Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 december 2008, 17:34
sanwel sanwel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 1
sanwel is on a distinguished road
Standaard Beoordelen sollicitatiebrief voor kunstsector

Hallo,

Wat geweldig dat er een forum waar mensen elkaar helpen met het maken van brieven. Mijn grootste moeilijkheid is het schrijven van een brief die origineel is en de interesse wekt van de selecteur. Ik zou graag willen weten of deze brief origineel en enthousiasmerend is en of de formuleringen in orde zijn.


Hier volgt de brief:


Geachte mevrouw XXX,

Durven dromen en het creëren van kansen zijn belangrijk in de ontwikkeling van de carričre van een jonge kunstenaar, maar zeker ook voor een jonge getalenteerde academicus die de praktijk van de hedendaagse beeldende kunst wil verrijken. Uw instelling zet zich in voor een beter kunstklimaat door concrete projecten om het publiek te verleiden, aandacht te generen en natuurlijk met het verwerven van atelierruimtes. Kortom deze stichting heeft een bloeiende en succesvolle toekomst voor ogen.

Vrienden en collegae zien mij als een loyale, ijverige werker die naast plezier in haar individuele taken en samenwerking ook eigenzinnig en creatief is. De organisatie van een galafeest en mijn zitting in de redactie van een kunst- en cultuurmagazine hebben mij geleerd te werken in een team van gedreven mensen die met beperkte middelen een doel willen bereiken. Ik heb geleerd creatief en inventief om gaan met keuzemogelijkheden als het gaat om de toekomst van een project. De communicatie over en weer tussen uiteenlopende persoonlijkheden met elk hun eigen visie heeft me veel geleerd over de waarde van ieder individu in het geheel. Mijn opgedane kennis en vaardigheden in combinatie met mijn leergierige en vrolijke persoonlijkheid zullen mij ver kunnen brengen in de wereld van kunst en cultuur.

Mijn belangrijkste ervaring op het gebied van beeldende kunst heb ik opgedaan bij de provinciale instelling XXX. Door mijn onderzoek en het meedraaien in de dagelijkse organisatie heb ik meer inzicht gekregen in de behoeften van kunstenaars, publiek en de noodzaak de praktijk te stimuleren. De instelling heeft aan mijn rapportage met daarin een aantal aanbevelingen en verbeterpunten gehoor gegeven en zij is zich nog meer gaan richten op het stimuleren van tentoonstellingen voor nieuwelingen in de professionele kunstwereld. Wat mij betreft is een actieve houding ten opzichte van kunstenaars en publiek noodzakelijk voor de bloei van de beeldende kunst in welke regio dan ook. Deze positieve ervaring om de praktijk van de beeldende kunst te stimuleren smaakt naar meer!
Ik hoop dat mijn brief u aanspreekt en u verleidt tot een persoonlijk gesprek. Ik hoop dan ook op een positieve respons van uw stichting.

Met vriendelijke groeten,

XXX
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 december 2008, 21:37
Brigitte Brigitte is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2006
Berichten: 76
Brigitte is on a distinguished road
Standaard Re: Beoordelen sollicitatiebrief voor kunstsector

Hey, ik vind je begin erg creatief en leuk! Uit je brief straalt zeker dat je graag de kunstwereld verandert en stimuleert!
Voor welke functie solliciteer je eigenlijk, vind het lastig om een brief te beoordelen zonder dat ik weet voor welke functie deze bestemd is!
Ik gok dat het gaat om een baan bij een organisatie voor beginnende beeldende kunstenaars?

Verder zou ik persoonlijk de woorden 'verleiden' niet in je brief gebruiken... maybe it's me maar ik denk dan gelijk aan het datingcircuit Je gebruikt het namelijk ook twee keer in je brief. Ik heb wat kleine aanmerkingen, hoop dat je er wat aan hebt... Succes verder!!! groetjes Brigitte


Durven dromen en het creëren van kansen zijn belangrijk in de ontwikkeling van de carričre van een jonge kunstenaar, maar zeker ook voor een jonge
(wil je met twee keer 'jonge' aangeven dat je zelf erg jong bent? Ik zou het 1 keer weghalen)

getalenteerde academicus die de praktijk van de hedendaagse beeldende kunst wil verrijken. Uw instelling zet zich in voor een beter
(beetje vaag... wat is een beter kunstklimaat? Bedoel je gevarieerder of meer toegankelijker?) kunstklimaat door concrete projecten om het publiek te verleiden (hier had ik al iets over gezegd ) aandacht te generen en natuurlijk met het verwerven van atelierruimtes. Kortom (dubbele punt na kortom?) deze (uw? of de naam van de stichting?) stichting heeft een bloeiende en succesvolle toekomst voor ogen.

Vrienden en collegae zien mij als een loyale, ijverige werker die naast plezier in haar individuele taken en samenwerking ook eigenzinnig en creatief is. De organisatie van een galafeest en mijn zitting in de redactie van een kunst- en cultuurmagazine hebben mij geleerd te werken in een team van gedreven mensen die met beperkte middelen een doel willen bereiken. Ik heb geleerd creatief en inventief om gaan met keuzemogelijkheden als het gaat om de toekomst van een project (wat bedoel je hier precies mee.. misschien kun je wat meer details geven.. Wat voor project was het en hoe was je precies creatief/inventief?) . De communicatie over en weer tussen uiteenlopende persoonlijkheden met elk hun eigen visie heeft me (mij) veel geleerd over de waarde van ieder individu in het geheel. Mijn opgedane kennis en vaardigheden in combinatie met mijn leergierige en vrolijke persoonlijkheid zullen mij ver kunnen brengen in de wereld van kunst en cultuur.

(ik zou de vorige alinea en deze omdraaien, omdat de onderste alinea aangeeft wat je voor ervaring hebt, ofwel belangrijk!)

Mijn belangrijkste ervaring op het gebied van beeldende kunst heb ik opgedaan bij de provinciale instelling XXX. Door mijn onderzoek en het meedraaien in de dagelijkse organisatie heb ik meer inzicht gekregen in de behoeften van kunstenaars, publiek en de noodzaak de praktijk te stimuleren.
(Mijn onderzoek heeft tevens een grote bijdrage geleverd aan het beleid van deze instelling. Zij is zich nu nog meer gaan richten op het stimuleren van tentoonstellingen voor beginnende kunstenaars..(of bedoel je nieuwelingen als bezoekers?!) in de professionele kunstwereld)De instelling heeft aan mijn rapportage met daarin een aantal aanbevelingen en verbeterpunten gehoor gegeven en zij is zich nog meer gaan richten op het stimuleren van tentoonstellingen voor nieuwelingen in de professionele kunstwereld.

Wat mij betreft is een actieve houding ten opzichte van kunstenaars en publiek noodzakelijk voor de bloei van de beeldende kunst in welke regio dan ook. Deze positieve ervaring om de praktijk van de beeldende kunst te stimuleren smaakt naar meer!
Ik hoop dat mijn brief u aanspreekt en u verleidt tot een persoonlijk gesprek. Ik hoop dan ook op een positieve respons van uw stichting. (twee keer hoop klinkt een beetje onzeker. misschien: Wilt u meer te weten komen over mij en mijn motivatie voor de functie van.... ? Ik bespreek het graag met u in een persoonlijk gesprek)
Met vriendelijke groeten,
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief secretaris rechtbank welkenogniet Sollicitatiebrief en cv 3 2 december 2008 17:34
sollicitatiebrief operatieassistent graag beoordelen starter Sollicitatiebrief en cv 2 7 september 2008 22:21
Sollicitatiebrief telefoniste/receptioniste accountantskantoor --> graag beoordelen Justme75 Sollicitatiebrief en cv 3 12 maart 2007 23:20
beoordelen sollicitatiebrief Cowfreak Sollicitatiebrief en cv 3 12 oktober 2005 22:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon