Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 november 2011, 15:36
Danique Danique is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 november 2011
Berichten: 67
Danique is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief administratief medewerker

Hallo,

Heb besloten om ook te solliciteren naar een functie, waar ik wel voor geleerd heb, maar daar al een jaar of 14 niet meer werkzaam in te zijn geweest. Ben wel steeds werkzaam geweest, dus werkervaring heb ik wel, maar niet precies in die richting.
Willen jullie even kijken naar mijn brief?! Ik kom er niet helemaal uit..
B.v.d.!

xxxxx, 15 november 2011

Geachte mevrouw xxxx,

Uw advertentie in de xxxxxxx van zaterdag 12 november j.l. is voor mij aanleiding te solliciteren naar de functie van administratief medewerker export. Na ons prettige telefonisch contact van 15 november j.l. ben ik zeer enthousiast en wil bij deze aangeven dat mijn voorkeur uitgaat naar een functie van 24 uur.

Na het profiel en de functieomschrijving te hebben gelezen, werd er iets in mij wakker geschud, dat dit iets is wat ik heel graag wil, niet alleen de functie spreekt mij aan, maar ook het feit om te werken voor een groot en bekend bedrijf, die bij ons hofleverancier is voor de schoolbekers van mijn kinderen.

Na een opleiding aan de MEAO gevolgd te hebben is mijn weg eigenlijk een heel andere kant opgegaan, in deze functies heb ik veel werkervaring opgedaan en ik heb geleerd om aan te pakken, door te zetten en nauwkeurig te werken. Maar het administratieve aspect van een baan, dat miste ik in deze functies. Na het lezen van uw advertentie besloot ik er dan ook voor te gaan. Mijn ervaring in de administratieve sector is misschien wat minder, maar mijn enthousiasme en leergierigheid zal dit zeker goed maken.

Ik zou mijzelf omschrijven als iemand die graag in een team werkt, die leergierig is, zichzelf graag verder wil ontwikkelen, hardwerkend, collegiaal en enthousiast. Deze eigenschappen zou ik graag gebruiken binnen uw bedrijf.
Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae.

Hoogachtend,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 november 2011, 18:41
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danique Bekijk bericht
Hallo,

Heb besloten om ook te solliciteren naar een functie, waar ik wel voor geleerd heb, maar daar al een jaar of 14 niet meer werkzaam in te zijn geweest. Ben wel steeds werkzaam geweest, dus werkervaring heb ik wel, maar niet precies in die richting.
Willen jullie even kijken naar mijn brief?! Ik kom er niet helemaal uit..
B.v.d.!

xxxxx, 15 november 2011

Geachte mevrouw xxxx,

Uw advertentie in de xxxxxxx van zaterdag 12 november j.l. is voor mij aanleiding te solliciteren naar de functie van administratief medewerker export. Na ons prettige telefonisch contact van 15 november j.l. ben ik zeer enthousiast en wil bij deze aangeven dat mijn voorkeur uitgaat naar een functie van 24 uur.

Na het profiel en de functieomschrijving te hebben gelezen, werd er iets in mij wakker geschud, dat dit iets is wat ik heel graag wil, niet alleen de functie spreekt mij aan, maar ook het feit om te werken voor een groot en bekend bedrijf, die bij ons hofleverancier is voor de schoolbekers van mijn kinderen.

Na een opleiding aan de MEAO gevolgd te hebben is mijn weg eigenlijk een heel andere kant opgegaan, in deze functies heb ik veel werkervaring opgedaan en ik heb geleerd om aan te pakken, door te zetten en nauwkeurig te werken. Maar het administratieve aspect van een baan, dat miste ik in deze functies. Na het lezen van uw advertentie besloot ik er dan ook voor te gaan. Mijn ervaring in de administratieve sector is misschien wat minder, maar mijn enthousiasme en leergierigheid zal dit zeker goed maken.

Ik zou mijzelf omschrijven als iemand die graag in een team werkt, die leergierig is, zichzelf graag verder wil ontwikkelen, hardwerkend, collegiaal en enthousiast. Deze eigenschappen zou ik graag gebruiken binnen uw bedrijf.
Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae.

Hoogachtend,
Een aantal tips:
-Maak van de eerste zin een pakkende zin! Deze zin is zo standaard en kun je eventueel ook in de e-mail zetten. (Als je deze per mail verstuurd natuurlijk)
-Schrijf in de laatste zin wat jij wilt dat zíj doen; je wilt uitgenodigd worden voor een gesprek.
-Persoonlijk vind ik; met vriendelijke groeten beter en vriendelijker klinken dan hoogachtend.
-"en wil bij deze aangeven dat mijn voorkeur uitgaat naar een functie van 24 uur" - degene die deze brief onder ogen krijgt weet meteen waarover dit gaat?
-2e paragraaf is één lange zin. Verkort deze!
-"Mijn ervaring in de administratieve sector is misschien wat minder, maar mijn enthousiasme en leergierigheid zal dit zeker goed maken"- zet nooit je zwakke punten in je brief!! Haal deze zin dus weg. Je moet jezelf verkopen en nu leg je de nadruk op je weinige ervaring.
-Lees je brief, en vooral de enerlaatste paragraaf nog een keer over, leest namelijk niet echt lekker.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 november 2011, 20:18
Danique Danique is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 november 2011
Berichten: 67
Danique is on a distinguished road
Standaard

Dank je wel voor je reactie!
Inderdaad, zonet weer nagelezen, maar het leest inderdaad niet lekker.
Heb je tips toegepast en nu een nieuwere versie van gemaakt.
Vroeg me alleen af..in de advertentie staat geen notitie over hoeveel uren er iemand gezocht wordt. Nu heb ik vanochtend gebeld en het betrof een functie van 20-40 uur. Nu ben ik dus op zoek naar iets voor 24 uur, hoe kan ik dit aangeven in de brief? Of is dit meer iets voor het sollicitatiegesprek?


Poging 2
xxxxx, 15 november 2011

Geachte mevrouw xxxx,

Uw advertentie in de xxxxxxx van zaterdag 12 november j.l. voor de functie van administratief medewerker export heeft mij wakker geschud. Dit is waar ik al een tijd naar op zoek was. Zeker na ons prettige telefoongesprek van deze ochtend, heeft mij doen besluiten om te solliciteren naar deze funtie.

Na het profiel en de functieomschrijving te hebben gelezen, sprak mij de functie zeer aan. Vooral de diversiteit van administratieve werkzaamheden lijken mij erg afwisselend en uitdagend, maar ook het feit om te werken voor een groot en bekend bedrijf, die bij ons hofleverancier is voor de schoolbekers van mijn kinderen lijkt mij een enorme uitdaging.

Na een opleiding aan de MEAO gevolgd te hebben is mijn weg eigenlijk een heel andere kant opgegaan, in deze functies heb ik veel werkervaring opgedaan en ik heb geleerd om aan te pakken, door te zetten en nauwkeurig te werken. Maar het administratieve aspect van een baan, dat miste ik in deze functies. Na het lezen van uw advertentie besloot ik er dan ook voor te gaan.

Ik zou mijzelf omschrijven als iemand die graag in een team werkt, die leergierig, hardwerkend, collegiaal en enthousiast is. Deze eigenschappen zou ik graag gebruiken binnen uw bedrijf.

Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae. Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn sollicitatie nader met u te bespreken.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 november 2011, 18:29
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danique Bekijk bericht
Dank je wel voor je reactie!
Inderdaad, zonet weer nagelezen, maar het leest inderdaad niet lekker.
Heb je tips toegepast en nu een nieuwere versie van gemaakt.
Vroeg me alleen af..in de advertentie staat geen notitie over hoeveel uren er iemand gezocht wordt. Nu heb ik vanochtend gebeld en het betrof een functie van 20-40 uur. Nu ben ik dus op zoek naar iets voor 24 uur, hoe kan ik dit aangeven in de brief? Of is dit meer iets voor het sollicitatiegesprek?


Poging 2
xxxxx, 15 november 2011

Geachte mevrouw xxxx,

Uw advertentie in de xxxxxxx van zaterdag 12 november j.l. voor de functie van administratief medewerker export heeft mij wakker geschud. Dit is waar ik al een tijd naar op zoek was. Zeker na ons prettige telefoongesprek van deze ochtend, heeft mij doen besluiten om te solliciteren naar deze funtie.

Na het profiel en de functieomschrijving te hebben gelezen, sprak mij de functie zeer aan. Vooral de diversiteit van administratieve werkzaamheden lijken mij erg afwisselend en uitdagend, maar ook het feit om te werken voor een groot en bekend bedrijf, die bij ons hofleverancier is voor de schoolbekers van mijn kinderen lijkt mij een enorme uitdaging.

Na een opleiding aan de MEAO gevolgd te hebben is mijn weg eigenlijk een heel andere kant opgegaan, in deze functies heb ik veel werkervaring opgedaan en ik heb geleerd om aan te pakken, door te zetten en nauwkeurig te werken. Maar het administratieve aspect van een baan, dat miste ik in deze functies. Na het lezen van uw advertentie besloot ik er dan ook voor te gaan.

Ik zou mijzelf omschrijven als iemand die graag in een team werkt, die leergierig, hardwerkend, collegiaal en enthousiast is. Deze eigenschappen zou ik graag gebruiken binnen uw bedrijf.

Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae. Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn sollicitatie nader met u te bespreken.

Met vriendelijke groet,

Hey,
Goed dat je een aantal van de tips hebt toegepast! Ik zou nog wel een aantal dingen kunnen noemen die ik persoonlijk zou veranderen, maar ik zolang je zelf denkt dat het een goede brief is wil ik het ook niet te veel "naar beneden halen".
Wat betreft je vraag over het aantal uren: Dit zet je niet in je brief maar laat je voor een eventueel gesprek.
-Wat ik nog wel even als tip zou willen meegeven is dat de eerste en de laatste zin vaak de balangrijkste zijn! Dus zorg dat deze goed weglezen..
Met citaat reageren
  #5  
Oud 1 december 2011, 12:17
Michael30 Michael30 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 november 2011
Berichten: 16
Michael30 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Hey,
Goed dat je een aantal van de tips hebt toegepast! Ik zou nog wel een aantal dingen kunnen noemen die ik persoonlijk zou veranderen, maar ik zolang je zelf vindt dat het een goede brief is wil ik het ook niet te veel "naar beneden halen".
Wat betreft je vraag over het aantal uren: Dit zet je niet in je brief maar laat je voor een eventueel gesprek.
-Wat ik nog wel even als tip zou willen meegeven is dat de eerste en de laatste zin vaak de balangrijkste zijn! Dus zorg dat deze goed weglezen..
Ben benieuwd of je inmiddels al een sollicitatiegesprek hebt gehad..?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 1 december 2011, 15:58
Danique Danique is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 november 2011
Berichten: 67
Danique is on a distinguished road
Standaard

@Michael30 , nee helaas nog niet. Sluitingsdatum was 24 november.
Nog niets vernomen verder. Maar het is mijn 2e brief sinds een jaar of 10, zou ook te mooi om waar te zijn als ik nu al een gesprek zou hebben.
We gaan gewoon stug door.
Dank je wel voor je belangstelling
Met citaat reageren
  #7  
Oud 7 december 2011, 15:43
Michael30 Michael30 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 november 2011
Berichten: 16
Michael30 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danique Bekijk bericht
@Michael30 , nee helaas nog niet. Sluitingsdatum was 24 november.
Nog niets vernomen verder. Maar het is mijn 2e brief sinds een jaar of 10, zou ook te mooi om waar te zijn als ik nu al een gesprek zou hebben.
We gaan gewoon stug door.
Dank je wel voor je belangstelling
Jammer dat je nog niks vernomen hebt, maar dit is sowieso niet de makkelijkste maand om te solliciteren. Ik weet trouwens niet of het iets uitmaakt, maar ik verstuur eigenlijk nooit brieven op een vrijdag omdat je dan tegen het weekend aanzit en ik het idee heb dat ze het liever tot na het weekend laten liggen En inderdaad, het is pas je 2e brief in 10 jaar dus blijf gemotiveerd om ze te versturen en hopelijk komt er binnekort een positieve reactie!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief financieel administratief medewerker Spinner Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 11:19
Sollicitatiebrief administratief medewerker nakijken aub Ewa Sollicitatiebrief en cv 4 19 november 2010 15:03
Sollicitatiebrief administratief medewerker linn76 Sollicitatiebrief en cv 1 14 september 2010 16:15
sollicitatiebrief Administratief Medewerker voor de afdeling Service Center gosiag Sollicitatiebrief en cv 2 1 januari 2010 21:48
Sollicitatiebrief Administratief Medewerker gosiag Sollicitatiebrief en cv 1 3 december 2009 22:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon