Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 december 2006, 13:40
Star82 Star82 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 1
Star82 is on a distinguished road
Standaard Heb ik wel een goede stap gezet?

Ik ben een aantal maanden geleden begonnen aan een nieuwe baan. De baan op zich bevalt wel, maar de cultuur van het bedrijf past gewoon niet bij mij. Ook mis ik mijn vorige baan en mijn oud-collega's. Het liefst zou ik daar terugkeren, want ik had het daar enorm naar mijn zin.
Nu zullen jullie afvragen waarom ben je daar weggegaan? Dat is een lang verhaal... Samenvattend: Ik heb te vroeg aangegeven dat ik het werk niet zo leuk vond (omdat ik niet zo lekker in mn vel zat) en toen zijn ze naar een andere kandidaat gaan zoeken. Daar gingen een aantal maanden overheen en toen kreeg ik eigenlijk steeds meer werkplezier, maar toen was het al te laat en hebben ze iemand anders aangenomen...
Waar ik nu werk, heerst een totaal andere cultuur en zijn de mensen niet echt mijn types. Ik heb daar absoluut nog geen werkplezier gehad, omdat er geen eens interesse in je getoond wordt. Maar goed, ik vind dat ik vol moet houden en eerst mijn jaarcontract maar eens moet uitdienen. Maar ik had het me allemaal wat anders voorgesteld. Ik ben blij dat ik dit hier even kwijt kan. Misschien hebben jullie nog tips voor mij?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 januari 2007, 23:21
Marrie Marrie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 71
Marrie is on a distinguished road
Standaard Re: Heb ik wel een goede stap gezet?

Beste Star,

Je hebt je bericht al een tijdje geleden geplaatst, en nog geen reacties gehad, en misschien is je mening inmiddels veranderd... Desondanks wil ik je toch een paar dingen meegeven, omdat ik zo'n beetje in hetzelfde schuitje heb gezeten.

Wat mensen van het forum mij hebben meegegeven, en waar ik vooral veel aan heb gehad: geen enkele keus is een verkeerde keus; word niet te boos op jezelf, maar probeer het goed op de rij te zetten. Ik ben ook iemand die gevoelig is voor de sfeer: ik vind leuke collega's, prettige sfeer soms nog belangrijker dan het werk.

Van Frederike Dekkers van dit forum heb ik ook veel aan het volgende gehad (een kopie uit haar advies naar mij toe):

1. In plaats van je te verdiepen in wat er mis is, ga je als eerste kijken hoe zou je het anders willen. Dus als jij kon toveren hoe zou het dan zijn?

2. Hoe zou jij je voelen, hoe zou jij denken, wat zou jij doen als die ideale is ontstaan. Wat is er anders bij jou van binnen in zo’n situatie?

3. De volgende vraag is, wat kun jij doen? is er iets (hoe klein ook) dat je kunt doen om het ideaalbeeld dichterbij te halen? En hoe kun jij (zonder dat de situatie verandert) er voor zorgen dat jij meer in de staat komt die je hebt beschreven bij punt 2.

Als je dit doet geeft het je veel meer invloed op hoe jij je voelt binnen een organisatie, zelfs als de dingen niet goed lopen. Het kan natuurlijk alsnog dat je als je alles op rij zet besluit om een andere plek te zoeken maar de beslissing is dan veel meer geworteld in jouw wens (ergens naartoe) en veel minder een vlucht (ergens van weg). Uit onderzoek is gebleken dat mensen met succes een helder beeld hebben van hun doel.

Verder heb ik nog iets uit mijn discussie op dit forum, welke vraag je ook goed kunt proberen te beantwoorden:

Hoe zou de organisatie waar je nu werkt in elkaar moeten zitten zodat jij er fijn kan werken?

Met deze tips, leer je om het objectief te beoordelen, want je raakt snel in een negatieve spiraal, en ziet zo alles negatiever.

Ik heb mijn contract trouwens niet uitgezeten, ik had die ambitie eerst ook, maar ik hield het niet meer vol. Daarbij was het werk voor mij ook niet fijn. Bij de baas waar ik daarvoor gewerkt heb, mocht ik ook weer terugkomen (dat proberen ze nu zelfs nog), maar dat wil ik zelf niet, omdat het financieel daar slecht gaat. Ik heb toevallig ander werk gevonden. Maar als jij graag terug wil, moet je niet schromen om contact op te nemen met collega's/je baas van je vorige baan, want je weet nooit.. Ik was ook verbaasd, dat men mij terugwilde, omdat het toch voelde alsof ik ze een beetje in de steek gelaten had.

Succes en laat je weten hoe het verder gaat?

Groetjes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 januari 2007, 18:59
www.coolywooly.nl
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Heb ik wel een goede stap gezet?

Mijn advies is: bij twijfel NIET blijven zitten maar weggaan;
Kijk desnoods wat je ruimte is om weg te gaan zonder iets anders te hebben; je kunt dan een pauze inlassen en een dergelijke stap is dan goud waard
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon