder.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 3 januari 2012, 16:36
Danique Danique is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 november 2011
Berichten: 67
Danique is on a distinguished road
Standaard

Hier de brief met wat aanpassingen.
Graag weer jullie reactie.
Alvast bedankt!!!

Geachte mevrouw xxx,

Na een kleine advertentie te hebben gezien in de xxx van 31 december j.l. van Jobtrack.nl met de omschrijving medewerker onderwijsservices, ben ik met mijn nieuwsgierigheid op onderzoek uitgegaan. Vervolgens kwam ik op uw website terecht en na het lezen van de functieomschrijving werd ik direct enthousiast.

De veelzijdigheid van werkzaamheden die deze functie bied sprak mij heel erg aan. Vooral het contact met mensen en dus het dienstverlenende en adviserende aspect vind ik uitdagend. Dit was ook één van de leukste aspecten van mijn vorige baan. Daarnaast lijken mij de diversiteit van administratieve handelingen een hele uitdaging die ik graag aanga. Ook het werken voor een onderwijsinstelling die de kernwaarden uniek, groei en duurzaamheid hanteert lijkt mij prettig, want niets is zo belangrijk dan dat een mens zich prettig voelt in wie hij is en hij met zijn eigen talenten en krachten zich kan ontwikkelen voor een duurzame toekomst.

Na een opleiding aan de MEAO gevolgd te hebben is mijn weg na een tijdje een heel andere kant opgegaan, namelijk als postbezorger en verkoopmedewerker in de boekhandel. In deze functies heb ik veel werkervaring opgedaan en ik heb geleerd om aan te pakken, door te zetten, stressbestendig te zijn en snel te schakelen tussen verschillende werkzaamheden. Maar het administratieve aspect van een baan, dat miste ik in deze functies. Na het lezen van uw advertentie besloot ik er dan ook voor te gaan.

Leergierig, hardwerkend, collegiaal en enthousiast zijn eigenschappen waarin ik mezelf herken. Deze eigenschappen zou ik graag gebruiken en verder ontwikkelen binnen uw bedrijf.

Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae. Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn sollicitatie nader met u te bespreken.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #7  
Oud 3 januari 2012, 16:54
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danique Bekijk bericht
Hier de brief met wat aanpassingen.
Graag weer jullie reactie.
Alvast bedankt!!!

Geachte mevrouw xxx,

Na een kleine advertentie te hebben gezien in de xxx van 31 december j.l. van Jobtrack.nl met de omschrijving medewerker onderwijsservices, ben ik met mijn nieuwsgierigheid op onderzoek uitgegaan. Na het lezen van de functieomschrijving op uw website werd ik direct enthousiast.

De veelzijdigheid van werkzaamheden die deze functie bied sprak spreekt mij aan. Vooral het contact met mensen en dus het dienstverlenende en adviserende aspect vind ik uitdagend Waarom?. Dit was ook één van de leukste aspecten van mijn vorige baan. Daarnaast lijken = twijfel, dus weglaten mij de diversiteit van administratieve handelingen een hele uitdaging die ik graag aanga. Ook het werken voor een onderwijsinstelling die de kernwaarden uniek, groei en duurzaamheid hanteert lijkt = twijfel mij prettig, want niets is zo belangrijk dan dat een mens zich prettig voelt in wie hij is en hij met zijn eigen talenten en krachten zich kan ontwikkelen voor een duurzame toekomst.

Na een opleiding aan de MEAO gevolgd te hebben is mijn weg na een tijdje een heel andere kant opgegaan, namelijk als postbezorger en verkoopmedewerker in de boekhandel. In deze functies heb ik veel werkervaring opgedaan en ik heb geleerd om aan te pakken, door te zetten, stressbestendig te zijn en snel te schakelen tussen verschillende werkzaamheden. Maar het administratieve aspect van een baan, dat miste ik in deze functies. Na het lezen van uw advertentie besloot besluit ik er dan ook voor te gaan.

Leergierig, hardwerkend, collegiaal en enthousiast zijn eigenschappen waarin ik mezelf herken. Deze eigenschappen zou = weglatenik graag gebruiken en verder ontwikkelen binnen uw bedrijf.

Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae. Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn sollicitatie nader met u te bespreken.

Met vriendelijke groet,
Ik mis het waarom je bij dit bedrijf wilt werken.
1 en ander aangepast, kijk maar of je er iets mee kunt.
Succes

Laatst gewijzigd door Danjel; 3 januari 2012 om 16:55 Reden: zin toegevoegd
Met citaat reageren
  #8  
Oud 4 januari 2012, 13:13
Danique Danique is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 november 2011
Berichten: 67
Danique is on a distinguished road
Standaard

Over het gedeelte waarom ik bij dit bedrijf wil werken, kan dan zoiets? :

"want ik wil graag werkzaam zijn bij een bedrijf die alle mogelijkheden benut om een leerling een goede start te laten maken door een opleiding maar daarnaast vooral zichzelf te laten zijn".

(ik solliciteer naar een administratieve functie in het onderwijs, en mij staat de filosofie aan, maar ik kan natuurlijk niet echt bijdragen aan dit proces, sta aan de kantlijn. Misschien iemand een idee hoe ik dit anders kan verwoorden?)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief (Junior) Juridisch Medewerker Rechtbank, Graag uw commentaar define Sollicitatiebrief en cv 4 26 mei 2014 19:17
Sollicitatiebrief medewerker Klantenservice bij een woningbouwvereniging Sara29 Sollicitatiebrief en cv 4 16 september 2011 14:19
Sollicitatiebrief financieel administratief medewerker Spinner Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 10:19
Open sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in kinderdagopvang carli Sollicitatiebrief en cv 2 19 juli 2010 15:20
Sollicitatiebrief medewerker back office smstrijker Sollicitatiebrief en cv 3 28 juli 2008 15:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon