Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 januari 2013, 17:58
Jennifr Jennifr is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2013
Berichten: 1
Jennifr is on a distinguished road
Standaard Loonsverhoging als verkoopmedewerkster

Hallo,

Ik ben 18 jaar en werk inmiddels al 2,5 jaar in dezelfde winkel waarvan het team ongeveer uit 10 mensen bestaat. Momenteel verdien ik 4,64 per uur. Dit is iets meer dan het huidige minimumloon van een 18-jarige (4,29 per uur). Op dit moment werk ik alleen op zaterdag en soms een extra avond omdat ik in september ben begonnen aan een fulltime HBO-studie. Daarvoor heb ik van de 2 jaar werken bijna anderhalf jaar tussen de 28-38 uur per week gewerkt en dus behoorlijk wat werkervaring opgebouwd. Ik ben de jongste op het werk en het loon is vooral gebaseerd op de leeftijd van de personeel en niet zozeer op de capaciteiten. Omdat het werk verder geen scholing vereist is dit op zich wel begrijpelijk, maar het feit dat bijvoorbeeld 21-jarige nieuwe werknemer zonder ervaring gelijk al een paar euro per uur meer verdient dan ik is iets dat me de laatste tijd wel steeds meer dwars zit. Het frustreert me en werkt soms demotiverend. Op het salaris na ben ik wel tevreden over het werk dus een andere bijbaan zoeken doe ik liever niet.

Daarom vroeg ik me af of het in mijn situatie redelijk is om loonsverhoging te vragen en zo ja, hoeveel is reëel om te vragen en hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 maart 2013, 11:36
trebbor77 trebbor77 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 maart 2013
Berichten: 3
trebbor77 is on a distinguished road
Standaard

Hoi Jennifer,

Zoek eerst eens op internet wat een realistisch uurloon is voor het werk wat jij doet met jouw ervaring (bijv. via salariskompas) om te bepalen hoe goed/slecht je loon echt is.
Ten 2e zou ik het gesprek aangaan met degene die jouw salaris bepaalt. Doe dit niet op een "eisende" manier maar ga gewoon op een rustige en volwassen manier het gesprek in. Geef aan dat je het werk leuk vind en het bedrijf leuk vind en dat je dus ook van plan bent om voorlopig te blijven (nieuw personeel zoeken,inwerken enz kost namelijk ook veel goed voor een bedrifj) maar dat je je stoort aan het loon en dat je graag wilt weten wat de mogelijkheden zijn voor een eventuele loonsverhoging. Geef ook aan wat jouw meerwaarde is (bijv. 2 jaar ervairng of misschien taken die jij wel kan maar andere niet). Als er gezegd wordt dat je niet meer kan verdienen op dit moment, vraag dan wat je moet doen om hier wel in aanmerking voor te komen (bijv. extra taken). Dan merk je vanzelf wat de mogelijkheden zijn en kan je een weloverwogen beslissing maken om te blijven of niet.
Rond kijken voor wat anders kan zo ie zo geen kwaad, misschien kom je er daardoor juist wel achter dat je loon helemaal zo gek nog niet is of dat het huidige werk zo leuk is dat dat belangrijker is dan je loon.

succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 juni 2013, 16:56
Quinx Quinx is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2013
Berichten: 4
Quinx is on a distinguished road
Standaard

Ik vind dit persoonlijk aardig weinig, ik ben 17 jaar en ik verdien nu 5,60 bij een supermarkt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tips voor als je je bij een uitzendbureau of werving- en selectiebureau inschrijft Makingsense Alle andere carrièreonderwerpen 5 5 november 2013 11:26
Mijn sollicitatiebrief als managementassistent rubyteslaa Sollicitatiebrief en cv 5 9 april 2013 13:31
Stoppen als ingenieur gwi Loopbaanvragen 1 28 mei 2012 23:06
Wie wilt mijn brief nalezen. Voor sollicitatie als verkoopmedewerkster bientje Sollicitatiebrief en cv 2 5 april 2012 13:39
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon