Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 maart 2007, 12:23
Harrie Harrie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 maart 2007
Berichten: 1
Harrie is on a distinguished road
Question Sollicitatie als vrachtwagenchauffeur

XXX transport BV.
sollicitatieweg 66
5145PE Baanwijk.

t.a.v. mevr. W. Ladage

Waalwijk 6 maart 2007
Betreft: sollicitatie chauffeur

Geachte mevr. Ladage,

Ik heb bij het CWI te baanwijk uw vacature zien staan, en deze wekte mijn interesse.
Daar ik denk dat uw wensen en mijn kwaliteiten mooi op elkaar aansluiten.

Sinds jaar en dag is uw bedrijf bij mij bekend als een begrip in afvalverwerking.
Niet te min omdat ik bij mijn vorige werkgevers regelmatig met mensen van Sita van doen heb gehad.
En deze steevast overkomen als gemotiveerde en professionele vakmensen.
En ik daar zou ik graag deel van gaan uitmaken.

Als chauffeur ben ik natuurlijk erg gemotiveerd en flexibel.
Iets wat ik als chauffeur vanzelfsprekend vind.
Een van 8 tot 5 mentaliteit hoort hier ook niet bij.
Ik ben ook woonachtig in Baanwijk, iets wat in uw vacature als wenselijk omschreven werd.
In het bezit van een ADR certificaat ben ik helaas niet.
Maar als u daar de mogelijkheid toe bied ben ik zeer gewillig deze te gaan halen.

Ik ben op het moment nog wel in het bezit van een vaste baan.
Al ruim 6 jaar zit ik nu bij dezelfde werkgever in de frisdrank industrie.
U zult begrijpen dat mocht ik bij u bedrijf mijn carričre gaan vervolgen,
Ik nog wel op een nette manier afscheid wil nemen van mijn huidige werkgever.
En dien daarom wel een opzegtermijn van 2 maanden in acht te nemen.

Verder wil ik u verwijzen naar mijn Curriculum Vitae omtrent mijn opleiding en werkverleden.
Mocht u nog vragen hebben zou ik u die graag in een gesprek willen toelichten.
Het Curriculum Vitae is als bijlage toegevoegd.

Met vriendelijke groet,

Harrie XXXXXXX
straatweg 42
5142HS baanwijk
Tel: 0416-000000
Mob: 06-000000
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 maart 2007, 13:28
MissDiZz's schermafbeelding
MissDiZz MissDiZz is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 26
MissDiZz is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie als vrachtwagen schauffeur.

Beste Harry,

Je sollicitatiebrief leest niet erg lekker weg, doordat je steeds hele korte en af en toe erg formele zinnen gebruikt. Hier een aantal aanbevelingen:


Geachte mevrouw Ladage,

Bij het CWI te Baanwijk heb ik uw vacature zien staan. Deze wekte mijn interesse, omdat ik denk dat uw wensen en mijn kwaliteiten mooi op elkaar aansluiten.

Sinds jaar en dag is uw bedrijf bij mij bekend als een begrip in afvalverwerking, omdat ik bij mijn vorige werkgevers regelmatig met mensen van Sita van doen heb gehad. Uw werknemers komen steevast [te formeel?] over als gemotiveerde en professionele vakmensen en van die groep mensen zou ik graag deel gaan uitmaken.

Als chauffeur ben ik natuurlijk [natuurlijk is dubbelop als je daarna nog zegt dat je het vanzelfsprekend vindt] erg gemotiveerd en flexibel, iets wat ik als chauffeur vanzelfsprekend vind. [waarom is het vanzelfsprekend? Moet je niet voor elke baan gemotiveerd zijn?] Een van 8 tot 5 mentaliteit hoort ook niet bij het leven van een chauffeur. Verder ben ik woonachtig in Baanwijk, iets wat in uw vacature als wenselijk omschreven werd. In het bezit van een ADR certificaat ben ik helaas niet, maar als u daar de mogelijkheid toe biedt ben ik zeer gewillig [zeer gewillig komt een beetje wanhopig over] deze te gaan halen.

Op dit moment ben iknog in het bezit van een vaste baan. Al ruim 6 jaar zit ik nu bij dezelfde werkgever in de frisdrank industrie. [Waarom wil je van baan veranderen?] U zult begrijpen dat, mocht ik bij uw bedrijf mijn carričre gaan vervolgen, ik nog wel op een nette manier afscheid wil nemen van mijn huidige werkgever. Daarom dien ikwel een opzegtermijn van 2 maanden in acht te nemen. [ik weet eigenlijk niet of het handig/nodig is om dit te vermelden]

Verder wil ik u verwijzen naar mijn Curriculum Vitae omtrent mijn opleiding en werkverleden. Mocht u nog vragen hebben zou ik u die graag in een gesprek willen toelichten. Het Curriculum Vitae is als bijlage toegevoegd.

Met vriendelijke groet,

Verder mis ik informatie over jouw werkervaring. Wat hebje allemaal geleerd in die 6 jaar dat je al werkt?

Ik hoop dat je hier wat mee kan! Succes!!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 maart 2007, 12:00
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie als vrachtwagenchauffeur.

Harrie,

even inhaken op de opmerking over je opzegtermijn: miks van zeggen, iedere werkgever weet dat je een opzegtermijn hebt, dat wordt dus wel in het gesprek besproken.

Verder vind ik dat je vaak in de "ik-vorm" spreekt. Draai eens een keer om de wij vorm te nemen. vertel eens wat jullie voor elkaar kunnen betekenen. Verder mag je ook melden at je denkt dat jet bedrijf voor jou kan betekenen. Zo heb je van alle kanten je licht erop laten schijnen.

Heb je je verdiept in ADR. Dat is het 4 of 5 jaarlijks certificaat voor gevaarlijke stoffen. Doordat ik gewerkt heb in een examenlocatie weet ik dat het echt een heel moeilijk item is. Anders lijkt het me handig om je er evenin te verdiepen.

Succes ermee.
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
chauffeur

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie als fysiotherapeut Sonneblom Sollicitatiebrief en cv 3 28 augustus 2012 10:15
Sollicitatie als projectleider/coach bij goede doel instelling. Svp feedback Woef Sollicitatiebrief en cv 4 4 september 2011 14:16
Sollicitatie voor een functie als administratief medewerkster Myriam Sollicitatiebrief en cv 0 15 oktober 2007 21:55
Sollicitatie als CEH verpleegkundige, graag feedback! Debbus Sollicitatiebrief en cv 3 7 oktober 2007 15:33
Interne sollicitatie als produktie-analist MRben34 Sollicitatiebrief en cv 6 20 februari 2007 23:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon