Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 juni 2012, 23:17
hamza hamza is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 juni 2012
Berichten: 2
hamza is on a distinguished road
Standaard Commerciële baan zonder relevante ervaring of opleiding

Beste Carrieretijgers,

Mijn naam is Hamza en ik ben 19 jaar. Ik heb zojuist met niveau 3 ICT opleiding afgerond en stroom volgend schooljaar door naar niveau 4 Applicatieontwikkelaar (ICT) in het 2de jaar. De opleiding bevalt mij en ook ben ik niet van plan om te wisselen van opleiding.

Echter heb ik kort geleden een beroepskeuzetest gedaan (via school). Hierin kwam naar voren dat Automatisering (ICT), maar ook een commerciele beroep bij mij zou passen. Hiermee ben ik het eens. Een commerciele beroep zoals verkoopmedewerker heeft mij altijd al aangesproken.

Nu wil ik naast mijn opleiding werk vinden als verkoop medewerker (in de IT branche) en heb ik vele vacatures gevonden die mijn intresse wekken. Alleen voldoe ik aan geen enkele eisen van deze vacatures, hier moet je namelijk of verkoop werkervaring hebben of een opleidingsachtergrond. Echter heb ik geen van beide.

Aangezien werkervaring opdoen moeilijk zal worden, wil ik me focussen op opleiding. Op internet zie ik dat een Nima Sales A certificaat mij de mogelijkheid zal bieden om makkelijker een baan te vinden in de verkoop branche. Ik ben bereid om naast mijn ICT opleiding een cursus of thuisstudie te doen om een verkoop baan te kunnen vinden.

Wat adviseren jullie mij? Nima Sales A? Iets anders misschien?
Hopelijk kunnen jullie mij oplossing bieden want ik heb een grote passie voor ICT, maar dit wil ik graag combineren in een commerciele branche.

Alvast bedankt mensen!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 juni 2012, 00:03
Beppie
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

1: MBO4 ICT afronden.
2: Commerciele stage doen binnen de ICT tijdens MBO4.
3: NIMA-A halen.
4: Stug solliciteren naar verkoopfuncties binnen de ICT: die zijn er heel veel en met een vlotte babbel en netwerken moet dat zeker lukken.
Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 juni 2012, 02:29
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamza Bekijk bericht
Ik heb zojuist met niveau 3 ICT opleiding afgerond en stroom volgend schooljaar door naar niveau 4 Applicatieontwikkelaar (ICT) in het 2de jaar.
Daarna misschien een hbo-opleiding? Bijvoorbeeld Bedrijfskundige Informatica, of meer iets in de richting van Economie?

Met een hbo-opleiding is een commerciële functie in de ict een geweldig carrièreperspectief.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 juni 2012, 16:57
Beppie
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Daarna misschien een hbo-opleiding? Bijvoorbeeld Bedrijfskundige Informatica, of meer iets in de richting van Economie?

Met een hbo-opleiding is een commerciële functie in de ict een geweldig carrièreperspectief.
Klopt als een bus. Maar met alleen MBO4 en een vlotte babbel kun je best ver komen in de verkoop: het gaat dan om de omzet en op commissie basis kun je dan flink verdienen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 juni 2012, 21:47
hamza hamza is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 juni 2012
Berichten: 2
hamza is on a distinguished road
Standaard

Beppie en Rene, bedankt voor jullie snelle reacties.
Doorstromen naar de opleiding Bedrijfskundige Informatica had ik inderdaad in gedachten.
Alleen zocht ik eigenlijk naar een oplossing op korte termijn en wil ik zo snel mogelijk aan de slag. Ik zie een heleboel vacatures als promoter voor goede doelen waar je geen werkervaring vereist is en waar je trainingen krijgt. Hoewel ik liever in een winkel sta is dat misschien een goede start, wat denken jullie?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 juni 2012, 14:53
AliyA AliyA is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 juni 2012
Berichten: 2
AliyA is on a distinguished road
Standaard

Ik denk dat je de afweging dan moet maken hoeveel tijd je wilt investeren om aan je droombaan te komen. Met HBO heb je waarschijnlijk nog steeds betere kansen dan met een baan als promoter.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
branche, ict, nima sales, verkoper

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
hbo bouwkunde/bedrijfskunde zonder ervaring cornetto Opleiding kiezen en volgen 1 17 november 2011 13:34
Relevante baan voor hbo Rechten in deeltijd? Mediocrity Loopbaanvragen 4 23 februari 2011 20:53
sollicitatiebrief tandartsassistente zonder opleiding of ervaring csaenen1971 Sollicitatiebrief en cv 2 5 januari 2009 09:04
Solliciteren zonder ervaring Lilian33 Sollicitatiebrief en cv 4 31 maart 2007 23:43
Vertel ons over jouw opleiding... René Opleiding kiezen en volgen 0 5 september 2005 17:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon